Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2007, 16:47   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik bedoel uitgaves, als we pietepeuterig gaan doen.

Is de verkoop van Mein Kampf in Nederland trouwens toegestaan van die oude uitgaves? Want het boek zelf is verboden, toch?

Ik weet dat ik het in Antwerpen in oude uitgave al regelmatig in antiekwinkels heb gezien.
Verboden dacht ik wel, ja, maar voor de rest zou ik het niet weten en als "naslagwerk" heeft het weinig zin omdat adolf tegenwoordig minder volgelingen heeft dan moh.
Oud 13 augustus 2007, 06:39   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
bron?
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 13:14   #23
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Beschaamd om links te zijn

13.08.2007 13.44u - Steeds meer voormalig linkse intellectuelen – in Nederland – verwijten links dat het geen antwoord te bieden heeft op de meest verscheiden maatschappelijke problemen en dat derhalve een fundamentele afkalving van haar politieke invloed dreigt. Columnist en TV-presentator Geert Zwagerman publiceerde met De schaamte voor links een scherpe analyse en een ongenadig pamflet tegen de arrogantie van links.

In een interview met Tom Naegels in De Standaard (11.08.2007) houdt hij zijn mening trouwens niet achter de kiezen. Zo stelt hij dat Wilders zijn recente uitspraak over de Koran nog niet helemaal had uitgesproken, of een Pvda-advocate diende klacht in tegen de politicus, “omdat hij een bevolkingsgroep stigmatiseerde. Die vrouw kreeg daarop de vraag waarom ze haar pijlen niet richtte op de mannen die Ehsan Jami, een partijgenoot van haar en ex-islamiet, gemolesteerd hadden. Ze stond met haar mond vol tanden, die vraag had ze niet verwacht. Dat is nu de oud-linkse Pvda-reflex, die ik niet begrijp en waarvoor ik me schaam. Laat die Wilders toch zeggen wat hij wil!”.

Wat Zwagerman links eigenlijk verwijt, is de capitulatie voor de islam. De manier waarop links de katholieken behandelt – op zijn zachtst “schuddebuikend van het lachen” – durft ze niet op de islam toe te passen. Zo drukte “Femke Halsema (GroenLinks) er overal op dat je de dader (van een terroristische aanslag) geen moslimextremist mocht noemen. Gewoon ‘extremist’ wel, maar geen ‘moslimextremist’. Ik dacht toen: straks is het enige wat we met zekerheid mogen zeggen, dat het een man was”.

Links heeft het initiatief uit handen gegeven. “Op een aantal essentiële punten – de multiculturele voetangels, de kwaliteit van het onderwijs en ja ook waarden en normen – zijn ze het spoor bijster. Dat zijn bij uitstek linkse thema’s en ik roep op om ze als dusdanig te erkennen en een standpunt in te nemen”, schampert Zwagerman.

Waar links fundamenteel heeft gefaald, is in het onderwijs, daar is haar verantwoordelijkheid gewoonweg verpletterend. Zo zegt de columnist: “In Nederland is er een gedrocht uitgevonden: het Nieuwe Leren. Dat stelt dat onderwijs geen kennisoverdracht meer mag zijn, maar dat kinderen zelf, vanuit hun eigen belevingswereld, op zoek moeten gaan naar wat hen boeit en prikkelt. Het heeft tot rampzalige resultaten geleid. Een kind wéét simpelweg nog niet wat hem boeit (…) Een Marokkaans kind uit een achterstandswijk heeft een erg beperkte belevingswereld. Als het ook op school daar van uit moet gaan, stijgt het er nooit bovenuit”.

Zwagerman besluit dat de multiculturele, libertijnse tak van links geen enkele toekomst meer heeft: “Ze hebben op geen enkele fundamentele vraag een bevredigend antwoord. Het enige wat er nog rest van die stroming, is een zelfbeeld: kijk eens hoe verlicht en open ik ben”. De abdicatie is met andere woorden totaal.

