Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2007, 15:37   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je bedoelt als het kindje niet luistert in de klas of spijbelt dan krijgen de mama en de papa's schadevergoeding? Niet slecht gevonden.
Hoeveel krijgen ze om een diploma niét te behalen?
En hoeveel krijgt mama en papa terug als kindjes 6 of 7 jaar zogenaamd een opleiding wel achter de rug hebben en toch niet voldoen aan de eisen om dat werk aan te vatten?

Je hoort dat genoeg dat jonge afgestudeerden (serieuze) niet in aanmerking komen wegens gebrek aan ervaring.
Welk gebrek vraag ik me dan af na 6 of 7 jaar?
Wat hebben ze dan al die tijd gedaan?

(en leraars spijbelen ook wel eens zeker? Al dan niet met een briefje van de dokter)

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 juli 2007 om 15:38.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 15:41   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En hoeveel krijgt mama en papa terug als kindjes 6 of 7 jaar zogenaamd een opleiding wel achter de rug hebben en toch niet voldoen aan de eisen om dat werk aan te vatten?

Je hoort dat genoeg dat jonge afgestudeerden (serieuze) niet in aanmerking komen wegens gebrek aan ervaring.
Welk gebrek vraag ik me dan af na 6 of 7 jaar?
Wat hebben ze dan al die tijd gedaan?

(en leraars spijbelen ook wel eens zeker? Al dan niet met een briefje van de dokter)

1. NIKS

2. Misschien kunnen ze wat nederiger zijn en onderaan de ladder beginnen?

3. Spijbelende leraars? het wordt hier hoe langer hoe leuker.

--------------------

Maar ja, wat wil je met een beginpost die claimt dat allochtone ouders in Brussel enkel Frans praten en daarom niet naar de Nederlandstalige school van hun kinderen kunnen komen. (waarom sturen ze hun kinderen dan niet naar een Franstalige school?)

Hoe zouden ze het doen in Wallonie? Daar spreken ze enkel Nederlands zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2007 om 15:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 15:47   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1. NIKS

2. Misschien kunnen ze wat nederiger zijn en onderaan de ladder beginnen?

3. Spijbelende leraars? het wordt hier hoe langer hoe leuker.

--------------------

Maar ja, wat wil je met een beginpost die claimt dat allochtone ouders in Brussel enkel Frans praten en daarom niet naar de Nederlandstalige school van hun kinderen kunnen komen. (waarom sturen ze hun kinderen dan niet naar een Franstalige school?)

Hoe zouden ze het doen in Wallonie? Daar spreken ze enkel Nederlands zeker?
Ik maak me geen zorgen dat een frans kind naar een nederlandse school gaat, alleen maak ik me zorgen dat ze hem punten genoeg geven en hem laten doorgaan naar het volgende jaar zonder dat hij er wat van gesnapt heeft of zelfs nederlands kent.
Ik maak me dus meer zorgen over de kwaliteit van die scholen.
Oud 16 juli 2007, 15:51   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik maak me geen zorgen dat een frans kind naar een nederlandse school gaat, alleen maak ik me zorgen dat ze hem punten genoeg geven en hem laten doorgaan naar het volgende jaar zonder dat hij er wat van gesnapt heeft of zelfs nederlands kent.
Ik maak me dus meer zorgen over de kwaliteit van die scholen.
ho maar daar kan ik je gerust in volgen.

Leerkrachten krijgen tegenwoordig onmiddellijk de stempel "racist" in hun beoordeling gezet als ze leerlingen met beschermde kenmerken durven te bekritizeren, streng behandelen of correct punten geven.

