Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Zal CD&V woord houden?
Ja 5 22,73%
Neen 5 22,73%
Ik weet het niet 6 27,27%
Het kan me niet schelen 6 27,27%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2007, 19:27   #21
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat is uw conclusie, maar dat maakt het niet tot de conclusie.

Ik deel mijn mening met de politieke analyses die in alle media gemaakt werden na de verkiezingen.
Aangezien politieke analyses even accuraat zijn voor het voorspellen van de toekomst dan het lezen van ingewanden hecht ik aan mijn mening even veel belang als aan aan die van de media en de politieke analysten.

Dat maakt politiek imo nu juist zo boeiend, dat ook de gewone burger met zijn analyse raak kan zitten.
Het verklaart ook waarom er bij verkiezingen telkens weer (grote of kleine) verassingen zijn die de professionele analysten en wetstraat-watchers niet hadden voorspeld.

Laatst gewijzigd door Sneta : 22 juli 2007 om 19:28.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 19:33   #22
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Aangezien politieke analyses even accuraat zijn voor het voorspellen van de toekomst dan het lezen van ingewanden hecht ik aan mijn mening even veel belang als aan aan die van de media en de politieke analysten.
Dat vind ik niet.
Ik ken mijn eigen beperkingen. Hoewel ik ontzettend in politiek geïnteresseerd ben, behoren de politieke wetenschappen niet tot mijn vakgebied.
Ik hecht weldegelijk belang aan de visie van proffesionelen.
Citaat:
Dat maakt politiek imo nu juist zo boeiend, dat ook de gewone burger met zijn analyse raak kan zitten.
Op zich is dat waar. De "kans" om raak te zitten is echter wel wat kleiner.
Citaat:
Het verklaart ook waarom er bij verkiezingen telkens weer (grote of kleine) verassingen zijn die de professionele analysten en wetstraat-watchers niet hadden voorspeld.
Ook dat is correct. Weerom speelt de "kans" echter een rol.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 19:34   #23
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
De verkiezingsuitslagen leren mij dat alles draait rond geloofwaardigheid.
In 2003 werden Agalev en de CVP erop afgerekend, nu de PS, de SP.A en de VLD.

De meeste burgers hebben geen flauw benul waar de bevoegdheden liggen en hebben er ook lak aan. Zij verwachten een overheid die maatregelen neemt en goed bestuurt.

Politici die spelletjes spelen waardoor er geen regering kan gevormd worden zijn niet langer meer geloofwaardig.
De (recente) geschiedenis leert ons dat gevestigde partijen en kartels die zich Vlaamser opstellen (vb. VLD in het verleden en CD&V nu) bijna gegarandeerd een verkiezingsoverwinning behalen. Om zomaar te zeggen dat de Vlaming niet wakker ligt van een staatshervorming is flauw.

Het feit dat een traditionale partij als CD&V samen met N-VA (een openlijk SEPARATISTISCHE partij) in Vlaanderen 30% van de stemmen weet te halen is historisch. Samen met het VB haalt het kamp dat meer autonomie wil meer dan 50% van de Vlaamse stemmen. Kom aub niet af met "men ligt niet wakker van een staatshervorming". De staatshervorming was DE inzet van de verkiezingen, en de Vlaamse kiezer heeft zijn mening hier over heel duidelijk gemaakt. Als men zelfs binnen SP-a vindt dat er moet nagedacht worden over een meer Vlaamse koers ten gevolge van deze verkiezingsuitslag dan spreekt dat boekdelen.

Als CD&V deze unieke kans nu overboord gooit zal ze de prijs mogen betalen.

Laatst gewijzigd door end : 22 juli 2007 om 19:34.
end is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be