![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben namelijk opgevoed door een Vlaamse moeder, een Vlaamse vader en diverse Vlaamse onderwijzenden, jeugdleidenden ... en ik ben nogal beïnvloed door Vlaamse vrienden en kennissen, die allen maar dan ook allen een brede kijk op de wereld hadden en hebben ... ik begrijp niet hoe je je kan afvragen of een woord of woorden roepen naar iemand beledigend is of niet; ik begrijp alleen maar dat ik kan pogen om met iedereen een harmonieuze relatie te hebben (en dat houdt soms in dat de relatie zich beperkt tot een milisekonde ..., ten hoogste aangevuld met een "neen dank u" ... en aan de andere kant heb ik al durven dingen zeggen tegen Afrikaanse vrienden, waarvoor het sentrum Leman mij voor jaren in den bak zou durven draaien, maar die zwarte vriend zijn zin voor humor is dan ook van een ordegrootte van een zwart gat in de sterrekunde ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Volgens mij is dit geen scheldwoord ! Maar je duidt hun wel op hun anders zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij kan je helemaal niks voorstellen. Jij bralt maar wat, zoals gewoonlijk. En dan nog in schabouwelijk Nederlands.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de tijd van de oude Grieken was het ook al erg om mannen ''gunè'' te noemen, maar daar was dat helemaal niet bedoeld in de trant van homoseksueel. Sterker nog, in de Griekse cultuur was het bovennormaal om homoseksueel te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
homo zie ik echter als een benaming van een geaardheid, zo zou je kunnen zeggen dat hetero zeggen tegen een homo ook een belediging is. nog een punt is dat er meestal zoiets is als : ik ben X en ik ben homo, terwijl de hetero's ( waartoe ikzelf behoor) toch ook niet zeggen : ik ben x en ik ben hetero ? maw waarom moeten homo's zich kenbaar maken als homo en hetero zich niet als hetero ? ik vind eerlijk gezegd dat dat niemand aangaat welke geaardheid iemand heeft.
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 24 augustus 2007 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch zijn er geregeld momenten dat je als homo bijna verplicht bent om expliciet je geaardheid te vernoemen. Bijvoorbeeld als je met een collega op de baan bent, en je zit wat te praten, en die man begint vragen te stellen als "En jouw vrouw, wat doet die van werk?" en zo. Dan kan je natuurlijk niet anders dan zeggen hoe de vork in de steel zit. Of liegen, maar dat is compleet belachelijk. Zo'n situaties komen regelmatig voor, en misschien dat dat dan naar sommige buitenstaanders kan overkomen alsof homo's te pas en te onpas opscheppen over hun homo-zijn. Maar dat is dus niet zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Da klopt en zeker tegen de politie in functie. Hoewel ik toch, als hetero, ook een homo sapiens ben. Dus miss met die vermelding "sapiens" erbij dat het wel kan. ![]() ![]() In Gent schijnt FLIK wel als een eretitel beschouwd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() dat beweer ik ook niet. ik stel alleen een verschil vast.
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() dankzij de gelijknamige serie: FLIKKEN.
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een homo moet zich vaker kenbaar maken als homo dan een hetero als hetero. dat bedoel ik.
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Ten eerste is "bovennormaal" overdreven. Ten tweede is er over die kwestie een hoop discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom: je hebt nog nooit een homo van kortbij gezien, anders zou je dergelijke nonsens niet uitkramen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |