Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 12:30   #21
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Het tragicomische in de hele situatie heb je ook aangehaald: zonder het leger was Turkije reeds lang weer een fundamentalistische staat geweest, en de EU wil de macht van het leger beperkt zien.
Louter het gevolg van het blind toepassen van principes, dat doet meer kwaad dan goed.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 12:33   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is niet uitgesloten. Maar tot nu toe heeft Erdogan de Europese kaart getrokken en de minderheden in hun waarde gelaten en kan hij een goed economisch bilan voorleggen. Dat Erdogan een vrome moslim is, kan wel. So what? Het is nog maar de vraag of de meerderheid der Turken nog bij Europa willen. Hun landgenoten in Duitsland weten maar al de best dat alles hier x % duurder is geworden sinds de de invoering van de Euro. Het is ook maar zeer de vraag of de Europeanen de Turken willen. Sommigen wel, anderen niet.

De soep zal wellicht niet zo heet gegeten worden als ze wordt opgediend. Ook Turkije is economisch voor een stuk aangewezen op de Europese markt. Het is geven en nemen. Volgens mij hebben de Turken helemaal niet islamitisch gestemd, maar wel op een regeringsploeg die goed heeft gewerkt volgens hen. Overigens, als ik het goed voorheb, deed er ook een extreem religieuze partij mee. Die haalde 2 of 3% van de stemmen of zoiets.
Ik denk dat de oppositie ook een fout heeft gemaakt door zo over de seculiere staat door te bomen. Erdogan heeft een goed rapport voor zaken die de mensen van zeer dichtbij aangaan: economie, munt, ... "Erst das Fressen und dan die Moral".
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 12:48   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De Koerden zijn zeker een onderdrukte minderheid. Ik denk dat er zelfs Koerdische scholen niet toegelaten zijn.
Er komen ook nog jaarlijks duizenden asielzoekers uit Turkije naar ons land.
We zullen zien wat Erdogan in zijn marge heeft op dit vlak. Hij zit nu voor een paar jaar in het zadel. Hij beweert rekening de houden met Europa. Europa dringt aan op ook algemeen onderwijs in de Koerdische taal in de Koerdische gebieden (en niet alleen privé-onderwijs in de Koerdische taal). We zullen nu eens zien wat hij ervan zal bakken. Let op: het leger kijkt mee en dat heeft het zo niet op de Koerden begrepen.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 12:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 12:49   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitgenomen uiteraard als men schrik heeft van 'rechts', of als moslims schik hebben scheef bekeken te worden om wille van aanslagen in het boze westen.
Dan ziet men geen spoken, maar moet men waakzaam zijn!
Schrik is altijd een slechte raadgever. Zowel schrik voor links als schrik voor rechts.
Oud 24 juli 2007, 12:54   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ze worden inderdaad nog steeds onderdrukt. Verder blijft Turkije haar genocide tegenover 2 miljoen Armeniërs in alle talen ontkennen.
Neen, alleen in het Turks.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 12:55   #26
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koerden zijn zeker een onderdrukte minderheid. Ik denk dat er zelfs Koerdische scholen niet toegelaten zijn.
Er komen ook nog jaarlijks duizenden asielzoekers uit Turkije naar ons land.
U zit trouwens fout. Het is vooral het Turks leger dat jacht maakt op de Koerden, niet zozeer Erdogan. En dit omdat de Koerden een bedreiging zijn voor de Turkse eenheidsstaat. En dat zint het leger niet.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 12:56.
Oud 24 juli 2007, 14:10   #27
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Erdo^gan zat wegens fudamentalistische activiteiten nog niet lang geleden in de gevangenis en toen hij vers daaruit kwam moest een wet worden veranderd om mensen met zulk (recent) verleden de regering in te kunnen stemmen, wat ook toen al met overweldigende meerderheid plaatsvond.

