![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons onze eigen mentaliteit alvast veranderen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 8 augustus 2007 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar voor een stuk zal het alleszins te maken hebben met de gemakkelijkste weg. Vraag mij af of systemen als brugpensioenen... ook zo uitgebouwd zijn in het buitenland. Verder vraag ik mij af of stijgende loonschalen met de ancienniteit in het buitenland, ook zo veelvuldig toegepast worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat voor zin heeft het van onze mentaliteit te veranderen. Wat is hier het beste. Als we ons geld oppotten, of als we ons geld laten rollen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een wenselijke pensioenleeftijd is 50 jaar met 50 % van je loon berekend op de laatste 5 jaar, met mogelijkheid tot 60 % werk tot 60 en 30 % tot je 70 jaar, ondertussen zou ik wel even het stempelgeld afschaffen boven de 50 jaar en taksvrije aanwerving voor bedrijven boven de 50 jaar invoeren.
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En waar haal je dat, verkeer gaan regelen? Waar heeft men zulke praktijken? En eigenlijk zou het ni meer dan juist zijn, een pv is een officieel stuk, en dus kan je maar beter zorgen dat dat in orde is. En ZOOO moeilijk is da nu ook weer ni he... Trouwens, als het iets meer dan een banaal feit is, wordt het PV gemaakt door de officier
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Je zit dus zonder antwoorden en trekt het dan maar in het belachelijke. Zulke praktijken zien we hier dagelijks. Wat zever neerpennen die dan ontkracht wordt, en dan gauw wat proberen weglachen of over wat anders beginnen...
ach ![]()
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Een werkdag van viertwintig uur, dat is die officier. Cool down.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Een werkdag is nog altijd 8 uur. Als je in 8 uur nog geen pvke kan opstellen, dan hoor je niet bij de politie, maar bij de mentaal gehandikapten..
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Eentje, en 'snachts doorwerken, en geen overuren betaald, en dan de verdachte nog op vrije voeten, heb ik me laten wijsmaken. Zal wel niet altijd zo zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar in feite zijn alle bruggepensioneerden werklozen..... Men heeft het woord bruggepensioneerd uitgevonden om de werkloosheidsstatitieken te doen dalen. Het imago en goed nieuwsshow, joe noow...
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de jaren '90 werden in Nederland ook 55 plussers bij grote bedrijven massal ontslagen en zij kregen dan een WW uitkering met een aanvulling van het bedrijf. Nu hebben de mensen die met 55 of ouder onstslag krijgen een sollicitatie plicht tot 65 . Alleen diegenen die gebruik maken van het flexpensioen kunnen voor de 65 met pensioen gaan. In de praktijk doen veel mensen dat rond de 62-63 . De overheid wil dit afremmen met fiscaal ongustige regelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Grote fout ligt bij ons beleid ! Want ze weten toch al heel lang dat die babyboomers ooit op pensioen gingen. En ondertussen worden er enkele mooie maatregelen uitgevoerd : gratis tandheelkundige verzorging voor kinderen, in de maand september extra kindergeld, gratis medische verzorging voor illegalen, speciale acties voor allochtonen. Bij mij is er wel zo iets van OK, maar raakt toch liever niet aan mijn pensioen waar ik toch al behoorlijke tijd voor gewerkt heb.
Langs de andere kant het is een moeilijke kwestie. In mijn ogen zou de minimum pensioenleeftijd toch 60 jaar moeten bedragen en zijn maatregelingen zoals enkele jaren geleden bij de Vlaamse Overheid waar het personeel de kans heeft gekregen om uit te stappen op 55 jaar in feite niet toelaatbaar. Maar dat gaf dan toch weer kansen aan werklozen om aan de slag te gaan. En uw werk verliezen op 56 jaar en dan nog opnieuw werk kunnen vinden, dat zal wel niet van een leien dakje gaan. Misschien deze te werk stellen het Ministerie ? Of van nu af aan slechts bij de overheid kunnen werken vanaf de leeftijd van 50 jaar ? |
![]() |
![]() |