Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2007, 10:54   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waar ze vervolgens minstens 30 jaar niks gaan mee doen.
Direkt verkopen bij de apotheker, dat gen!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 10:57   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe komt het dat ze het dan aan de muizen wel kunnen geven waar ze de proeven mee doen?
Omdat als die muis z'n haar verliest en consequent sterft, enkel gaia zal komen klagen.
Oud 16 augustus 2007, 11:48   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Omdat als die muis z'n haar verliest en consequent sterft, enkel gaia zal komen klagen.
Die hebben tenminste nog gaia.

Maar waarom kan men het gen hace 1 (of zoiets) wel aan muizen onttrekken en terug opnieuw toedienen en bij mensen niet?
Dat versta ik dus niet.
Oud 16 augustus 2007, 11:56   #24
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hebben tenminste nog gaia.

Maar waarom kan men het gen hace 1 (of zoiets) wel aan muizen onttrekken en terug opnieuw toedienen en bij mensen niet?
Dat versta ik dus niet.
Je kan dat niet zien als 1 gen op 1 bepaalde plaats. Dat gen dat komt op verschillende plaatsen voor en heeft allicht nog veel meer functies dan dit betreffende kanker. Daarom dat ik dat voorbeeld aanhaal van die muis die z'n haar verliest en sterft, of die ineens progeria ontwikkelt, of blind wordt, of eender welke andere onverwachtte consequenties. Zoeits is als een puzzel die in je gezicht ontploft waar je nog lang op kan zoeken waarom de consequenties zich hebben voorgedaan.

Vergelijk het met een paar stokjes uit een enorme constructie te trekken of bij te proppen niet wetend of die boel wel kan blijven rechtstaan daarzonder. En die kennis om dat allemaal vlotjes te manipuleren is nog niet voor de eerste 20 jaar. Op dit moment heeft de biochemie vooral het structureel in kaart brengen van genomen goed onder de knie. Wil men nu een of ander organisme structureel onderzoeken, dan gaat dat vlot (tegenwoordig zelfs al voor een flink stuk automatisch). De uitdaging van nu is het functioneel onderzoeken van genomen... Welke genen dienen waarvoor? Hoe werken ze samen?

Maar het effectief manipuleren ervan, dat is Systeem Biology( http://nl.wikipedia.org/wiki/Systeembiologie ) iets dat nog in z'n prange kinderschoenen staat. Maar het is een veel belovende tak in de biochemie die allicht wel wat menselijk leed zal verzachten, maar ook bv. populierbomen kan laten groeien in de woestijn met een minimum aan water, of rijst die veel voedzamer is dan de natuurlijke variant.

Laatst gewijzigd door Raven : 16 augustus 2007 om 12:05.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be