![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() The Piano citeert Annemans en De Winter met uitspraken van 1992 om te bewijzen dat een bepaling van 1995 niet zou worden nageleefd door het Blok.
Met dezelfde techniek kan men ook The Piano alle geloofwaardigheid ontnemen door telkens te verwijzen naar zijn eigen verleden en te doen alsof hij nu nog staat achter de standpunten die hij in de jaren tachtig innam. Overigens is de heer Eerdekens nogal schijnheilig: de EVRM maakt deel uit van onze wetgeving en dit ingevolge een volmacht die duidelijk staat ingeschreven in de Grondwet.(art.34) Zelf vindt de heer Eerdekens het niet nodig de Grondwet te respecteren maar wil anderen dwingen om dat wel te doen. |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Karel Hendrik"]The Piano citeert Annemans en De Winter met uitspraken van 1992 om te bewijzen dat een bepaling van 1995 niet zou worden nageleefd door het Blok.
Met dezelfde techniek kan men ook The Piano alle geloofwaardigheid ontnemen door telkens te verwijzen naar zijn eigen verleden en te doen alsof hij nu nog staat achter de standpunten die hij in de jaren tachtig innam. Overigens is de heer Eerdekens nogal schijnheilig: de EVRM maakt deel uit van onze wetgeving en dit ingevolge een volmacht die duidelijk staat ingeschreven in de Grondwet.(art.34) Zelf vindt de heer Eerdekens het niet nodig de Grondwet te respecteren maar wil anderen dwingen om dat wel te doen.[/quote] Hopelijk snuiven degenen die zouden moeten snuiven, maar ik betwijfel of ze dat zullen doen.
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het VB is geen gram veranderd, ondanks al dat geboetseer aan programma's, spreekverbod voor eigen mandatarissen, de eigen censuurdienst waar elke mandataris eerst zijn teksten moet voorleggen enz.... Wie het huidige VB-programma voor waar neemt, heeft nu ook al een strop om zijn nek liggen.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie, eerlijk gezegd, geen enkel verschil wat partijdictatuur betreft met Verhofstadt, Stevaert, Di Rupo en Michel.
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral, het is niet thePiano van de jaren tachtig, maar van de jaren zeventig, zomaar tien jaar verschil erbij gelapt. Ten tweede, ik ben niet en nooit van kamp veranderd omdat ik daar toe gedwongen werd, maar door eigen inzicht en kritisch onderzoek. En daarbij tot de slotsom gekomen ben, dat extreemrechts behalve schools vlaams idealisme, een ander programma met zich meezeult waar ik ronduit van moet kotsen.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom voegde ik er ook aan toe: ' Wat partijdictatuur betreft'.
Maar gelijk heb je! Ze hebben zelfs de macht om uit ts sluiten wie ze willen en te discrimineren wie zij willen.
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze Piano heeft nochtans al een paar keer heel schoon aan Stevaert gevraagd om de discriminatie op te heffen die hij pleegt tegenover het eigen volk door het stemplicht op te leggen waar hij vreemdelingen stemrecht geeft.
Maar de superdemocraat die de SP-A leidt heeft voor de eerder zelfdzame, democratische verzuchtingen vanuit het klootjesvolk, uiteraard, geen oren.
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een ander paar dictators, hoor Distel! Van het Blok hoeft men zelfs geen partijkaart te bezitten om de bruine hoek in te gaan. ![]()
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() @ Marie-José
Het is inderdaad zo dat het Blok zich heeft onthouden bij de stemming van de kiesdrempel in de Kamer. Ik betreur dat eveneens, een kiesdrempel is een aanslag op de democratie. Het is echter de meerderheid die de kiesdrempel mogelijk heeft gemaakt door ja te stemmen. Overigens werd de materie van de Vlaamse verkiezingen geregionaliseerd. Reeds voor de stemming in de Kamer heeft de Vlaamse Raad de materie naar zich toegetrokken door de provinciale kiesomschrijvingen goed te keuren. Men kan zich dus ernstige vragen stellen over het feit of de federale regering wel nog de bevoegdheid heeft om een kiesdrempel in te voeren bij de Vlaamse verkiezingen. De heer Bourgeois had beter daar een zaak van gemaakt bij het arbitragehof zodat wij eindelijk te weten komen of men geregionaliseerde bevoegdheden opnieuw kan afnemen. Dit probleem lijkt mij relevanter dan de houding van het Blok bij de stemming in de Kamer. Overigens moet de Senaat zich nog uitspreken. |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Karel Hendrik,
De meerderheid heeft die kiesdrempel kunnen verwezenlijken omdat de blok-kamerleden en Spirit hebben nagelaten tegen deze kieswethervorming te stemmen! Het blok heeft hier zelfs zijn partij-standpunten voor verloochend. |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Als die Blokkers straks weer komen zagen, kunnen we rustig stellen: ja jullie zijn een partij als alle andere want jullie negeren ook de wil van de kiezer, in het bijzonder van jullie eigen kiezers.
![]() |
#37 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De wild om zich heen schoppende en corupte N-VA 'ers hebben er zelf voor gezorgt om in de val van Eerdekens te trappen aangaande HUN partijdotaties, waarvoor ze de wet moesten veranderen! Niets voor niets zeggen de PS'ers. De Bourgeois heeft er voor betaald om deze wet erdoor te krijgen, en ik geloof eerder De Man, dan de Clemens die hier nog altijd zit te liegen over het onthouden van het Blok! (Dit is rechtgezet geworden door Annemans) maar Clemens vaagt daar vierkant zijn 45 ers aan! Over leugens gesproken. Zelfs de kranten hebben het 's anderendaags recht gezet, maar piano en clemens die hebben alles gelezen, behalve dat. Om van te kotsen! |
||
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand anders heeft daar al een patent op. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb 'm al bijna vijf jaar geleden aangeschreven om de stemPLICHT op te heffen omdat ik dat een discriminatie vind tav de andere inwoners van de Europese Unie, die wel vrij mogen stemmen. Vandaar dat ik meen dat het opnieuw een goede gelegendheid is om 'm nu opnieuw aan te schrijven, nu de druk door deze nieuwe wet, wat groter zal worden, en hij zijn conservatieve ideeën omtrent recht en plicht, zal laten varen.
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |