![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Beschaamd om links te zijn
13.08.2007 13.44u - Steeds meer voormalig linkse intellectuelen – in Nederland – verwijten links dat het geen antwoord te bieden heeft op de meest verscheiden maatschappelijke problemen en dat derhalve een fundamentele afkalving van haar politieke invloed dreigt. Columnist en TV-presentator Geert Zwagerman publiceerde met De schaamte voor links een scherpe analyse en een ongenadig pamflet tegen de arrogantie van links. In een interview met Tom Naegels in De Standaard (11.08.2007) houdt hij zijn mening trouwens niet achter de kiezen. Zo stelt hij dat Wilders zijn recente uitspraak over de Koran nog niet helemaal had uitgesproken, of een Pvda-advocate diende klacht in tegen de politicus, “omdat hij een bevolkingsgroep stigmatiseerde. Die vrouw kreeg daarop de vraag waarom ze haar pijlen niet richtte op de mannen die Ehsan Jami, een partijgenoot van haar en ex-islamiet, gemolesteerd hadden. Ze stond met haar mond vol tanden, die vraag had ze niet verwacht. Dat is nu de oud-linkse Pvda-reflex, die ik niet begrijp en waarvoor ik me schaam. Laat die Wilders toch zeggen wat hij wil!”. Wat Zwagerman links eigenlijk verwijt, is de capitulatie voor de islam. De manier waarop links de katholieken behandelt – op zijn zachtst “schuddebuikend van het lachen” – durft ze niet op de islam toe te passen. Zo drukte “Femke Halsema (GroenLinks) er overal op dat je de dader (van een terroristische aanslag) geen moslimextremist mocht noemen. Gewoon ‘extremist’ wel, maar geen ‘moslimextremist’. Ik dacht toen: straks is het enige wat we met zekerheid mogen zeggen, dat het een man was”. Links heeft het initiatief uit handen gegeven. “Op een aantal essentiële punten – de multiculturele voetangels, de kwaliteit van het onderwijs en ja ook waarden en normen – zijn ze het spoor bijster. Dat zijn bij uitstek linkse thema’s en ik roep op om ze als dusdanig te erkennen en een standpunt in te nemen”, schampert Zwagerman. Waar links fundamenteel heeft gefaald, is in het onderwijs, daar is haar verantwoordelijkheid gewoonweg verpletterend. Zo zegt de columnist: “In Nederland is er een gedrocht uitgevonden: het Nieuwe Leren. Dat stelt dat onderwijs geen kennisoverdracht meer mag zijn, maar dat kinderen zelf, vanuit hun eigen belevingswereld, op zoek moeten gaan naar wat hen boeit en prikkelt. Het heeft tot rampzalige resultaten geleid. Een kind wéét simpelweg nog niet wat hem boeit (…) Een Marokkaans kind uit een achterstandswijk heeft een erg beperkte belevingswereld. Als het ook op school daar van uit moet gaan, stijgt het er nooit bovenuit”. Zwagerman besluit dat de multiculturele, libertijnse tak van links geen enkele toekomst meer heeft: “Ze hebben op geen enkele fundamentele vraag een bevredigend antwoord. Het enige wat er nog rest van die stroming, is een zelfbeeld: kijk eens hoe verlicht en open ik ben”. De abdicatie is met andere woorden totaal. Progressieve commentatoren in Nederland laten zich – in tegenstelling tot onze al dan niet gesubsidieerde ‘verlichte’ elite – door geen enkel ‘cordon’ tegenhouden als het erom gaat de problemen te benoemen en de oorzaken aan te duiden. Verfrissend in elk geval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
De Nederlandse staat is echter auteursrechthebbende van de vertaling en wil het boek niet in grote oplagen herdrukken of verspreiden, behalve voor studiedoeleinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De aandacht verleggen naar anderen, zodat de eigen problemen als het ware verdwijnen.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het hoe dan ook een goed idee.
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Was het ook niet de University of Southern California die zorgde voor de "welgekozen uittreksels" uit de koran welke de CIA al onder Carter aan de Taliban leverde, kwestie van hen stevig te motiveren in hun "strijd tegen het goddelloze communisme"? Laatst gewijzigd door filosoof : 13 augustus 2007 om 19:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Muslim Student Association of the University of Southern California heeft nogal wat mohammedaanse teksten op het WWW geplaatst waaronder drie vertalingen van de koran naar het Engels, waaronder de twee belangrijkste: die van Abdullah Yusuf Ali en die van Marmaduke Pickthall. De derde vertaling is die van M.H. Shakir, maar de juiste identiteit van deze vertaler blijft betwist.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er bestaat een search functie schatje!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Astrid is nog veel te beleefd: Wilders een heer en een fascist noemen?
![]() ![]() De vergelijking met de periode '33-'45 gaat volgens mij niet op, omdat de meeste islamofobe haatzaaiers vooral neoconservatieve zionisten zijn. Zij willen een westerse islam die vooral niet maatschappijkritisch en niet Israël- of VSA-kritisch is. Een "Europese islam" is toch het levenswerk van Hirsi Ali - nu voor het American Enterprise Institute werkzaam - en haar homofiel-rechtse, Bovenmoerdijkse knapenkoor?
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 14 augustus 2007 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
002.065 005.060 007.166 moet ik het nog voorlezen ook? of kan je dat al zelf?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2007 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Ik ben beschaamd om rechts te zijn.
![]()
![]() |
#37 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
002.065 Citaat:
005.060 Citaat:
007.166 Citaat:
En van die onozel beledigingskes moogt ge ook achterwege laten, ge maakt uzelf alleen maar belachelijk. Laatst gewijzigd door KrisKras : 14 augustus 2007 om 12:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan mag ik haar toch wel herinneren aan degenen die in de koran als apen en zwijnen worden beschouwd zeker? En als je beter had gelezen dat zie je dat dit niet enkel degenen zijn die satan aanbidden, maar daar mag ik je niet meer op wijzen zeker. 002.065: als je beter had gelezen dan had je gezien dat dit over JODEN ging die de rustdag niet hadden gerespecteerd. Me dunkt nog altijd minder erg dat mensen afranselen of niet soms? Of zijn apen en zwijnen geen beesten dan? voor uw gemak heb ik er de nederlandse vertaling even bijgehaald, én bovendien het versje ervoor, zodat JIJ eindelijk weet over wie gesproken wordt lieve jongen: Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2007 om 13:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals dus, waar staat dat Joden en Christenen lager zijn dan honden en varkens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mooi, een vertaling van een vertaling, en welke interpretatie is dit dan? En voor je schiftingsvraag: joden, christenen en moslims!! Denk je nu echt nog dat je dit correct vertaalt hebt, want blijkbaar vallen ze zichzelf nu ook al aan in de koran. |
|
![]() |
![]() |