Progressieve commentatoren in Nederland laten zich – in tegenstelling tot onze al dan niet gesubsidieerde ‘verlichte’ elite – door geen enkel ‘cordon’ tegenhouden als het erom gaat de problemen te benoemen en de oorzaken aan te duiden. Verfrissend in elk geval.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 13:42   #24
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en in welk hoofdstuk mag ik jou passage dan verwachten?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 13:54   #25
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Mein Kampf is niet beschikbaar in het Nederlands.

Jammer dat een overheid zich verlaagd één van beide boeken te verbieden.
Bezit en verkoop van het boek zijn NIET verboden in Nederland.

De Nederlandse staat is echter auteursrechthebbende van de vertaling en wil het boek niet in grote oplagen herdrukken of verspreiden, behalve voor studiedoeleinden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 19:42   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Neen, aan het islamterrorisme!

Koran? Verplichte lectuur!

12.08.2007 15.03u - Een interessante stem in de hoog oplaaiende discussie over het voorgestelde koranverbod van Geert Wilders, is die van Afshin Ellian, een bekend Iraans-Nederlandse publicist en islam-criticus. Nee, zegt Ellian, “het lezen van de koran is niet goed voor de gzondheid”. Maar toch pleit hij niet voor een verbod. Integendeel, “we moeten de koran niet gaan verbieden, maar juist verplichten. Iedereen die zich op het Nederlandse grondgebied bevindt, dient onverwijld de koran te gaan lezen.”

“Wilders moet het volgende doen”, suggereert Afshin Ellian: “een motie indienen voor de kosteloze verspreiding van de koran. We hebben immers nog altijd “vele lieve Nederlanders (Belgen, multiculturalisten…) die denken dat de koran even onschuldig is als een kookboek voor vegetarische recepten”…

“Tja, lees de koran”, schrijft Ellian. “Als iedereen de koran in vrijheid, zonder dwang, heeft gelezen, komen ez vanzelf wel tot de conclusie dat het lezen van het boek niet bevorderlijk is voor de geestelijke gezondheid”. En voor het harmonieus samenleven van allochtonen en autochtonen, moslims en niet-moslims…

Het is een briljante tip. De koran als shocktherapie voor wereldvreemde multiculti’s en de aanzet tot een grondig debat over integratie en de grenzen van onze tolerantie.
In België deed De Standaard dat, en toen was rechts verontwaardigd...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 19:49   #27
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Circe vergeet HEEL graag de torah geschriften van de bloed-uitverkorenen...
Kan je eens uitleggen wat je bedoelt met bloed-uitverkorenen?
Bedoel je daarmee joodsrassigen, zionrassigen?
Vingertje wijs... noem ik die taktiek.

De aandacht verleggen naar anderen, zodat de eigen problemen als het ware verdwijnen.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 19:50   #28
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
(Koran-lezen verplichten)

Ik vind het hoe dan ook een goed idee.
Oud 13 augustus 2007, 19:50   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door USC
In fact, each of the translations on this site is actually an interpretation which has been translated.
Klein vraagje:
Was het ook niet de University of Southern California die zorgde voor de "welgekozen uittreksels" uit de koran welke de CIA al onder Carter aan de Taliban leverde, kwestie van hen stevig te motiveren in hun "strijd tegen het goddelloze communisme"?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 augustus 2007 om 19:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 20:09   #30
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klein vraagje:
Was het ook niet de University of Southern California die zorgde voor de "welgekozen uittreksels" uit de koran welke de CIA al onder Carter aan de Taliban leverde, kwestie van hen stevig te motiveren in hun "strijd tegen het goddelloze communisme"?
Dat laatste weet ik niet. Ik geloof niet dat de Pakistanen of Afghanen Carter of de MSA nodig hadden om de geschikte verzen te vinden.