Zijn planning is duidelijk: eerst binnen de EU kruipen en vervolgens "democatisch" de democratie afschaffen en sharia daarvoor in de plaats stellen. De verliefde EU-regenten en de USA (die zelf de niet half zo enge Mexicanen niet willen!) zullen dit blijven goedpraten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Recep_Tayyip_Erdo%C4%9Fan
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=wolf

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 juli 2007 om 14:11.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 14:27   #28
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Uiteindelijk moeten de Turken het natuurlijk zelf weten, en ze zullen zelf de gevolgen van hun keuzes dragen. Wat me wel ten zeerste stoort, is de blije reactie van onze Europese leiders op deze overwinning. Die reactie wijst erop dat de toetreding van Turkije wel degelijk nog op de agenda staat, en dat terwijl het land meer en meer onder de invloed komt te staan van fundamentalistische moslims. Die reactie van onze 'leiders' ruikt weeral eens naar volksverraad.
Kort hierop
  • De niet-zo islam, of seculiere Turken, zullen het spoedig aan den lijve ondervinden, dat de democratie vandaag de doodsteek kreeg.
  • allemaal het gevolg van Eurabia
  • die perfect de rmp(*) mohamed's taktiek volgen: doen alsof alles in orde is, zgn. vrede sluiten met de seculieren, tot het stof wat is weggewaaid en dan full speed ahead naar de islamisering van turkije.
Op een manier is het goed, want het zal duidelijk stellen waar islam voor staat. Spijtig genoeg wordt dit niet of zal dit weer niet worden gezien, door de hele bende islamofielen, dat europa rijk is, en zoals gesteld zelfs niet door de volksverraders aka politiekers van het Eurabia, dat steeds meer vorm begint te krijgen.

Anderzijds is het weer een land meer, gefnuikt op zijn weg naar menselijkheid.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 14:28   #29
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
wat meer gereserveerdheid van de Europese leiders, zou niettemin een goede zaak zijn.

Het feit dat Erdogan zegt dat hij meer toenadering wil tot de EU is in feite niet meer dan een "luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden"
Of de islam taktiek van vrede lsluiten tot het sterk genoeg is en dan aanvallen. Alles volgens de gekende taktiek van rmp(*) mohamed.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 14:32   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
U zit trouwens fout. Het is vooral het Turks leger dat jacht maakt op de Koerden, niet zozeer Erdogan. En dit omdat de Koerden een bedreiging zijn voor de Turkse eenheidsstaat. En dat zint het leger niet.
Ik weet dat maar al te best, het zijn uiteraard niet de bakkers en de beenhouwers die jacht maken op de koerden.
maar het is wel de politiek en dus Erdogan die bepaalt dat er geen koerdische scholen zijn, geen koerdische toespraken enz;
Erdogan wil nu zelf ook streng optreden tegen lastige koerden.
Hij wil ook de rol van het leger inperken om zelf de vrije hand te hebben, mogelijk om een meer islamitische staat uit te bouwen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 15:58   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat maar al te best, het zijn uiteraard niet de bakkers en de beenhouwers die jacht maken op de koerden.
maar het is wel de politiek en dus Erdogan die bepaalt dat er geen koerdische scholen zijn, geen koerdische toespraken enz;
Erdogan wil nu zelf ook streng optreden tegen lastige koerden.
Hij wil ook de rol van het leger inperken om zelf de vrije hand te hebben, mogelijk om een meer islamitische staat uit te bouwen.

Ja maar u zei dat Koerden moeten vluchten uit Turkije. U zou dan tevens moeten vermelden dat het ook te wijten is aan de opstelling van het leger (de garantie voor het blijven bestaan van de lekenstaat) dat nog altijd zeer machtig is in Turkije. Maar daar zegt u niets over. Maar goed, iedereen is wel eens vergeetachtig.

Ik zou ook optreden tegen Koerden die aanslagen plegen moest ik in de plaats zijn van Erdogan. En ik zou ook optreden tegen Vlamingen of Belgen die aanslagen plegen. En, zeer tegen mijn zin, zou ik optreden tegen Limburgers die aanslagen plegen.

