Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2007, 11:05   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En toch slagen die erin om uw post dagelijks te bezorgen, hoedje af voor die tamzakken, dronkaards en incompetenten!
Waar ik werk wordt er geen gebruik meer gemaakt van de Post.

En ja, ik doe m'n hoedje af voor de huidige firma die prima levert betreffende schriftelijke correspondentie en transport.
Oud 17 augustus 2007, 11:05   #22
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De post heeft een nieuwe definitie gegeven aan het begrip "reputatie-moord" met hun recente staking.

Maar bon, de concurrentie (die overigens niet zo'n Waals-Belgische bedrijfsmentaliteit hanteert) is er alleen maar beter op geworden. Johnny Thijs is dan wel een vernieuwer, maar een dik, lui gedrocht dat liever gaan pinten drinken s'avonds en bij het minste meteen de boel kapot staakt, is beyond elke hulp.
En het utiliser van woorden uit een andere language doet mij penser aan het soort klootjesvolk dat denkt dat ze beter zijn dan het gewone people. Je bent niet überhip omdat je tussen twee Nederlandse zinnen er quick een woord anglais tussendraait.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 11:07   #23
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De Post 34.000 personeelsleden voor 10 miljoen inwoners.
TNT (nederlandse post) 40.000 personeelsleden voor 17 miljoen inwoners. Zij werken met een moderne logistiek.
De belgische Post zou de klus zoals in Nederland met 24.000 man moeten kunnen klaren. Dit is min 30 %.

Ligt het aan het personeel of aan de directie ? Bij overname gaan er 10.000 man en de huidige directie er uit.
Als Thijs nu al aangeeft dat 3200 personeelsleden betaald worden, zonder dat ze werken, én de post is in staat om zijn huidige werk toch te garanderen, dan duidt dat er op dat ze sowieso al met 3200 man teveel zijn. De budgetrondes zijn nu toch aan de gang, dus dat is het ideale moment om 120M uit het budget te halen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 11:08   #24
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Waar ik werk wordt er geen gebruik meer gemaakt van de Post.
En hoe denk jij dat uw persoonlijke post aankomt? Die verschijnt gewoon in uw brievenbus ofzo?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 11:24   #25
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

In dergelijke topics ontdek je toch altijd dat op dit forum toch een groot aantal achterlijke randdebielen zitten. Kruip nog eens wat dieper in het hol van uw patron.
Oud 17 augustus 2007, 11:27   #26
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
In dergelijke topics ontdek je toch altijd dat op dit forum toch een groot aantal achterlijke randdebielen zitten. Kruip nog eens wat dieper in het hol van uw patron.
Dergelijke topics zijn eveneens telkens een perfecte illustratie van de frustratie en het gebrek aan inhoud van onze gesyndiceerde flurken
Oud 17 augustus 2007, 11:28   #27
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dergelijke topics zijn eveneens telkens een perfecte illustratie van de frustratie en het gebrek aan inhoud van onze gesyndiceerde flurken
Niet echt, omdat ik tenminste mijn plaats op een werkvloer ken itt jij. Daarom dat ik zeg dat je werkelijk moet gebrainwashed zijn om aan hetzelfde zeel van een baas te trekken.
Oud 17 augustus 2007, 11:32   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het utiliser van woorden uit een andere language doet mij penser aan het soort klootjesvolk dat denkt dat ze beter zijn dan het gewone people. Je bent niet überhip omdat je tussen twee Nederlandse zinnen er quick een woord anglais tussendraait.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 11:35   #29
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Als de Post overgenomen wordt ,door bvb TNT , dan zal je beter een goede Internetverbinding hebben want dan staken ze dit bedrijf kapot. Zij zullen niet moeten hopen op VW/GM douceurkes.
Ik ga u het plezier niet gunnen om de interne keuken van TNT te leren kennen, maar sta me toe om eens goed te lachen. Had je nu DHL en haar afdeling Deutsche post genomen had ik waarschijnlijk geen reden om iets te zeggen. Maar hetgeen wat je hier ligt te lullen over het zaligmakende TNT doen me glimlachen. Zij kennen ook hun problemen...

Bovendien wens ik je er op te wijzen dat het recht op een premie bij niet-ziekte niet enkel een privilege zijn van ambtenaren. Zo zijn er privé bedrijven die dit ook belonen. Zo ook het door u geciteerde bedrijf...
jukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 11:52   #30
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
34 000 postbeambten worden aangeschreven en de vakbonden gaan op hun achterste poten. Zij vinden het ongepast dat de baas zich rechtstreeks richt tot zijn personeel. Is de communicatie met het personeel een exclusiviteit van de vakbonden ? Tijdens hun vakbondswerk vergaten zij waarschijnlijk de onderstaande rekening te maken.

117.000.000 € kosten per jaar voor 34000 postmannen. Dit is 3441 € per personeelslid. Gezien de notoire lage lonen bij de Post komt dit neer op +- 1 maandloon per jaar per postman. Na 1 maandloon vallen de zieken op kosten van de mutualiteit.