De Muslim Student Association of the University of Southern California heeft nogal wat mohammedaanse teksten op het WWW geplaatst waaronder drie vertalingen van de koran naar het Engels, waaronder de twee belangrijkste: die van Abdullah Yusuf Ali en die van Marmaduke Pickthall. De derde vertaling is die van M.H. Shakir, maar de juiste identiteit van deze vertaler blijft betwist.
Oud 14 augustus 2007, 00:13   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en in welk hoofdstuk mag ik jou passage dan verwachten?
er bestaat een search functie schatje!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 augustus 2007, 12:08   #32
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
er bestaat een search functie schatje!
jij beweert zever, dus jij ttont aan!

Hier geld geen omgekeerde bewijslast.
Oud 14 augustus 2007, 12:23   #33
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Astrid is nog veel te beleefd: Wilders een heer en een fascist noemen?

De vergelijking met de periode '33-'45 gaat volgens mij niet op, omdat de meeste islamofobe haatzaaiers vooral neoconservatieve zionisten zijn. Zij willen een westerse islam die vooral niet maatschappijkritisch en niet Israël- of VSA-kritisch is.

Een "Europese islam" is toch het levenswerk van Hirsi Ali - nu voor het American Enterprise Institute werkzaam - en haar homofiel-rechtse, Bovenmoerdijkse knapenkoor?

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 14 augustus 2007 om 12:24.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:30   #34
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jij onder rechts verstaat, zal mij worst wezen. Dit is het standpunt van het Vlaams Belang, en dat is nooit anders geweest.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:37   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij beweert zever, dus jij ttont aan!

Hier geld geen omgekeerde bewijslast.
ach, sorry! ik wist niet dat je nog geen zoekfunctie hebt leren gebruiken.

002.065
005.060
007.166

moet ik het nog voorlezen ook? of kan je dat al zelf?

Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2007 om 12:37.
Oud 14 augustus 2007, 12:41   #36
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Beschaamd om links te zijn
Ik ben beschaamd om rechts te zijn.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:53   #37
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
ach, sorry! ik wist niet dat je nog geen zoekfunctie hebt leren gebruiken.

002.065
005.060
007.166

moet ik het nog voorlezen ook? of kan je dat al zelf?

002.065

Citaat:
YUSUFALI: And well ye knew those amongst you who transgressed in the matter of the Sabbath: We said to them: "Be ye apes, despised and rejected."

PICKTHAL: And ye know of those of you who broke the Sabbath, how We said unto them: Be ye apes, despised and hated!

SHAKIR: And certainly you have known those among you who exceeded the limits of the Sabbath, so We said to them: Be (as) apes, despised and hated.
Hier staat dus dat je de rustdag moet respecteren. Ook nog eens op 3 serieus verschillende manieren vertaald, wie moet ik geloven? Mag ik kiezen?

005.060

Citaat:
YUSUFALI: Say: "Shall I point out to you something much worse than this, (as judged) by the treatment it received from Allah? those who incurred the curse of Allah and His wrath, those of whom some He transformed into apes and swine, those who worshipped evil;- these are (many times) worse in rank, and far more astray from the even path!"

PICKTHAL: Shall I tell thee of a worse (case) than theirs for retribution with Allah? (Worse is the case of him) whom Allah hath cursed, him on whom His wrath hath fallen and of whose sort Allah hath turned some to apes and swine, and who serveth idols. Such are in worse plight and further astray from the plain road.

SHAKIR: Say: Shall I inform you of (him who is) worse than this in retribution from Allah? (Worse is he) whom Allah has cursed and brought His wrath upon, and of whom He made apes and swine, and he who served the Shaitan; these are worse in place and more erring from the straight path.
Weederom, waar staat hier dat christenen en joden lager zijn dan honden? Vooral in de 3de vertaling lees je dat het gericht is naar zij die de Shaitan (Satan) dienen.

007.166

Citaat:
YUSUFALI: When in their insolence they transgressed (all) prohibitions, We said to them: "Be ye apes, despised and rejected."