Een vriendin van me was steeds gelukkig indien er ééntje zonder beschermde kenmerken OOK iets fout had, dan kon ze beiden tegelijk reprimande geven én straffen.
Als het enkel eentje met beschermde kenmerken was, heeft ze het uiteindelijk opgegeven... het zal h�*�*r nog een worst wezen of die later zijn werk kent of niet. ZIJ wou haar eigen job behouden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 juli 2007, 16:02   #25
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naima Charkaoui
De onderwijswereld zou zich beter op die kernopdracht richten, in plaats van op een amateuristische manier aan 'volksopvoeding' te gaan doen.
Op die manier gezegd kan ik mij daar wel in vinden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 16:28   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Op die manier gezegd kan ik mij daar wel in vinden.
De volledige zin luidt:

Citaat:
Maar goed onderwijs is het beste middel om desondanks alle kinderen maximale toekomstkansen te geven. De onderwijswereld zou zich beter op die kernopdracht richten, in plaats van op een amateuristische manier aan 'volksopvoeding' te gaan doen.
Het onderwijs in Vlaanderen behoort tot het beste ter wereld. Nog steeds niet "goed genoeg" voor de allochtoontjes dus!

Want d�*t lees ik er dus uit hoor.

(worden er soms aparte minderwaardige klassen opgericht voor de mensen met beschermde kenmerken? Bij mijn weten niet. Bij mijn weten vermindert de kwaliteit van het onderwijs gewoon OMDAT er teveel beschermde kenmerken in de klas zitten. Dus het is de schuld van de Vlaamse Scholen? En als we dit niet geloven maakt Naima ons wel iets anders wijs.

Ik baal ervan te weten dat het mens daarvoor meer dan waarschijnlijk nog betaald wordt met MIJN belastingsgeld -bovendien!

Oud 16 juli 2007, 16:57   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ho maar daar kan ik je gerust in volgen.

Leerkrachten krijgen tegenwoordig onmiddellijk de stempel "racist" in hun beoordeling gezet als ze leerlingen met beschermde kenmerken durven te bekritizeren, streng behandelen of correct punten geven.

Een vriendin van me was steeds gelukkig indien er ééntje zonder beschermde kenmerken OOK iets fout had, dan kon ze beiden tegelijk reprimande geven én straffen.
Als het enkel eentje met beschermde kenmerken was, heeft ze het uiteindelijk opgegeven... het zal h�*�*r nog een worst wezen of die later zijn werk kent of niet. ZIJ wou haar eigen job behouden.
En die manier van werken is de miserie van vandaag uiteindelijk geworden.

In mijn tijd...te weinig punten was blijven zitten. Geen pardon.
Oud 16 juli 2007, 19:16   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ik besluit om mijn kinderen naar een Franstalige school in Brussel te doen, dan mag ik veronderstellen dat de leerkrachten wel de moeite zullen doen om tegen mij Nederlands te praten zeker? Of zou dit er een "beetje over" zijn volgens jou?
In de school van mijn kids zitten nogal wat Franstalige leerlingen op internaat. Hun motivatie (of die van de ouders) is in de eerste plaats tweetalig te worden in een Nederlandstalige school waar het Frans een eerbare plaats krijgt toebedeeld. Geen probleem indien de leerlingen elkaar aanspreken in elkaars moedertaal om wat van de taal te leren. Van de Franstalige leerlingen wordt verwacht dat ze in de eerste plaats Nederlands spreken, uiteraard. Indien wordt vastgesteld dat Franstalige leerlingen groepjes gaan vormen, wat zelden gebeurt, en in het Frans tegen elkaar praten dan worden ze op de vingers getikt. De ouders van de Franstalige leerlingen worden door directie en leerkrachten steeds in het Nederlands aangesproken.

Dus ja Circe, ik zou het er over vinden, ook al bevindt die school zich in Brussel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 19:27   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ho? en wat hadden de uebermenschen dan gewild? Dat ze te woord worden gestaan in hun eigen taaltje?
Mee eens, en daar begrijp ik de auteur niet goed. Zoals vandaag te lezen in een lezersbrief getuigt ze van weinig respect voor het kwalteitsvolle Nederlandstalig onderwijs. Zonder het over Übermenschen te hebben uiteraard.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be