Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2007, 19:02   #21
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Waardoor Colruyt automatisch wordt gedwongen om naar India, of weet ik waar, te trekken. Ik verklaar, Colruyt kan nooit de voordelen bieden die ambtenaren hebben.
Ben ik nog niet zo zeker van... ik denk dat de overheid juist moeilijkheden heeft doordat de verloning daar lager ligt dan degene die in de privé kan worden aangeboden.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 19:05   #22
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Het vinden van informatici is een algemeen probleem... ook de Vlaamse overheid heeft het zeer moeilijk om informatici aan te werven. In tegenstelling tot Colruyt staat voor hen outsorcing naar India niet open als een optie
Het leger, het archeologisch gedrocht bij uitstek weliswaar, heeft ook moeilijkheden om informatici te vinden...... kandidaten mogen wel niet ouder zijn zijn dan 35jaar, niet kleiner dan 1.68, minstens 8/10 voor zicht .... je kunt er es mee lachen maar de voorwaarden zijn wel degelijk echt.

Voor mij is de vraag dus niet of ze informatici vinden, maar wel "waarom" ze ze niet vinden. Want ze zijn er wel degelijk.

Laatst gewijzigd door Amaj : 25 juli 2007 om 19:08.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 19:07   #23
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik werk voor een It-recruiterings bedrijf en ik merk dat je echt weinig van de markt afkent.
En kortom niet weet waarover je praat.
Als IT recruiter ben je blijkbaar toch ook niet zo goed bekend met de markt. India is gewoon te goedkoop om niet links te laten liggen in beslissingen over ICT. Ik zelf overweeg ook soms om sommige jobs in india te laten uitvoeren het enige dat me tegenhoud is dat zo'n avontuur in india ook duurder kan uitlopen dan gepland. Het opleiden van personeel in India en ze aan dezelfde kwalteitsnormen laten voldoen zoals bij personeel hier is een tricky point. Probeer maar ééns aan een indier uit te leggen waarom wij iets nu en niet binnen 5 minuten of een uur of morgen willen hebben. Mensen die nooit echt vertrouwd zijn geweest met onze "ik" cultuur kan je moeilijk in record tempo scholen omscholen tot het niveau van de westerse materialist.
Oud 25 juli 2007, 19:10   #24
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Als IT recruiter ben je blijkbaar toch ook niet zo goed bekend met de markt. India is gewoon te goedkoop om niet links te laten liggen in beslissingen over ICT.
Ik merk toch dat veel bedrijven naarstig op zoek gaan naar mensen en enkel overstappen naar India als ze de geschikte profielen niet vinden hier.
Citaat:

Ik zelf overweeg ook soms om sommige jobs in india te laten uitvoeren het enige dat me tegenhoud is dat zo'n avontuur in india ook duurder kan uitlopen dan gepland.
Waarom werk je niet met freelancers hier die enkele maanden meedraaien en onmiddellijk op 100% kunnen werken?

Citaat:
Het opleiden van personeel in India en ze aan dezelfde kwalteitsnormen laten voldoen zoals bij personeel hier is een tricky point. Probeer maar ééns aan een indier uit te leggen waarom wij iets nu en niet binnen 5 minuten of een uur of morgen willen hebben. Mensen die nooit echt vertrouwd zijn geweest met onze "ik" cultuur kan je moeilijk in record tempo scholen omscholen tot het niveau van de westerse materialist.
Dat is ook net één van de redenen waarom de bedrijven meestal eerst hier iemand zoeken.
Oud 25 juli 2007, 19:10   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blij dat de IT ook eens stilletjes aan hun deksel op de neus krijgen. Lang genoeg smalend gedaan over hun "lagere" arbeiders die al een ganse tijd niet meer opkomen of aan de slag geraken wegens te hoge loonkosten.
Elk op beurt zeg ik maar.
Oud 25 juli 2007, 19:13   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Ben ik nog niet zo zeker van... ik denk dat de overheid juist moeilijkheden heeft doordat de verloning daar lager ligt dan degene die in de privé kan worden aangeboden.

Dit is dan waarschijnlijk geldig voor de instapweddes bij de overheid. Maar dat het totale plaatje in het voordeel van Colruyt zal zijn, daar ben ik nog zo zeker niet van.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 19:13   #27
AyneRand
Minister-President

Standaard

Colruyt heeft een zwaar probleem, die met hun commerciële strategie te maken heeft : beknopte marges, veel omzet. Overheads, wat oa IT voor hen is moeten dus in toom gehouden worden, dus normale stijgende loontarieven voor IT'ers hanteren, zoals dat in andere sectoren het geval is, zit er bij hen niet in. Tenzij ze van strategie veranderen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 19:31   #28
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Wel laat maar iets weten als je een 2de lijns helpdesker nodig hebt en je bereidt bent hem 4000 euro bruto + emolumenten te betalen....ik stuur hem zo naar je toe.
Als je als 2de lijns helpdesker en graduaat 4000 bruto vraagt om te beginnen, dan is het niet zo verwonderlijk dat je geen of moeilijk werk vindt...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 19:36   #29
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je als 2de lijns helpdesker en graduaat 4000 bruto vraagt om te beginnen, dan is het niet zo verwonderlijk dat je geen of moeilijk werk vindt...
Juist, dat is de prijs die je betaalt voor een ontwikkelaar met vier �* 6 jaar ervaring. Een tweedelijns helpdesker zou ongeveer rond de 3000 moeten liggen.
Oud 25 juli 2007, 19:38   #30
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Colruyt heeft een zwaar probleem, die met hun commerciële strategie te maken heeft : beknopte marges, veel omzet. Overheads, wat oa IT voor hen is moeten dus in toom gehouden worden, dus normale stijgende loontarieven voor IT'ers hanteren, zoals dat in andere sectoren het geval is, zit er bij hen niet in. Tenzij ze van strategie veranderen.
Allee we zijn bijna rond....
nu nog het loon van de topmanager vernoemen en de discussie waarom aan die topmanager zijn loon NIET mag gesleuteld worden terwijl de huidige Colruyt informatici GEEN opslag krijgen waardoor ze het afbollen (net zoals bij proximus*) en we kunnen verder discussieren in de topic "toplonen van managers zijn noodzakelijk"

