![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik jou was zou ik dus zoveel mogelijk zwijgen voordat er weer vragen komen die je niet ziet zitten.
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De franstaligen blijven "neen" zeggen. Dat was te verwachten. Maar Leterme lijkt dat niet te hebben verwacht. Hij weet niet wat hij moet doen nu de vertrouwde technieken van Maertens niet blijken te werken. Waarom kan hij de Vlaamse eisen gewoon niet op tafel leggen? Waarom begint hij niet aan de communautaire gesprekken? Ik vrees dat de verklaring voor zijn vreemde houding heel simpel is : Leterme denkt er niet aan om het enig wapen te gebruiken die indruk zou maken op de franstaligen: het bestaan van België op de helling zetten. Hij meent het echt als hij zegt dat hij geen separatist is. Op zich is dat al erg genoeg, want als beroepspoliticus zou hij moeten weten dat de franstaligen het deze keer keihard spelen en zelf dure beloftes gemaakt hebben die zij niet zomaar kunnen inslikken. Zij zullen niet vanzelf inbinden. Je moet hen dwingen en Leterme heeft met die mogelijkheid gewoon geen rekening gehouden. Op zich is dat al erg genoeg. Er is echter meer : ik vrees namelijk dat de franstaligen hebben ingezien dat Leterme niet tot het uiterste zal gaan. Zij spelen blufpoker tegen iemand die van in het begin in zijn kaarten heeft laten kijken. Zo kan Leterme onmogelijk winnen en zijn de onderhandelingen gedoemd te falen. Leterme is een naïeve politicus met een totaal gebrek aan strategische visie, maar ik denk niet dat hij Vlaanderen zal "verraden". Hij zal een verregaande staatshervorming niet willen forceren maar zal waarschijnlijk bedanken voor het premierschap indien hij zselfs het minimum minmorum niet krijgt (BHV splitsen). Er komt dus geen oranje-blauwe regering onder Leterme. Dat is op zich geen catastrofe, zelfs niet voor CD&V, indien de Leterme het slim zou spelen. Zo zou hij kunnen stellen dat het bewijs thans geleverd is dat er met de franstaligen niets meer aan te vangen is. Ik vrees echter dat hij zelfs dat niet zal doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
On topic: Nog nooit is een formateur er in geslaagd om communautaire eisen door te drukken zonder verregaande toegevingen...Leterme zal daarop geen uitzondering zijn. Evenwel ben ik op dit ogenblik zijn grootste supporter. Daarom geef ik hem het voordeel van de twijfel. Ik heb tot nu toe nog geen enkele fout van Leterme gezien: hij heeft nog geen ogenblik met de ogen geknipperd onder het franstalige mediageweld, hij heeft (voorlopig) nog geen water in de wijn gedaan wat betreft de communautaire Vlaamse eisen en is er in geslaagd zelfs van de VLD'ers en paar Vlaamse uitspraken te ontlokken. Citaat:
Volgens mij omdat hij dan eerstens in de Waalse maar evengoed in de Vlaamse pers genadeloos zal worden gekaraktermoord, en ik zwijg dan nog over de vadermoord binnen de CD&V. Citaat:
Bij een te vroege breuk zal hij in de pers ongetwijfeld als een brutale "omfloerste separatist" worden afgeschilderd die de fransaligen op een onheuse en brutale wijze zou hebben behandeld. Daarom speelt hij nu de toegeeflijke formateur van "alle Belgen" (gisteren gehoord op TV?) die "flaters in het verleden" heeft begaan (gezien?) en die op kousenvoeten het terrein aftast en de indruk geeft om echt alles in het werk te willen stellen om het de franstaligen naar hun zin te maken. Daarom begon hij ook eerst met een "non" te genereren op de meest onschuldige federale verschuivingen. Ondertussen worden de Vlamingen (oa ook de opiniemakers) ongeduldig en rijpen de gemoederen om hem bij een eventueel uitstappen te steunen eerder dan hem politiek te vermoorden. Citaat:
Het zou wel eens kunnen dat hij daar stilletjes op aan het wachten is. Citaat:
In dat geval zou zijn handelswijze van de afgelopen weken wel eens kunnen getuigen van een veel groter staatsmanschap dan hetgeen de belgicistische opiniemakers er persé van willen maken.
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga wel akkoord op één punt : Leterme zal wil en zal geen toegevingen doen om een akkoord te bereiken. Hij meent het als hij zegt dat er geen regering komt zonder tenministe de splitsing van BHV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De schuld van de media(uiteraard de Waalse media)? Moeten die dan zwijgen? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 13 augustus 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vind de 'brief' van de topic-starter gewoon onterecht en gebaseerd op enkele mediaverslagen zonder enige inhoud van belang (Oh nee, Leterme heeft pas om 22u een sms'je gestuurd! Dat zoiets kan tegenwoordig! [/sarcasm]) En wat betreft de tactiek van de media. Ik had niet anders verwacht maar ik ga me daar ook niet druk om maken, nieuws is nieuws. Het is jammer dat kleine incidenten zoals dat met de Marseillaise, zo hard worden opgeblazen. Goed voor 1 keer mee te lachen, maar dat hij daarom formateur- en zelfs Belg-onwaardig is... Kijk gewoon naar de feiten en maak zelf je mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
trouwens, al die journalisten met hun betweterigheid, zouden zij het beter kunnen ? ik denk het niet, integendeel. dat de journalisten commentaar geven, is nogal logisch. soms hangen ze echter teveel de pseudo-intellectuele betweter uit.
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Daarop voortbouwend bestaat er een kleine kans dat in die elan van crisis misschien meer te halen valt, en bovendien dekt hij zich zo'n beetje in voor 2009.
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() inderdaad, 1 pot nat, aan leterme om te bewijzen dat er verandering komt. De christendemocraten hebben inderdaad véél laten rotten. hopelijk lost leterme nu eindelijk eens het een en het ander op.
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Erger : zij hebben het GECREEERD !!
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lol, leterme overtuigde u om op hem te stemmen, en nu hij de kans nog niet gekregen heeft zijn verkiezingsbeloftes in een akkoord te gieten bent u alweer van het omgekerde overtuigd? volgens mij ligt het aan u |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Leterme zal waarschijnlijk toehappen op bhv en de rest op de lange baan schuiven. Zo is zijn premierschap gered en aangezien de NVA niet veel overlevingskansen heeft zonder cda zal Bartje dit volop steunen.
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Wie gelooft Leterme nu nog?
![]() |
#38 |
|
![]() Correct, maar de oudere tsjeven zijn intussen uitgerangeerd (cfr Dehaene die vroegtijdig wordt bedankt voor zijn diensten) en het huidige CD&V verschilt vandaag de dag serieus van de CVP van pakweg 10 of 15 jaar geleden.
![]() |
#39 |
|
![]() Geloven is een sterk woord, maar ik geef hem vandaag de dag nog steeds 'the benefit of the doubt', W8&C!
![]() |
#40 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |