Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2007, 11:01   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
qua muziekstijl vinden die vreemdelingen daar toch hun gading?
Mwah, 'k weet niet.
De meeste allochtonen die ik hier tegenkom lijken mij electro-fans.

(Ik zie dus ook de meerwaarde van een 'allochtonenfestival' niet, daar ik écht niet weet wat ze daar gaan draaien.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:01   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Net zoals op elk festival er ouderen binnen mogen. Dat is evident.
Ja, maar de ouderdom speelt in hun nadeel: mensen zitten dikwijls in hun rolstoel, en worden gehinderd door hun fysieke capaciteiten. Het is trouwens een sociale dienst. Festivals zijn afgestemd op de jeugd, en ouderen zijn geen jeugd. Terwijl in het geval van allochtonen je je kan afvragen in hoeverre het niet racistisch is om onderscheid te maken

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 augustus 2007 om 11:03.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:03   #23
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en festivals die zich "richten" op autochtonen?

ik vind dit puur racisme. En de vergelijking met rimpelrock gaat totaal niet op. Allochtonen hebben ruim de kans om naar alle festivals te gaan die er zijn, van alle genres en soorten. Oudere mensen hebben het moeilijk, en een aangepast festival dat rekening houdt met hun die moeilijk te been zijn en niet door de jeugd overrompeld willen worden, dat is wel zinvol.

Maar leg mij de zin uit van een moslimfestival? De weigering tot integratie ofzo?
Een moslimfestival? Waar haal je het uit? Wat heeft dit nu te maken met weigering tot integratie? Mogen ze nu niet meer zelf kiezen naar welke muziek ze luisteren? Je weet er trouwens niets van,wij hebben cd's van Libanese en Syrische muzikanten in de auto, sommigen hebben Engelsklinkende namen waaruit ik kan opmaken dat het christelijke muzikanten zijn. Of denk je dat allochtonen enkel naar muziek luisteren die gemaakt is door islamieten?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:07   #24
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

't Is te hopen dat de "autochtone blanke negertjes" binnen mogen want anders heeft hij geen poot meer om op te staan wat zijn weigering in dat café betreft....
Oud 22 augustus 2007, 11:07   #25
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat is niet goed genoeg: daar komen ook nog andere mensen optreden buiten moslims.

Ik begin er alvast wat in te zien, zo'n apartheidsfestival: enkel moslim optredens, enkel moslimfestivalgangers, geen hoofddoeken, geen sluiers, geen vrouwen tout court.
Moet vast leuk gaan worden.
Nog zo een die denkt dat het voor moslims/allochtonen uitmaakt welke religie de uitvoerder van arabische muziek aanhangt.
Oud 22 augustus 2007, 11:10   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar de ouderdom speelt in hun nadeel: mensen zitten dikwijls in hun rolstoel, en worden gehinderd door hun fysieke capaciteiten. Het is trouwens een sociale dienst. Festivals zijn afgestemd op de jeugd, en ouderen zijn geen jeugd. Terwijl in het geval van allochtonen je je kan afvragen in hoeverre het niet racistisch is om onderscheid te maken
Het is niet meer dan een bepaalde groep afbakenen die anders 'niet' aan zijn trekken komt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 22 augustus 2007, 11:10   #27
Aereal
Burger

Aereal's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voorstander. Ieder zijn ding. Zij krijgen hun festival en wij ons. Iedereen is blij en iedereen amuseert zich.
Aereal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:20   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet meer dan een bepaalde groep afbakenen die anders 'niet' aan zijn trekken komt.
Niet naar gewone festivals willen gaan is wel iet anders dan niet aan zijn trekken komen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:21   #29
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet naar gewone festivals willen gaan is wel iet anders dan niet aan zijn trekken komen.
Ouderen willen toch ook niet naar werchter?
Oud 22 augustus 2007, 11:21   #30
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ouderen willen toch ook niet naar werchter?
heeft meer met kúnnen te maken.
Ga maar eens met een rolstoel of als half-kreupele over zo'n wei richting podium. Geen makkie wsl;
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:25   #31
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Mwah, 'k weet niet.
De meeste allochtonen die ik hier tegenkom lijken mij electro-fans.

(Ik zie dus ook de meerwaarde van een 'allochtonenfestival' niet, daar ik écht niet weet wat ze daar gaan draaien.)
Electro-fans? Meeste arabieren die ik ken luisteren naar moderne Arabische muziek, gewoon via de radio kan je hier in de ruime omgeving van Brussel jammergenoeg enkel Marokkaanse muziek beluisteren (die als je't mij vraagt snel op je zenuwen werkt).
Oud 22 augustus 2007, 11:26   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga maar eens met een rolstoel of als half-kreupele over zo'n wei richting podium. Geen makkie wsl;
Maar het kan natuurlijk wel.
(Jij hebt wel nogal een vies beeld van ouderen, hoor.)

