![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat verkies jij? | |||
België |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
Democratie |
![]() ![]() ![]() |
33 | 91,67% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kies voor decentralisatie. Met of zonder democratie.
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Kijk, dat vind ik te gemakkelijk gezegd.Er is niet iets zoals een kostprijs van een zetel.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets van 10 000 000 mensen noem ik niet gedecentraliseerd. Ik trek het personaliteitsprincipe theoretisch door tot het individu.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans is het een feit dat er behoorlijk meer stemmen nodig zijn voor de Vlamingen om een zetel te bemachtigen in het federale parlement dan voor Franstaligen.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België uiteraard. Democratie is sowieso overrated.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 26 juli 2007 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het maar net.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Waar is je 'Vive le Roi' naartoe?
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, als we het dan toch over democratie gaan hebben.... eens even rekenen. Veronderstel dat we België voor de federale verkiezingen een systeem zoals Nederland geven (met een combinatie van Hare en d'Hondt) : http://verkiezingen2007.belgium.be/n..._tab_etop.html Dat zou ons dan geven voor het aantal zetels(bedenk nu al dat de resultaten, de opkomst en misschien zelfs de partijen zelf ook uiteindelijk zouden anders zijn als het systeem anders zou zijn): (tussen haakjes de echte resultaten van 10 juni 2007) CD&V-NVA : 29 (30) MR: 19 (23) VB:19 (17) VLD : 18 (18) PS: 17 (20) SPspirit : 16 (14) CDH : 9(10) Ecolo : 8 (8) LDD: 6 (5) Groen!: 6 (4) FN : 3 (1) Totaal aantal Vlaamse zetels : 94 (88) van de 150 Nu passen we datzelfde ook toe op de verkiezingen voor het Brussels Gewest, op basis van de resultaten in 2004 http://polling2004.belgium.be/nl/bru..._tab_etop.html CD&V-NVA : 2 (3) MR: 27 (25) VB:4 (6) VLDvivant : 2 (4) PS: 28 (26) SPspirit : 2 (3) CDH : 11(10) Ecolo : 8 (7) Groen!: 1 (1) FN : 4 (4) Aantal Vlaamse zetels: 11 (17) van de 89
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() België natuurlijk! Alles voor een (liefst unitair) België. Met een Vorst met méér politieke macht. Meer heb ik daaraan niet toe te voegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 juli 2007 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Als op maandag belgië verdwijnt, ontploft op dinsdag de zon.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() En zoals ik ook schreef
Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() We moeten eens dringend inspecteurs van het VN-Atoomagentschap naar B-Plus sturen, volgens mij hebben die genoeg waterstofbommen om de zon kapot te schieten.