![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Met dat verschil dat ik vind dat de Franstaligen geen recht hebben van spreken. Wordt Wallonië, dat 100% "van hen" is, dan vele malen beter bestuurd?
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() men gaf een paar cadeau's aan VB omdat ze nog later op hun steun moeten rekenen.
De franstaligen zijn pissed off en dat is een goede zaak. We moeten voortaan iedere verkiezing een Vlaams en/of rechts signaal geven. Dan leggen we meer slagkracht bij de staatshervormingen. Wij zijn Vlamingen dus wij moeten zien dat onze regio de beste voordelen haalt uit de onderhandelingen. We mogen ons niet laten doen en het slim en verstandig spelen. We moeten altijd waken dat de Walen ginder achter, ons niet in het zak zetten of verder laten bestelen. Als MR schrik heeft kiezers te verliezen in de rand moeten ze maar over de grens gaan stemmen in Wallonië. Stemmen voor franstalige partijen in Vlaanderen kan gewoonweg niet. Al die zetels van Union moeten verdwijnen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Vlaams front = ‘gevaarlijk’
16.07.2007 11.51u - Er wordt wel eens gezegd dat elk volk de leiders heeft die het verdient. Als dat gezegde klopt, ziet het er niet zo goed uit voor Vlaanderen. Bovendien kan men zich ook de vraag stellen of elk volk de pers heeft die het verdient. Die gedachte bezorgt ons en menig Vlaams krantenlezer nog meer kopbreken… Neem nu het bijna totale gebrek aan een gezonde Vlaamse reflex in de pers, of het gebrek aan een greintje rechtlijnigheid en politieke moed inzake de communautaire onderhandelingen. Zowat alle Wetstraatjournalisten werken zich dezer dagen uit de naad om de Vlamingen voor te houden dat die beloofde staatshervorming – als ze er al komt – een baby zal zijn die geen schoonheidswedstrijden gaat winnen. Kan ook niet anders, klinkt het dan steevast, want er moet over onderhandeld worden, er moeten compromissen gesloten worden met de Franstaligen. Zelfs voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde en dus de naleving van de grondwet zullen de Vlamingen een prijs moeten betalen. Je zou voor minder huilen met de pet op. En het kan nóg erger. Zo bestempelt Peter Vandermeersch het onverwachte ‘Vlaamse front’ – vorige week in de Kamer als “niet enkel dom, maar zelfs gevaarlijk”. U zal zich herinneren dat de Vlaamse partijen eensgezind het veto van de PS naast zich hebben neergelegd bij de samenstelling van het bureau van de Kamer (zodat het Vlaams Belang de ondervoorzitter kreeg waar het getalsmatig ook recht op had). Daarna werd ook de hoogdringende behandeling van de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde gestemd – Vlamingen tegen Franstaligen. Hoera, denkt elke Vlaming dan, eindelijk. Maar dat is buiten De Standaard gerekend. “Zeggen dat de Vlamingen dan maar op dat elan moeten doorgaan en meerderheid tegen minderheid hun wil opleggen, zou ronduit dom zijn. Om te beginnen heeft de wetgever in de grondwet een aantal mechanismen ingebouwd – de ‘alarmbelprocedure’ is er één van – waardoor de Franstalige minderheid in dit land bescherming krijgt. Ze verdient ook een bescherming. Bovendien is het in het belang van Vlaanderen dat we onze geschillen met andere gewesten en gemeenschappen onderhandelen zonder misbruik te maken van ons numeriek overwicht…” Van zoveel platbroekerij kan je alleen maar stil, ziek of woedend worden. Komaan zeg, meneer Vandermeersch! Leg ons eens uit waarom de Franstalige minderheid in dit land perse moét beschermd worden! De Franstaligen maken al jaar en dag gebruik én misbruik van grendelwetten en alarmbellen om elke gerechtvaardigde eis van de Vlamingen te blokkeren. Waarom zouden de Vlamingen geen gebruik mogen maken van hun numerieke meerderheid? Want dat, mijnheer Vandermeersch, dat heet in gewone mensentaal… democratie! Maar misschien heeft u daar wel problemen mee? Goed gedaan! Nog meer van dat!, moet menig Vlaamse kiezer deze week gedacht hebben. Maar Peter Vandermeersch en De Standaard zijn het duidelijk niet gewoon dat de Vlamingen de democratie weer een kans willen geven in dit land. Het is de lente nog niet, maar het is toch al één kleine zwaluw. Maar voor mijnheer Vandermeersch is dat “dom en gevaarlijk”… We hebben de voorbije jaren al heel wat gelezen, maar dit moet zowat één van de strafste staaltjes van ziekelijk masochisme zijn… |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Jamaar zeg Peter Vandermeersch wil ook een adelijke titel krijgen he.... snap dat dan toch.....
Voor zoiets laat men toch zijn broek zakken he.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
die mens weet niet beter en dan dat titeltje he.... zeg nu zelf.... dat is toch veel belangrijker dan wat democratie...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 16 juli 2007 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mag ik dat diploma afgeven ? ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij huivert nog meer om naast een Vlaams Blokker te moeten zitten, maar niet dat bvb een Di Rupo in zijn broek zou zitten ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naamgenoot Etienne ziet het blijkbaar ook wel zitten...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() maar nie in zijn kiekenborst steken he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() HIj is er juist uit vertrokken dacht ik.....
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de alarmbelprocedure plaatst een wetsvoorstel/ontwerp dat gestemd wordt terug in de schoot van de regering (met een uistel van 40dagen) , als 3/4 van één zich benadeeld voelde taalgroepen dat zo stemt. PVDM gaat compleet voorbij aan het feit dat deze procedure een regering vereist. Vlaanderen zou BHV perfect kunnen splitsen en zo stemmen in kamer en senaat. de kans is trouwens zeer klein dat er binnen de veertig dagen een regering is die daar iets aan zou kunnen doen. ik vind het maar 'dom' van een politiek journalist om die optie niet te vermelden Laatst gewijzigd door Anna List : 16 juli 2007 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik denk dat het bewust "vergeten" is....
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() ben daar niet zo zeker van, t is altijd t zelfde met die 'weldenkenden' die liggen zó niet wakker van 'het communautaire' dat ze er zelfs de moeite niet voor opbrengen om de feiten te bestuderen ... met zulke idiote flaters tot gevolg ... wijs je ze daarop, dan ben je een flamingante lastigaard ...
|
![]() |
![]() |