Hoe kan dit dan ? Niet te geloven dat iedereen 1 x 1 maand ziek is per jaar.
Hoe zit dit ?
Ik ken mensen die bij de post werken. Ze klagen er ook over dat er veel profiteurs bij de post zitten die vinden dat ze een minimum aantal dagen ziek moeten zijn per jaar. Dat de vakbonden deze mensen absoluut willen beschermen laat alweer zien waarmee deze bezig mee houden : het beschermen van het profitariaat.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 11:57   #31
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
wat een tam, dronken, en incompetent bericht is me dat.
Citaat:
En toch slagen die erin om uw post dagelijks te bezorgen, hoedje af voor die tamzakken, dronkaards en incompetenten!
Citaat:
Citaat:
Niet echt, omdat ik tenminste mijn plaats op een werkvloer ken itt jij. Daarom dat ik zeg dat je werkelijk moet gebrainwashed zijn om aan hetzelfde zeel van een baas te trekken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 12:25   #32
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar natuurlijk
"Ikke goed, zij slecht", zo'n redenering nietwaar . Al een geluk dan dat simplisme geen zeer doet.

Maar, verduidelijk me gerust mijn positie op mijn werkvloer hoor.

Laatst gewijzigd door Sfax : 17 augustus 2007 om 12:26.
Oud 17 augustus 2007, 12:38   #33
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Maar natuurlijk
"Ikke goed, zij slecht", zo'n redenering nietwaar . Al een geluk dan dat simplisme geen zeer doet.

Maar, verduidelijk me gerust mijn positie op mijn werkvloer hoor.
http://www.livescience.com/animals/0..._groomers.html

Ms. Garrison: Do you see monkeys at the zoo? They crap in their hands and throw it at people!
Ms. Garrison: [shouts] And if I'm a monkey, then I might as well *act* like a monkey, huh?
[she acts like a monkey with monkey noises, then pulls down her pants and craps out her butt]
Richard Dawkins: [shocked] What on earth are you doing?
Ms. Garrison: Don't ask me, I'm a fuckin' monkey!
[she grabs her own feces and throws it at Dawkins, who screams in disgust]

Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 augustus 2007 om 12:39.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 12:55   #34
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.livescience.com/animals/0..._groomers.html

Ms. Garrison: Do you see monkeys at the zoo? They crap in their hands and throw it at people!
Ms. Garrison: [shouts] And if I'm a monkey, then I might as well *act* like a monkey, huh?
[she acts like a monkey with monkey noises, then pulls down her pants and craps out her butt]
Richard Dawkins: [shocked] What on earth are you doing?
Ms. Garrison: Don't ask me, I'm a fuckin' monkey!
[she grabs her own feces and throws it at Dawkins, who screams in disgust]
Ontroerend, maar niet heus; pseudo-intellectueel, maar het ontbreekt je aan verdere inhoud om er echt indruk mee te maken.
Ga je nog een poging doen om effectief een antwoord te geven op de vraag ipv rond de pot te draaien, of is dat te moeilijk?
Oud 17 augustus 2007, 14:10   #35
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt, omdat ik tenminste mijn plaats op een werkvloer ken itt jij.
Namelijk: je staat er niet op.
Oud 17 augustus 2007, 14:25   #36
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe denk jij dat uw persoonlijke post aankomt? Die verschijnt gewoon in uw brievenbus ofzo?
Mijn belastingsbrief mag te laat zijn. Dat is nu eens post dat je kan toevertrouwen aan beschutte werkplaatsen...

Voor bedrijfspost moet je wel gek zijn om nog op de Post te vertrouwen. En ja, dat wordt mooi geleverd, en daar komt de Post nergens bij kijken.
Oud 17 augustus 2007, 14:28   #37
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef geen engelse woorden te gebruiken daarvoor. Maar ik denk dat je beter m'n gemixt nederlands begrijpt, dan m'n goed tamazight
Oud 17 augustus 2007, 15:16   #38
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Thijs zaagt!

Postmannen krijgen niet regelmatig hun verlof.

Maken regelmatig onbetaalde overuren.

kunnen die praktisch nooit terugnemen.

zijn ontelbare ziekendagen kwijt(afgenomen)

Ik zou niet graag de gepensioneerde postmensen te eten geven die ontelbare uren niet hebben terug nemen maar wel presteerden.

Zeg nu eens afbrekers allerhande hoe hard jullie dat zouden toejuichen als gedisiplineerde werknemers in jullie onfeilbare waarheid.
Oud 17 augustus 2007, 16:42   #39
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Het absenteisme wegens ziekte in de prive in Belgie is 7,13% en enorm gestegen tegen vorige jaren,de stress op het werk zou een grote invloed hebben,dus toch niet alleen bij de overheidsbedrijven he!

Bron; teletext vrt
Oud 17 augustus 2007, 16:45   #40
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dit is wel degelijk één van uw betere postings...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be