![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Spreek voor jezelf, en betrek mij alvast niet in die "we", wil je?
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() In realiteit ervaar ik dat er bijlange niet zoveel racisten zijn dan dit forum laat vermoeden, hoe het komt dat ze zich hier lijken te verzamelen daar heb ik geen verklaring voor, mss omdat ze elders met moeite gelijkgestemden kunnen vinden?
Als ik dan lees hoe weinig die mensen van de islam kennen en welke bull die hier uit hun botten slaan (zoals slobodan) vind ik het eerder lachwekkend dan ergerlijk. Ik lees die onzin nog wel maar met de 'negeerknop' in mijn hoofd aan. Ik kan me wel inbeelden dat het voor een moslim eens de keel gaat uithangen om steeds jezelf en je geloof te moeten verdedigen en al die veralgemenigen en leugens te moeten lezen. Soms heb ik zin om een groot tuinfeest te geven voor de slobodannekes op dit forum en hen eens te confronteren met hun gezever, dat ze het dan eens face to face in 'de achterlijke moslims' hun gezicht zeggen, als ze het lef hebben tenminste. jurgen79 pas op want je slaat je eigen ruiten in, als dat gespuis hier weg is op wiens kop ga je dan zitten kakken? |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ter zake. Er zitten op dit forum een heleboel idioten, een aantal van hen zitten in mijn negeerlijstje. Het zijn heus niet alleen "marginale racisten", maar voornamelijk ordinaire domoren. Daarnaast blijft het me elke dag weer verbazen hoeveel boeiende - inhoudelijk zowel als stilistisch - bijdragen hier gepost worden. Wie wil kan hier genieten en bijleren. Wat is jouw probleem dan? Het lijkt er op dat je vooral niet kan tolereren dat meningen die jij als "racistisch" catalogeert, gewoon mogen gepost worden als ze de forumregels niet overtreden. Je zou die meningen, ook als ze rustig en/of intelligent gebracht worden, liever met censuur verjagen. En dat valt me tegen van jou. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie hier post, moet dagelijks zichzelf en zijn meningen verdedigen. Ik lees hier elke dag gore onzin en leugens inzake onderwerpen die mij nauw aan het hart liggen. Maar moslims zouden daar niet tegen kunnen en zouden door de rest van de samenleving met fluwelen handschoentjes moeten aangepakt worden? Zou het kunnen dat er iets mis is met de capaciteit om kritiek aan te kunnen en te beantwoorden (denk aan de cartoons, Salmon Rushdie etc.)? Extreem gevoelige teentjes en een gebrek aan zelfvertrouwen (ik heb het hier zeker niet over jou persoonlijk)? Als de islam boven het democratisch politieke debat wil staan, dan is daar één goede manier voor: er boven gaan staan en zich uitsluitend in privékring met godsdienst bezighouden. Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 juli 2007 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en toch denk ik dat je gaat lopen vanwege onze discussies van gisteren ... http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=27 http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=36 volgens mij zijn diegenen waar je wel behoorlijk mee kan debaten zelfs hier op politics nog steeds in de meerderheid, ik vind dan ook dat je die mensen (waaronder ik mezelf reken, hoewel we t zelden eens zijn) in de steek laat ... spijtig, ik zal je bijdragen missen. Laatst gewijzigd door Anna List : 27 juli 2007 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten tweede zeg ik ook niet dat ik persoonlijk vind dat het hier een marginaal racistenclubje is. Ik probeerde enkel de teneur van het oordeel van de krant weer te geven. Persoonlijk ga ik akkoord met het feit dat velen hier waarschijnlijk niet echt die-hard racisten zijn maar veeleer mensen die slecht geïnformeerd zijn en vol vooroordelen zitten, of die weigeren om na te denken. Maar als je je bewust bent van je vooringenomenheid en het feit dat die niet klopt met de realiteit, en toch volhard in de boosheid omdat je om de één of andere reden een haat koestert tegenover mensen die een beetje anders zijn, dan vlieg je bij mij wel in het hoekje van de racisten. Ik beperk de term "racist" dus niet zoals sommigen doen tot diegenen die de pseudo-wetenschappelijke rassentheorie aanhangen. Ik ga ook akkoord met je stelling dat je op Politics.be some dingen kan lezen die echt mooi of leerzaam zijn, maar tegenwoordig wordt het aandeel bullshit zo overweldigend dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg. Ik wil helemaal niets censureren. Waar haal je het? Voor mijn part verziekt men de boel hier nog meer met allerlei haatdragende onzin die nergens op slaat, maar het maakt dit forum wel stukken minder interessant. Ik ben steeds bereid om in te gaan op inhoudelijke discussies, maar ik mis hier vooral de gelegenheid daartoe. De echte onderwerpen laat men gewoon links liggen : "Waarom heeft de islam in het westen tegenwoordig zo'n slechte reputatie, en hoe gegrond is die reputatie?" "Wat zijn de redenen dat 40% van de gevangenen in België van buitenlandse origine zijn?" "Wat is integratie?", enz. Allemaal heel actuele en interessante onderwerpen, maar als je daaraan begint hier dan krijg je al direct een Koran naar je kop gesmeten, gevolgd door een aantal gemeenplaatsen waar niemand wat aan heeft. Zolang er hier een totaal gebrek aan enige nuance heerst kan je gewoon niet in gesprek treden.
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me een juistere houding dan klagen over de "idiote racisten" die iedereen zouden wegjagen. Citaat:
De oplossing voor het door jou gesignaleerde probleem, heb je volledig in eigen hand. En dat geldt natuurlijk ook voor allochtonen die hier willen posten. |
||
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
idd bovendien : wat republikeinen en nationalisten hier soms te slikken krijgen van types als Raf bvb moet me dunkt niet onderdoen voor wat islamieten te slikken krijgen negeren of blijven debaten is de boodschap, weglopen is een zwaktebod ... |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is net die hypocriete selectiviteit dat zijn betoogje herleid tot te negeren poco-gewauwel. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ciaooo Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 juli 2007 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, da's spijtig. Ik begrijp het anders wel. De cocktail van haat en onwetendheid die de laatste tijd het forum overheerst is alles behalve prettig. En wie met de wolven niet meeheult is hersenloos, enzovoort ... Negeer ze toch gewoon, Uh-Huh. Ik doe het meer en meer (nog steeds niet genoeg, maar ik leer elke dag bij, maar traagjes ![]() Overigens, na een tijdje is Pollycorrect wel teruggekeerd ... ![]()
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Een vraag aan de "frustré's":
Denken jullie voor je iets post of sla je gewoon wat woorden door mekaar en hoop je dat het tot iets zinnings komt? Laatst gewijzigd door Woopata : 27 juli 2007 om 14:52. |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uh-Uh lijkt me alvast gefrustreert weg te lopen.
Dat is te verwachten van een bepaalde categorie mensen. Die lezen kritiek en flippen. Misschien een gouden raad voor de over-geëmotioneerden... "t'is maar een forum"