![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat als die muis z'n haar verliest en consequent sterft, enkel gaia zal komen klagen.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom kan men het gen hace 1 (of zoiets) wel aan muizen onttrekken en terug opnieuw toedienen en bij mensen niet? Dat versta ik dus niet.
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met een paar stokjes uit een enorme constructie te trekken of bij te proppen niet wetend of die boel wel kan blijven rechtstaan daarzonder. En die kennis om dat allemaal vlotjes te manipuleren is nog niet voor de eerste 20 jaar. Op dit moment heeft de biochemie vooral het structureel in kaart brengen van genomen goed onder de knie. Wil men nu een of ander organisme structureel onderzoeken, dan gaat dat vlot (tegenwoordig zelfs al voor een flink stuk automatisch). De uitdaging van nu is het functioneel onderzoeken van genomen... Welke genen dienen waarvoor? Hoe werken ze samen? Maar het effectief manipuleren ervan, dat is Systeem Biology( http://nl.wikipedia.org/wiki/Systeembiologie ) iets dat nog in z'n prange kinderschoenen staat. Maar het is een veel belovende tak in de biochemie die allicht wel wat menselijk leed zal verzachten, maar ook bv. populierbomen kan laten groeien in de woestijn met een minimum aan water, of rijst die veel voedzamer is dan de natuurlijke variant.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 16 augustus 2007 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |