![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Ben ik nog niet zo zeker van... ik denk dat de overheid juist moeilijkheden heeft doordat de verloning daar lager ligt dan degene die in de privé kan worden aangeboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor mij is de vraag dus niet of ze informatici vinden, maar wel "waarom" ze ze niet vinden. Want ze zijn er wel degelijk. Laatst gewijzigd door Amaj : 25 juli 2007 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Als IT recruiter ben je blijkbaar toch ook niet zo goed bekend met de markt. India is gewoon te goedkoop om niet links te laten liggen in beslissingen over ICT. Ik zelf overweeg ook soms om sommige jobs in india te laten uitvoeren het enige dat me tegenhoud is dat zo'n avontuur in india ook duurder kan uitlopen dan gepland. Het opleiden van personeel in India en ze aan dezelfde kwalteitsnormen laten voldoen zoals bij personeel hier is een tricky point. Probeer maar ééns aan een indier uit te leggen waarom wij iets nu en niet binnen 5 minuten of een uur of morgen willen hebben. Mensen die nooit echt vertrouwd zijn geweest met onze "ik" cultuur kan je moeilijk in record tempo scholen omscholen tot het niveau van de westerse materialist.
![]() |
#24 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blij dat de IT ook eens stilletjes aan hun deksel op de neus krijgen. Lang genoeg smalend gedaan over hun "lagere" arbeiders die al een ganse tijd niet meer opkomen of aan de slag geraken wegens te hoge loonkosten.
Elk op beurt zeg ik maar.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is dan waarschijnlijk geldig voor de instapweddes bij de overheid. Maar dat het totale plaatje in het voordeel van Colruyt zal zijn, daar ben ik nog zo zeker niet van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Colruyt heeft een zwaar probleem, die met hun commerciële strategie te maken heeft : beknopte marges, veel omzet. Overheads, wat oa IT voor hen is moeten dus in toom gehouden worden, dus normale stijgende loontarieven voor IT'ers hanteren, zoals dat in andere sectoren het geval is, zit er bij hen niet in. Tenzij ze van strategie veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Als je als 2de lijns helpdesker en graduaat 4000 bruto vraagt om te beginnen, dan is het niet zo verwonderlijk dat je geen of moeilijk werk vindt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Juist, dat is de prijs die je betaalt voor een ontwikkelaar met vier �* 6 jaar ervaring. Een tweedelijns helpdesker zou ongeveer rond de 3000 moeten liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
nu nog het loon van de topmanager vernoemen en de discussie waarom aan die topmanager zijn loon NIET mag gesleuteld worden terwijl de huidige Colruyt informatici GEEN opslag krijgen waardoor ze het afbollen (net zoals bij proximus*) en we kunnen verder discussieren in de topic "toplonen van managers zijn noodzakelijk" * bij Proximus zitten er nu op het gelijkvloers meer ICT-Indiers dan in Indië zelf bij wijze van spreken. (drie op een bureauke van 1.50m... tja ze kosten toch bekan niks he.... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Als je voor 1200 euro bruto een een ICTer met meer ervaring kan krijgen in india dan denk je wel eens na. Ik werk momenteel niet met mensen uit lage loon landen, maar ik zeg zeker niet dat dat nooit zal gebeuren. Maar ik zal dan wel zo eerlijk zijn om toe te geven dat het om besparingen draait.
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan niet algemeen spreken maar de meeste bedrijven zijn toch bereid om dat extra meer te betalen en dat bruto maandloon voor een Indiër te betalen aan iemand die evenveel verdient op een paar dagen. Maar dan wel een 'beest' zoals wij het noemen, iemand die echt snel ingewerkt raakt en enkele maanden kan meedraaien en na het project gewoon ophoepelt.
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|