Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 15:24   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat de USA op wetenschappelijk vlak achteruit boert is normaal.
Vroeger gingen de technische knobbel van de hele wereld naar daar, omdat men daar de nodige financiële steun vond.
Maar de Bush regering heeft die kraan dichtgedraaid en in de rest van de wereld heeft men ze juist opengezet.

Wetenschappers hoeven dus niet meer naar de USA .
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 15:46   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat de USA op wetenschappelijk vlak achteruit boert is normaal.
Vroeger gingen de technische knobbel van de hele wereld naar daar, omdat men daar de nodige financiële steun vond.
Maar de Bush regering heeft die kraan dichtgedraaid en in de rest van de wereld heeft men ze juist opengezet.

Wetenschappers hoeven dus niet meer naar de USA .

Juist en het is nefast voor de economie maar ze willen het ginder precies niet geloven. Raar, want het is eigenlijk net datgene wat hen groot heeft gemaakt.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 15:56   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Juist en het is nefast voor de economie maar ze willen het ginder precies niet geloven. Raar, want het is eigenlijk net datgene wat hen groot heeft gemaakt.
Je kan het hen ook niet kwalijk nemen he, ze lijden zoals elke grootmacht uit de geschiedenis aan grootheidswaanzin en denken dat ze de andere alleen nog nodig hebben om te onderdrukken en uit te buiten.
Spijtig voor hen, maar ze zullen de zelfde weg opgaan als alle andere grootmachten uit de geschiedenis.
Oud 24 juli 2007, 16:15   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan het hen ook niet kwalijk nemen he, ze lijden zoals elke grootmacht uit de geschiedenis aan grootheidswaanzin en denken dat ze de andere alleen nog nodig hebben om te onderdrukken en uit te buiten.
Spijtig voor hen, maar ze zullen de zelfde weg opgaan als alle andere grootmachten uit de geschiedenis.
Niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ze kunnen het tij nog keren en ik heb de indruk dat de publieke opinie sterk aan het veranderen is, maar veel zal afhangen van wat de media wil. Zij gaan meer dan ooit de toekomst bepalen. Scary eigenlijk.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 16:50   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ze kunnen het tij nog keren en ik heb de indruk dat de publieke opinie sterk aan het veranderen is, maar veel zal afhangen van wat de media wil. Zij gaan meer dan ooit de toekomst bepalen. Scary eigenlijk.

Er zijn idd nog een paar enkelingen daar die met hun voeten op de grond blijven, maar zij hebben spijtig genoeg niets te zeggen in de politiek en in het beleid dat ze daar voeren.

@ fox,

raar dat wij nu eens in iets overeenkomen.
maar hier deel ik je mening hoor. Er kan een kering komen als de media zich daar wil voor inzetten.
Oud 25 juli 2007, 00:24   #26
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Je vreest van wel? Of je hoopt van wel?

BTW: het is allemaal onzin wat je hier beweert, maar ik wilde alleen maar weten of je zelf beseft dat je dromen niet altijd werkelijkheid kunnen worden.
In welke zin is de door wetenschappers vastgestelde stagnatie van het aantal artikels en van de groei van het aantal peer-reviewed publicaties van Amerikaanse auteurs "allemaal onzin"?

Da's gewoon een objectief feit. Ge kunt gewoon het artikel lezen.

Laatst gewijzigd door C2C : 25 juli 2007 om 00:26.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 00:45   #27
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
In welke zin is de door wetenschappers vastgestelde stagnatie van het aantal artikels en van de groei van het aantal peer-reviewed publicaties van Amerikaanse auteurs "allemaal onzin"?

Da's gewoon een objectief feit. Ge kunt gewoon het artikel lezen.
Was dat artikel zelf wel gepeer-reviewed?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 00:46   #28
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Was dat artikel zelf wel gepeer-reviewed?

Ik moet nog eens gaan zien of de eerder door mij gevraagde cijfers al gegeven zijn. Of had ik ze nog niet gevraagd?

Zitten er op dit forum enkele mensen die boos zijn omdat ze nooit kwalificeerden voor een green card?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 25 juli 2007 om 00:50.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 11:21   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht

Ik moet nog eens gaan zien of de eerder door mij gevraagde cijfers al gegeven zijn. Of had ik ze nog niet gevraagd?

Zitten er op dit forum enkele mensen die boos zijn omdat ze nooit kwalificeerden voor een green card?
Nee, er zitten hier ook mensen die ze hebben en zelfs mensen die ze geweigerd hebben.
Niet iedereen is er namelijk op gebrand om naar dat land te verhuizen.

Maar het ging hier over wetenschappelijke vooruitgangen.
En die zijn en werden echter nooit geboekt door mensen die in dat land geboren en getogen zijn, maar steeds door inwijkelingen.
En nu heeft de USA de geldkraan en de toegang dicht gedaan en binnen de 3 jaar vallen al hun vooruitgangen dus stil.
Het is wel spijtig, want voor de Vlaming blijft er nu enkel het oosten over om zijn wetenschap te kunnen beoefenen. In Vlaanderen heeft hij nooit een echte kans gehad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be