* bij Proximus zitten er nu op het gelijkvloers meer ICT-Indiers dan in Indië zelf bij wijze van spreken. (drie op een bureauke van 1.50m... tja ze kosten toch bekan niks he.... )
Oud 25 juli 2007, 19:41   #31
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allee we zijn bijna rond....
nu nog het loon van de topmanager vernoemen en de discussie waarom aan die topmanager zijn loon NIET mag gesleuteld worden terwijl de huidige Colruyt informatici GEEN opslag krijgen waardoor ze het afbollen (net zoals bij proximus*) en we kunnen verder discussieren in de topic "toplonen van managers zijn noodzakelijk"

* bij Proximus zitten er nu op het gelijkvloers meer ICT-Indiers dan in Indië zelf bij wijze van spreken. (drie op een bureauke van 1.50m... tja ze kosten toch bekan niks he.... )
Wat is er mis mee dat informatici het afbollen bij Colruyt of bij Proximus? Bewijst dat ze slim genoeg zijn om een andere en betere betaalde job te vinden.
Oud 25 juli 2007, 19:41   #32
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Waarom werk je niet met freelancers hier die enkele maanden meedraaien en onmiddellijk op 100% kunnen werken?
Als je voor 1200 euro bruto een een ICTer met meer ervaring kan krijgen in india dan denk je wel eens na. Ik werk momenteel niet met mensen uit lage loon landen, maar ik zeg zeker niet dat dat nooit zal gebeuren. Maar ik zal dan wel zo eerlijk zijn om toe te geven dat het om besparingen draait.
Oud 25 juli 2007, 19:43   #33
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als IT recruiter ben je blijkbaar toch ook niet zo goed bekend met de markt. India is gewoon te goedkoop om niet links te laten liggen in beslissingen over ICT. Ik zelf overweeg ook soms om sommige jobs in india te laten uitvoeren het enige dat me tegenhoud is dat zo'n avontuur in india ook duurder kan uitlopen dan gepland. Het opleiden van personeel in India en ze aan dezelfde kwalteitsnormen laten voldoen zoals bij personeel hier is een tricky point. Probeer maar ééns aan een indier uit te leggen waarom wij iets nu en niet binnen 5 minuten of een uur of morgen willen hebben. Mensen die nooit echt vertrouwd zijn geweest met onze "ik" cultuur kan je moeilijk in record tempo scholen omscholen tot het niveau van de westerse materialist.
Blij om ook eens een linkse de waarheid te horen verkondigen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 19:44   #34
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je voor 1200 euro bruto een een ICTer met meer ervaring kan krijgen in india dan denk je wel eens na. Ik werk momenteel niet met mensen uit lage loon landen, maar ik zeg zeker niet dat dat nooit zal gebeuren. Maar ik zal dan wel zo eerlijk zijn om toe te geven dat het om besparingen draait.

Ik kan niet algemeen spreken maar de meeste bedrijven zijn toch bereid om dat extra meer te betalen en dat bruto maandloon voor een Indiër te betalen aan iemand die evenveel verdient op een paar dagen.
Maar dan wel een 'beest' zoals wij het noemen, iemand die echt snel ingewerkt raakt en enkele maanden kan meedraaien en na het project gewoon ophoepelt.
Oud 25 juli 2007, 19:48   #35
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Blij om ook eens een linkse de waarheid te horen verkondigen.
Ik ben nog rechtser dan gij want flaminganten komen bij mij der niet in. Ze schrikken mijn internationaal cliënteel af
Oud 25 juli 2007, 19:51   #36
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben nog rechtser dan gij want flaminganten komen bij mij der niet in. Ze schrikken mijn internationaal cliënteel af
Is dat een compliment?
Oud 25 juli 2007, 19:53   #37
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Is dat een compliment?
Flaminganten kunt ge zelfs met een koekske paaien
Oud 25 juli 2007, 20:13   #38
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom? Mag dat niet of zo? Bestaat daar een wet tegen? Of hang je liever het "eigen volk eerst"-principe aan?

Allemaal niet meer Colruyt gaan kopen, want die willen winst maken dan maar?

1 dwaas kan meer vragen, dan 1 wijze wil beantwoorden.
Oud 25 juli 2007, 20:16   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
1 dwaas kan meer vragen, dan 1 wijze wil beantwoorden.
Als je door gebrek aan inhoud geen antwoorden hebt en hier gewoon bent om je eigen frustraties te luchten, mag je dat ook gewoon zeggen hoor
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 20:19   #40
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom? Mag dat niet of zo? Bestaat daar een wet tegen? Of hang je liever het "eigen volk eerst"-principe aan?
Dat zou inderdaad een logische reactie zijn. Eigen volk eerst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be