Wat die Koerdische scholen betreft. Indien Erdogan tijdens deze legislatuur niet ernstig werk maakt van Koerdische scholen, dan weten we al wat meer over zijn inzichten. Nooit vergeten: hij voelt de hete asem van het leger in zijn nek. Maar hij zal toch tegemoet moeten komen aan de Europese eisen wat die Koerdische scholen betreft. Hij zit tussen twee vuren.Het allemaal niet zo simpel als u het wil voorstellen. Voor simplistische geesten is natuurlijk alles eenvoudig en in zwart-wit te bekijken.De politieke realiteit vertelt ons vaak wat anders.

Die verdoken aspiraties van Erdogan voor een islamtische staat sluit ik niet uit. Maar nogmaals, tot nu toe is er niet echt iets van te merken en vergeten we niet dat Erdogan ook een pak stemmen heeft bij niet-fundamentalistische moslims.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 16:12.
Oud 24 juli 2007, 16:03   #32
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Erdo^gan zat wegens fudamentalistische activiteiten nog niet lang geleden in de gevangenis en toen hij vers daaruit kwam moest een wet worden veranderd om mensen met zulk (recent) verleden de regering in te kunnen stemmen, wat ook toen al met overweldigende meerderheid plaatsvond.

Zijn planning is duidelijk: eerst binnen de EU kruipen en vervolgens "democatisch" de democratie afschaffen en sharia daarvoor in de plaats stellen. De verliefde EU-regenten en de USA (die zelf de niet half zo enge Mexicanen niet willen!) zullen dit blijven goedpraten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Recep_Tayyip_Erdo%C4%9Fan
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=wolf
Dit zijn allemaal hypotheses. Die kans krijgt hij nooit van het leger.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 16:13.
Oud 24 juli 2007, 17:05   #33
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop het.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 17:27   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
Ja maar u zei dat Koerden moeten vluchten uit Turkije. U zou dan tevens moeten vermelden dat het ook te wijten is aan de opstelling van het leger (de garantie voor het blijven bestaan van de lekenstaat) dat nog altijd zeer machtig is in Turkije. Maar daar zegt u niets over. Maar goed, iedereen is wel eens vergeetachtig.

Ik zou ook optreden tegen Koerden die aanslagen plegen moest ik in de plaats zijn van Erdogan. En ik zou ook optreden tegen Vlamingen of Belgen die aanslagen plegen. En, zeer tegen mijn zin, zou ik optreden tegen Limburgers die aanslagen plegen.

Wat die Koerdische scholen betreft. Indien Erdogan tijdens deze legislatuur niet ernstig werk maakt van Koerdische scholen, dan weten we al wat meer over zijn inzichten. Nooit vergeten: hij voelt de hete asem van het leger in zijn nek. Maar hij zal toch tegemoet moeten komen aan de Europese eisen wat die Koerdische scholen betreft. Hij zit tussen twee vuren.Het allemaal niet zo simpel als u het wil voorstellen. Voor simplistische geesten is natuurlijk alles eenvoudig en in zwart-wit te bekijken.De politieke realiteit vertelt ons vaak wat anders.

Die verdoken aspiraties van Erdogan voor een islamtische staat sluit ik niet uit. Maar nogmaals, tot nu toe is er niet echt iets van te merken en vergeten we niet dat Erdogan ook een pak stemmen heeft bij niet-fundamentalistische moslims.
Geachte system,
Ik herhaal nog eens wat ik hogerop reeds vermeldde. Moest je zo zorgvuldig zijn eerst te lezen wat ik schreef, dan zou je al die ongepaste opmerkingen niet maken:
-------------------------------------------------
'Inderdaad, dat lijkt zo te zijn. De toestand is echter niet zo eenvoudig. In TIME magazine stond een interessant artikel:
De economische politiek van Erdogan was de laatste jaren uiterst succesvol en genoot brede steun bij de bevolking. Dus wellicht stemde men niet in eerste plaats voor de 'islamitische' partij.
Erdogan wil nu hard optreden tegen de koerdische rebellen en zo de steun van het leger verkrijgen.
Maar 'Europa' wil dat het leger in toom gehouden wordt door de politiek, zoals ook 'Europa' wil. Maar dat leger is juist de bewaker van de seculiere erfenis van Ataturk.
Eén ding is zeker: alles lijkt nogal onzeker'
--------------------------------------------

