![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
-gemeenschappelijke munt Dat is toch handig?
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
OK : hoe zie jij een "gezonde europese samenwerking" ?
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() De Verenigde Naties hebben een vlag, de NAVO heeft een vlag, de zeeuwse mosselen hebben een vlag... EN DAN ?
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() In welke vorm bent U dan niet tegen de EU ?
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Euro is daarentegen wel een verwezenlijking van de EU, maar ook zonder de EU hadden we wel een gemeenschappelijke munt gekregen. Zie bv de CFA- en CFP-francen of voor WO1 de Latijnse Monetaire Unie en de Scandinavische Monetaire Unie voor voorbeelden van muntunies waar men geen grote politieke organisatie als de EU voor nodig heeft/had. Gelukkig staat de ECB grotendeels los van de EU en kan men de regelzucht van de EU niet loslaten op de Euro.
Laatst gewijzigd door Brandaan : 24 juli 2007 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Precies, de meeste mensen denken dat ze Schengen en de EER aan de EU te danken hebben, terwijl de EU eerder een gevolg is van die samenwerking ipv de oorzaak.
![]() |
![]() |
#28 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 24 juli 2007 om 14:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Bijgewerkt.
![]() |
#33 |
|
![]() een EU met:
een transparante en échte democratie een écht zelfbeschikkingsrecht en -controleorgaan economische zelfbeschikking, dat ons niet uitlevert aan niet-Europese grootmachten arbeidsontvoogding op Europees vlak (zo goed als niet haalbaar, weet ik ook wel), ofwél economische "downscaling". inter-nationale samenwerking ipv supranationale oplegging. etc etc, ik hoop dat je begrijpt waar ik naartoe wil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Wat versta je daaronder? echte democratie=directe democratie of toch niet?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik geloof niet dat het Europese volk daadwerkelijk kan bepalen wat het Europese beleid is. De functie vh parlement, de verkiezingen, de partijen, noem maar op: overal scheelt er wel wat aan op democratisch vlak.
|
![]() |
![]() |