PICKTHAL: So when they took pride in that which they had been forbidden, We said unto them: Be ye apes despised and loathed!

SHAKIR: Therefore when they revoltingly persisted in what they had been forbidden, We said to them: Be (as) apes, despised and hated.
Weeral zelfde vraag als hierboven, hoe slaat dit op christenen en joden?

En van die onozel beledigingskes moogt ge ook achterwege laten, ge maakt uzelf alleen maar belachelijk.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 14 augustus 2007 om 12:55.
Oud 14 augustus 2007, 13:02   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
002.065

Hier staat dus dat je de rustdag moet respecteren. Ook nog eens op 3 serieus verschillende manieren vertaald, wie moet ik geloven? Mag ik kiezen?

005.060

Weederom, waar staat hier dat christenen en joden lager zijn dan honden? Vooral in de 3de vertaling lees je dat het gericht is naar zij die de Shaitan (Satan) dienen.

007.166

Weeral zelfde vraag als hierboven, hoe slaat dit op christenen en joden?

En van die onozel beledigingskes moogt ge ook achterwege laten, ge maakt uzelf alleen maar belachelijk.
Als Astridje boos is op Geertje omdat hij criminelen als "drie beesten van surinaamse afkomst"
dan mag ik haar toch wel herinneren aan degenen die in de koran als apen en zwijnen worden beschouwd zeker?
En als je beter had gelezen dat zie je dat dit niet enkel degenen zijn die satan aanbidden, maar daar mag ik je niet meer op wijzen zeker.

002.065: als je beter had gelezen dan had je gezien dat dit over JODEN ging die de rustdag niet hadden gerespecteerd. Me dunkt nog altijd minder erg dat mensen afranselen of niet soms? Of zijn apen en zwijnen geen beesten dan?

voor uw gemak heb ik er de nederlandse vertaling even bijgehaald, én bovendien het versje ervoor, zodat JIJ eindelijk weet over wie gesproken wordt lieve jongen:

Citaat:
005.59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."
005.60. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

Allez,nu een schiftingsvraagje waar je een extra puntje voor krijgt: wie zijn de mensen van het boek?
En nog eentje om het af te leren: "wat is een context"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik neem aan dat Astrid Essed er geen probleem mee had gehad indien deze criminelen zouden omschreven worden als "lager dan honden en varkens"... vermits joden, christenen en ongelovigen zo worden aangesproken in de koran (waar Astrid dus geen enkel probleem mee schijnt te hebben).

Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2007 om 13:15.
Oud 14 augustus 2007, 13:11   #39
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
002.065: als je beter had gelezen dan had je gezien dat dit over JODEN ging die de rustdag niet hadden gerespecteerd. Me dunkt nog altijd minder erg dat mensen afranselen of niet soms? Of zijn apen en zwijnen geen beesten dan?
Dan mag je me eens haarfijn uitleggen waarom je het zo interpreteert. Er staat nergens dat het om joden gaat, alhoewel het met een beetje fantasie mischien wel uit de eerste vertaling af te leiden is. Vertaling 2 en 3 leunen dichter bij mekaar en krijgen bijgevolg van mij dan ook een groter voordeel om als correcter beschouwd te worden.

Nogmaals dus, waar staat dat Joden en Christenen lager zijn dan honden en varkens?
Oud 14 augustus 2007, 13:15   #40
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
voor uw gemak heb ik er de nederlandse vertaling even bijgehaald, én bovendien het versje ervoor, zodat JIJ eindelijk weet over wie gesproken wordt lieve jongen:

Citaat:
59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."
60. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

Allez,nu een schiftingsvraagje waar je een extra puntje voor krijgt: wie zijn de mensen van het boek?

Mooi, een vertaling van een vertaling, en welke interpretatie is dit dan?
En voor je schiftingsvraag: joden, christenen en moslims!!
Denk je nu echt nog dat je dit correct vertaalt hebt, want blijkbaar vallen ze zichzelf nu ook al aan in de koran.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be