Maar goed, iedereen maakt al eens een foutje.
Oud 24 juli 2007, 17:49   #35
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte system,
Ik herhaal nog eens wat ik hogerop reeds vermeldde. Moest je zo zorgvuldig zijn eerst te lezen wat ik schreef, dan zou je al die ongepaste opmerkingen niet maken:
-------------------------------------------------
'Inderdaad, dat lijkt zo te zijn. De toestand is echter niet zo eenvoudig. In TIME magazine stond een interessant artikel:
De economische politiek van Erdogan was de laatste jaren uiterst succesvol en genoot brede steun bij de bevolking. Dus wellicht stemde men niet in eerste plaats voor de 'islamitische' partij.
Erdogan wil nu hard optreden tegen de koerdische rebellen en zo de steun van het leger verkrijgen.
Maar 'Europa' wil dat het leger in toom gehouden wordt door de politiek, zoals ook 'Europa' wil. Maar dat leger is juist de bewaker van de seculiere erfenis van Ataturk.
Eén ding is zeker: alles lijkt nogal onzeker'
--------------------------------------------

Maar goed, iedereen maakt al eens een foutje.

Dit is wat u zei

Citaat:
Er komen ook nog jaarlijks duizenden asielzoekers uit Turkije naar ons land
U moet dan ook zeggen wie de Koerden evenveel onderdrukt. Niet alleen Erdogan natuurlijk, maar zeker ook het leger. Maar dat vermeldde u toch netjes niet.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 18:09.
Oud 24 juli 2007, 19:01   #36
luc broes

Standaard

Citaat:
U moet dan ook zeggen wie de Koerden evenveel onderdrukt. Niet alleen Erdogan natuurlijk, maar zeker ook het leger. Maar dat vermeldde u toch netjes niet.
Uiteraard ook het leger. Erdogan doet dat natuurlijk niet zelf eigenhandig.
en er zijn natuurlijk ook nog een heleboel andere zaken die jij en ik toch netjes niet vermeld hebben.

Laatst gewijzigd door luc broes : 24 juli 2007 om 19:01.
Oud 24 juli 2007, 19:53   #37
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard ook het leger. Erdogan doet dat natuurlijk niet zelf eigenhandig.
en er zijn natuurlijk ook nog een heleboel andere zaken die jij en ik toch netjes niet vermeld hebben.
Eindelijk dan toch.
Oud 24 juli 2007, 20:00   #38
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Kort hierop
  • De niet-zo islam, of seculiere Turken, zullen het spoedig aan den lijve ondervinden, dat de democratie vandaag de doodsteek kreeg.
  • allemaal het gevolg van Eurabia
  • die perfect de rmp(*) mohamed's taktiek volgen: doen alsof alles in orde is, zgn. vrede sluiten met de seculieren, tot het stof wat is weggewaaid en dan full speed ahead naar de islamisering van turkije.
Op een manier is het goed, want het zal duidelijk stellen waar islam voor staat. Spijtig genoeg wordt dit niet of zal dit weer niet worden gezien, door de hele bende islamofielen, dat europa rijk is, en zoals gesteld zelfs niet door de volksverraders aka politiekers van het Eurabia, dat steeds meer vorm begint te krijgen.

Anderzijds is het weer een land meer, gefnuikt op zijn weg naar menselijkheid.
Nee, niks "op weg naar menselijkheid" men heeft met forse meerderheid opnieuw voor de club van bajesklant Erdoĝan gekozen en zal dus nemen wat er bij staat.
Oud 24 juli 2007, 20:03   #39
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het is een EU-eis dat de invloed van het leger verdwijnt, daarna heeft Erdoĝan "democratisch" (meerderheid van het volk, 98% moslims) vrij spel om (eenmaal binnen de EU gekropen) de democratie af te schaffen en te vervangen door sharia.
Oud 24 juli 2007, 20:06   #40
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
............
en vergeten we niet dat Erdogan ook een pak stemmen heeft bij niet-fundamentalistische moslims.
Ook een niet-fundamentalistische moslim is niet tégen de sharia (want zou dan geen moslim meer zijn). Erdoĝan is vóór sharia en wie op hem stemt kan dus niet daartégen zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be