Op pukkelpop is er bij de main een rolstoel platform.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 22 augustus 2007 om 11:26.
Oud 22 augustus 2007, 11:26   #33
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aereal Bekijk bericht
Ik ben voorstander. Ieder zijn ding. Zij krijgen hun festival en wij ons. Iedereen is blij en iedereen amuseert zich.
Mijn gedacht. Even nog meegeven dat zij welkom zijn op de 'onze' en wij op de 'hunne'.
Oud 22 augustus 2007, 11:27   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Electro-fans? Meeste arabieren die ik ken luisteren naar moderne Arabische muziek, gewoon via de radio kan je hier in de ruime omgeving van Brussel jammergenoeg enkel Marokkaanse muziek beluisteren (die als je't mij vraagt snel op je zenuwen werkt).
Ik ken maar heel weinig arabieren.
Oud 22 augustus 2007, 11:32   #35
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat is niet goed genoeg: daar komen ook nog andere mensen optreden buiten moslims.

Ik begin er alvast wat in te zien, zo'n apartheidsfestival: enkel moslim optredens, enkel moslimfestivalgangers, geen hoofddoeken, geen sluiers, geen vrouwen tout court.
Moet vast leuk gaan worden.
Ik stel voor dat Shokri het houdt bij een moslimfestival speciaal voor de Antwerpse salafisten (dat verdraagzaam volkje dat het Roma-theater kort en klein dreigde te slaan toen er "onreine" muziek gedraaid werd).

Dan hoeft hij niet eens subsidies aan te vragen : geen hoofddoeken, geen sluiers, geen vrouwen, geen scheidingsgordijnen, geen moslims, en finally geen .... moslimoptredens. Goedkoop toch? En de doelgroep zal uiterst tevreden zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:49   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nog zo een die denkt dat het voor moslims/allochtonen uitmaakt welke religie de uitvoerder van arabische muziek aanhangt.
blijkbaar toch? waarom anders een apartheidsfestival? Sfinx niet goed genoeg?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:50   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik stel voor dat Shokri het houdt bij een moslimfestival speciaal voor de Antwerpse salafisten (dat verdraagzaam volkje dat het Roma-theater kort en klein dreigde te slaan toen er "onreine" muziek gedraaid werd).

Dan hoeft hij niet eens subsidies aan te vragen : geen hoofddoeken, geen sluiers, geen vrouwen, geen scheidingsgordijnen, geen moslims, en finally geen .... moslimoptredens. Goedkoop toch? En de doelgroep zal uiterst tevreden zijn.
sssttt... straks hoort Chokri het zelf nog! Ik wou hem even verrassen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 12:35   #38
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

*zucht* weer een subjectieve titel

het gaat hier om een festival dat zich richt tot noden van een deel van de bevolking dat op dat vlak weinig (misschien te weinig) aan hun trekken komt. "richten" omvat dus geen, en ik herhaal géén exclusiviteit. Iedereen mag daar naar toe gaan. de normale festivalregels zullen ook hier gelden (geen blik, glas of wapens op de wei) en wie zich daar niet aan houdt, mag het afbollen. Er zijn zo veel festivals die zich richten op een bepaald deel van de populatie. is dat dan verboden? wordt daar zoveel tralala rond gemaakt?

En wat is dat nu voor een redenering: ze willen zich niet integreren, meneer. Dat gaat hier over één, misschien twee dagen van de 365 waar ze eens live naar andere muziek kunnen luisteren. en dat zal natuurlijk nefast zijn voor de integratie
Oud 22 augustus 2007, 12:40   #39
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de rechterkant is er op Werchter elk jaar een verhoogd platform zodat mensen met rolstoel zeer zeker van het spectakel kunnen genieten. Trouwens, die ouderen, vanaf welke leeftijd is dat? 'k Ga ook bijna elk jaar.... Zelfs naar Gothic en Metal festivals...dus niet veralgemenen hé
Oud 22 augustus 2007, 12:46   #40
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
duidelijk geen festivalkenner. ik heb al zitten denken om in een rolstoel naar pukkelpop of werchter te gaan. Die hebben mooie plaatsen, boven het gedrum. Maar ik zal het nooit doen, wegens ethisch nogal verwerpelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be