Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2007, 18:04   #21
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
totaal fout beeld. Wat doet de rest van de wijk; allemaal fietsen? thuis blijven?
Ik heb het btw ook nergens over "de planeet redden", ook al een totaal verkeerde karikatuur om het maar in het belachelijke te trekken. Stel u gewoon voor dat het openbaar vervoer niet zou bestaan en dat iedereen de auto neemt. Gewoon effe voorstellen terwijl ge smorgens in de file staat.
Ga hiervoor op het spitsuur dan eerst in een groot Belgisch station kijken hoeveel mensen er de trein nemen. Vergeet niet dat een stammetje M6-rijtuigen al snel meer dan 1000 mensen vervoert in de spits. Met de bezitting van de auto's in de spits gok ik dat dit al snel een 800 auto's zullen zijn. Dit is dan nog maar voor één trein. Op de grote lijnen vertrekt er in de spits zo minstens één per kwartier. Begin maar te tellen wat dit bijvoorbeeld zou betekenen voor de toegangswegen naar Brussel.

Zeker met het moderne treinmaterieel wordt er een serieuze milieuwinst geboekt t.o.v. de auto. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het terugwinnen van energie bij het remmen van treinen.

Mijn ervaring is bovendien dat de treinen vanaf 's morgens 6:30 tot 19:00 op een werkdag behoorlijk gevuld zijn. Voor de reeks-41 die ik hierboven al vermeld heb heb je bij een bezettingsgraad van 20% evenveel vervuiling dan bij een moderne auto met één persoon aan boord. Uit ervaring weet ik dat deze regelmatig met een bezetting van meer dan 60% rijden.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 18:10   #22
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Het verschil zou niet zichtbaar zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 22:30   #23
duncan
Banneling

Standaard

LAP ik hem sinucit door die stinkende wc's op den trein pffff

pfff ni fair
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 11:28   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
totaal fout beeld. Wat doet de rest van de wijk; allemaal fietsen? thuis blijven?
Ik heb het btw ook nergens over "de planeet redden", ook al een totaal verkeerde karikatuur om het maar in het belachelijke te trekken. Stel u gewoon voor dat het openbaar vervoer niet zou bestaan en dat iedereen de auto neemt. Gewoon effe voorstellen terwijl ge smorgens in de file staat.
"Excuseer maar het huidige beeld in de media en de politiek..." Ik heb nooit gezegd dat u dat zei.
Wat de "rest van de wijk" betreft: ik had het over bijna lege bussen die teveel uitstoten in verhouding tot de passagiers die ze vervoeren en die stinken als een schouwpijp, ook al zijn het bijna nieuwe. Vindt u het soms niet nodig om ook na te denken over het milieu-efficiënt inzetten van het openbaar vervoer?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 20 juli 2007 om 11:30.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 22:10   #25
duncan
Banneling

Standaard

Amai ik leer weer bij
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 23:22   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah waren dat niet die schitterende geprivatiseerde spoorwegmaatschappijen daar? leve de liberalisering!!
In Nederland en Duitsland doen de geprivatiseerde lijnen het meer dan schitterend. Indertijd heeft de NS bijvoorbeeld bepaalde lijnen afgestoten of afgebouwd omdat ze verlieslatend waren; nu ze in handen van geëngageerde en vernieuwende private bedrijfjes zijn gekomen bloeien de verbindingen op. Met een positieve winstbalans...

Jawel, leve de liberalisering!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 23:24   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Mijn ervaring is bovendien dat de treinen vanaf 's morgens 6:30 tot 19:00 op een werkdag behoorlijk gevuld zijn. Voor de reeks-41 die ik hierboven al vermeld heb heb je bij een bezettingsgraad van 20% evenveel vervuiling dan bij een moderne auto met één persoon aan boord. Uit ervaring weet ik dat deze regelmatig met een bezetting van meer dan 60% rijden.
In de spitsuren zijn de treinen tijdens de weekdagen inderdaad goed gevuld. Stap je evenwel om elf uur op in het station van Kortrijk, dan merk je dat de meeste rijtuigen er gewoon leeg bijstaan...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be