![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Wat voor recht heb jij nu over een ander mens' lichaam?
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind een keuze maken, op het moment dat je het slechte nieuws hoort, meer dan voldoende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() LOL ik bedoelde dat ze een einde aan mijn leven mocht laten maken....
Als je hem herleest, de zin dus, zou je het inderdaad ook anders kunnen opvatten..... LOL.... Ook een oplossing natuurlijk... neen ik bedoel moest ik ooit helemaal verlamd of zo geraken dat ik niets meer kan doen, niet meer zou kunnen lopen of zo.... neen dan liever dood....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar niet zo zeker van. Ik ken de details niet maar volgens mijn bescheiden mening kan de familie meebeslissen in samenspraak met de arts(en) als je zelf niet meer in staat bent een beslissing te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet alleen niet welk antwoord jij geeft.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan vul j'et niet in eh. Moet jij weten. Het gaat om de kans en om de verzoening tussen zij die wijzen op vrijheid van de persoon en diens lichaam en zij die wijzen op de misbruiken.
Laatst gewijzigd door lombas : 19 juli 2007 om 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het overigens zelf meegemaakt toen mijn grootvader vorig jaar na zes maanden ziekenzorg overleed. Er is de familie verschillende malen gevraagd of er passieve euthanasie mocht toegepast worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat wie tijdens z'n gezond leven nooit een standpunt heeft ingenomen wel eens slachtoffer zou kunnen worden en veroordeeld zou kunnen worden tot een lange lijdensweg, tot de laatste snik. En dit kan ook de bedoeling niet zijn. Neen. Als ik beslis een einde aan m'n leven te willen maken, dan moet dat ook kunnen, zonder dat, gezien ik zelf niet meer in staat ben om, de uitvoerders moeten worstelen met ethische gewetensproblemen. Die verzoening zal mij een worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Innige deelneming trouwens. Ik heb tot op heden nog niet zo het ongeluk gehad zeer naaste familieleden te verliezen. Tot binnen een tweetal weken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil helemaal niet verzeilen in een discussie tussen euthanasie en palliatieve zorgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() In principe is het geen slechte zaak dat personen die zwaar lijden, zonder enige kans op verbetering, uit het leven kunnen stappen.
Het probleem is echter waar leg je de grens, als je voortdurend schermt met absoluut zelfbeschikkingsrecht van de individuen. Mag iemand dan ook zomaar zonder goeie reden zelfmoord plegen, of iemand die ipv. fysisch ziek, psychisch ziek/depressief is. Ook zelfmoord laten plegen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga jij het hem verbieden? Dat zou ware nonses zijn. Maar zelfmoord is wel een interessante stelling. Want stel nu dat ik me voor een trein gooi. Is het dan niet aan mijn erfenis om een schadevergoeding daarvoor te betalen?
Laatst gewijzigd door lombas : 20 juli 2007 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Fysisch ziek, dat moet wel iets raar zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In feite is dit een overbodig topic. Ik heb reeds geruime tijd een gelijkaardig topic gelanceerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Er zit een akelige kant aan het mooie zelfbeschikkingsrecht inzake euthanasie: ragdunne grenslijn met "passieve" euthanasie waarbij in de practijk wel degelijk "belanghebbenden" invloed kunnen uitoefenen.
Daarbij kan, wat nu nog als een (gedoog)recht geldt, wellicht evolueren tot een promotie als (zedelijke) PLICHT en dat gaat mij nog veel verder te ver (film uit de 70-er jaren: Soylent Green).
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Koekje erbij....
![]() |
![]() |