![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Al je ander vragen: ik behoor van geen kanten tot de partijtop dus op die vragen zoek ik antwoorden vooral veel via de media, want veel vergaderen op lagere echolons is er nu tijdens de vakanties niet, dus de klassieke wandelgangen zijn nu stil en verlaten. Stiekem hoop ik wel dat Pieter De Crem nu een rol gaat spelen om de boel wat op te stoken. Volgens mij is hij een troef die nu kan uitgespeeld worden in de komende ronde, terwijl Leterme wat achter de schermen gaat recupereren... |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() Ps Leuke sig, voleldig mee eens (kijk maar naar de titel van mijn blog).
|
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Daar schuilt inderdaad meer achter, denk ik. Voor de hand liggend is dat men Milquet niet te veel wil schofferen of men geraakt helemaal geen kant meer op. Maar zou het ook kunnen dat ook iets anders gebeurd is? De MR bijvoorbeeld niet gedaan heeft wat ze beloofd heeft? Het valt te verklaren. Dat de MR groter is dan de PS is een eenmalige kans voor Reynders en volgens mij zit hij nu vastgegeroest uit schrik iets verkeerd te doen. Instemmen met hervormingen en de PS maakt hem af tegen 2009. Niet instemmen en zo een unieke kans laten liggen om zonder de PS te regeren hoewel de PS regionaal nog wel aaan de macht is en dus tegen 2009 wel weer de rangen zal sluiten en versterken? En dan hebben ze nog FDF aan hun been... Er zal nog veel stof uit de gordijnen moeten vallen, denk ik... |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet dus. ![]()
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() Voor alle duidelijkheid: ik wil u niet van de kaart, ik wil wel België van de kaart...
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil België helemaal niet van de kaart.
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Davidg,
U is iemand die geconfronteerd is met een problematiek waar er zeer veel medewerking nodig is op wetenschappelijk gebied op wereldniveau. Deze soort wetenschap heeft behoefte aan een doorstromen van informatie met zo weinig mogelijk hinderpalen.. zo weinig mogelijk grenzen.. & U ijvert voor de instelling & de versterking van grenzen ? We moeten het mensen die op 20 km van ons wonen moeilijk maken om scholing te volgen, inzichten te delen enz.. ? Iemand schreef eens : "Nationalisme is een zeldzame vorm van krankzinnigheid, die echter bij de menselijke soort zeer veel voorkomt".
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bekgië, duitsland, Frankrijk, de USA, China, Japan, De Emiraten, Israël, Palestina ze zijn allemaal "onzichtbaar".
![]() |
#31 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ben wel een duidelijke gelover van het subsidiariteitsbeginsel. Er zijn zaken die op bestuurlijk niveau beter dichter bij de mensen geregeld worden. En de noodzaak van die niveau's varieert doorheen de tijd. Omwille van de globalisering is er nu nood aan een sterk Europees niveau. Net daarom vermindert het belang van grote nationale staten en is het mijn inziens nodig om de andere bevoegdheden die niet-Europees zijn dichter bij de mensen te brengen. Een ander achterhaald niveau is daardoor de provinciale. Persoonlijk ben ik dus voorstander van drie bestuurlijke niveau's: Europees - Regionaal - Gemeentelijk. Daar hebben grenzen niks mee te maken. Ik vind gewoon het Belgisch model totaal overbodig geworden; het had enkele voordelen door samenwerking, maar die samenwerking is de afgelopen week om zepe geholpen. Dus heeft de staat België zijn nut verloren. Zo simpel is het... |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En ik wil gewoon meer Europa en meer Vlaanderen... |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Méér Europa?
Dat is m.i. enkel maar mogelijk wanneer Europa eens werk gaat maken van degelijke campagnes e.d., momenteel is Europa voor de meeste mensen een "ver van m'n bed show".
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar daarom niet minder belangrijk of wenselijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#36 |
Schepen
|
![]() België is ook een ver-van-ons-bed show geworden...
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nog een vraagje. Mag een belgicist in jouw onafhankelijk Vlaanderen ook zijn (Vlaamse) identiteitskaart met een stift bewerken? |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het zijn allemaal symbolische acties die gewoon laten zien hoe we er over denken... Wat brengt vaandelzwaaien aan de IJzertoren op? En als ik burgerlijke ongehoorzaamheid mag vertonen, mag dat in "mijn" onafhankelijk Vlaanderen ook. "Mijn" onafhankelijk Vlaanderen is gastvrij, verdraagzaam, een aangenaam plekje om te wonen... |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Tja, daar is jouw Leterme alvast goed in geslaagd. We boeken het Hertoginnedal, of een of ander hotel en waarom niet het Martelarenplein. Goede strategie. Chapeau!
Dus, sociale zaken meteen regionaal maken? Hoe doe je dat precies? Buitenlandse zaken e.d. op Europees niveau? Vandaag nog? Dat wordt pas een puinhoop. Luister, rationeel kan ik iets zien in die (even rationele) standpunten van jou, maar als ik even rationeel doordenk dan zie ik toch onmiddelijk de onmogelijkheid ervan in. |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat U het Belgicisme niet zomaar in de cathegorie "krankzinnig" moet steken...dat het niet echt getuigt vanrechtvaardigheidsgevoel of politiek eerlijkheidsgevoel, tot daar aan toe...maar ze daarom krankzinnig noemen vind ik erover...