Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 12:35   #21
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het doet deze nva-kiezer een plezier dat een tsjeef zich een echte Vlaming begint te vinden.
Mogelijks heeft ook je herkomst uit Vlaams-Brabant er iets mee te maken. Kan dit kloppen? Zijn er problemen te melden uit de streek waar je ouders nog wonen? Vertel eens ...

En hoe zit het met jullie aktuele nationale figuren?
Leterme, Peeters .. dat is wel duidelijk, dat zijn Vlaamse Vlamingen. Van Rompui waarschijnlijk ook, wellicht de enige oude krokodil die zich heeft kunnen vervellen (proficiat daarvoor, menig anderen zijn dermate verkalkt in hun geesten dat elke verdere groei, evolutie, modernisering ... uitgesloten is)
Is slanke Vervotte een speelbal van haar afkomst, de vakbond, die nogal belgisistisch uit de hoek kan komen? Of heeft zij haar op haar tanden?
Vooral jij moet het een en ander kunnen zeggen van De Krem(lin).
En hoe zit het met de anderen?

Vertel ons eens, wij zijn één en al luisterend oor.
Ik heb inderdaad jarenlang in een dorp gewoond op minder dan 5 kilometer van de taalgrens zonder problemen. Hier was Vlaams de norm, 5 km verder was dat Frans. Eenvoudig duidelijk...

Al je ander vragen: ik behoor van geen kanten tot de partijtop dus op die vragen zoek ik antwoorden vooral veel via de media, want veel vergaderen op lagere echolons is er nu tijdens de vakanties niet, dus de klassieke wandelgangen zijn nu stil en verlaten.

Stiekem hoop ik wel dat Pieter De Crem nu een rol gaat spelen om de boel wat op te stoken. Volgens mij is hij een troef die nu kan uitgespeeld worden in de komende ronde, terwijl Leterme wat achter de schermen gaat recupereren...

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 12:36   #22
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk verder dan je neus lang is:

van Vlaanderen naar Europa en de wereld
Ps Leuke sig, voleldig mee eens (kijk maar naar de titel van mijn blog).

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 12:40   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Na deze week ga ik elke avond voor het slapengaan devoot aan het einde van mijn bed zitten en probeer ik nog eens oprecht te bidden. Ik vraag daarbij één ding: "mag ik morgen ontwaken in een vrij en onafhankelijk vlaanderen?".

Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg". Aangezien men op het gemeentehuis nog niet beschikt over aangepaste identiteitskaarten, heb ik zelf alvast de nodige tijdelijke aanpassingen aangebracht.

Afbeelding: kijk hier

Ik hoop dat vele Vlamingen dit voorbeeld zullen volgen.

David Geens
Jouw
Citaat:
persoonlijke visie over Knesselare, Ursel, Vlaanderen en de wereld
...
filosoof is offline  
Oud 24 augustus 2007, 13:00   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stiekem hoop ik wel dat Pieter De Crem nu een rol gaat spelen om de boel wat op te stoken. Volgens mij is hij een troef die nu kan uitgespeeld worden in de komende ronde, terwijl Leterme wat achter de schermen gaat recupereren...
Pieter de Crem was vanmorgen op radio I en liet zich zelfs niet verleiden om Milquet de schuld te geven van het mislukken van Leterme.
Oud 24 augustus 2007, 13:18   #25
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pieter de Crem was vanmorgen op radio I en liet zich zelfs niet verleiden om Milquet de schuld te geven van het mislukken van Leterme.
Het viel me ook op dat Bart De Wever in De Standaard fijntjes opmerkte dat het nu al te makkelijk zou zijn om alleen de CdH de schuld te geven.

Daar schuilt inderdaad meer achter, denk ik. Voor de hand liggend is dat men Milquet niet te veel wil schofferen of men geraakt helemaal geen kant meer op.

Maar zou het ook kunnen dat ook iets anders gebeurd is? De MR bijvoorbeeld niet gedaan heeft wat ze beloofd heeft?
Het valt te verklaren. Dat de MR groter is dan de PS is een eenmalige kans voor Reynders en volgens mij zit hij nu vastgegeroest uit schrik iets verkeerd te doen. Instemmen met hervormingen en de PS maakt hem af tegen 2009. Niet instemmen en zo een unieke kans laten liggen om zonder de PS te regeren hoewel de PS regionaal nog wel aaan de macht is en dus tegen 2009 wel weer de rangen zal sluiten en versterken?
En dan hebben ze nog FDF aan hun been...

Er zal nog veel stof uit de gordijnen moeten vallen, denk ik...

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 13:21   #26
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Amai, daar gaan ze niet van terug hebben die Belgiscisten!
Ja zeg, ik ben helemaal van de kaart...

Niet dus.

Kim is offline  
Oud 24 augustus 2007, 13:23   #27
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja zeg, ik ben helemaal van de kaart...

Niet dus.

Voor alle duidelijkheid: ik wil u niet van de kaart, ik wil wel België van de kaart...

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 13:24   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid: ik wil u niet van de kaart, ik wil wel België van de kaart...
U heeft uw visie, ik de mijne.

Ik wil België helemaal niet van de kaart.
Kim is offline  
Oud 24 augustus 2007, 13:38   #29
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Beste Davidg,
U is iemand die geconfronteerd is met een problematiek waar er zeer veel medewerking nodig is op wetenschappelijk gebied op wereldniveau. Deze soort wetenschap heeft behoefte aan een doorstromen van informatie met zo weinig mogelijk hinderpalen.. zo weinig mogelijk grenzen..

& U ijvert voor de instelling & de versterking van grenzen ? We moeten het mensen die op 20 km van ons wonen moeilijk maken om scholing te volgen,
inzichten te delen enz.. ?

Iemand schreef eens : "Nationalisme is een zeldzame vorm van krankzinnigheid, die echter bij de menselijke soort zeer veel voorkomt".
Oud 24 augustus 2007, 13:40   #30
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tegenwoordig genieten we van het voordeel de aarde vanuit de ruimte te kunnen aanschouwen. Het wonderlijke is dat staatsgrenzen vanuit de ruimte totaal onzichtbaar zijn.

Bekgië, duitsland, Frankrijk, de USA, China, Japan, De Emiraten, Israël, Palestina ze zijn allemaal "onzichtbaar".
Oud 24 augustus 2007, 13:49   #31
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Beste Davidg,
U is iemand die geconfronteerd is met een problematiek waar er zeer veel medewerking nodig is op wetenschappelijk gebied op wereldniveau. Deze soort wetenschap heeft behoefte aan een doorstromen van informatie met zo weinig mogelijk hinderpalen.. zo weinig mogelijk grenzen..

& U ijvert voor de instelling & de versterking van grenzen ? We moeten het mensen die op 20 km van ons wonen moeilijk maken om scholing te volgen,
inzichten te delen enz.. ?

Iemand schreef eens : "Nationalisme is een zeldzame vorm van krankzinnigheid, die echter bij de menselijke soort zeer veel voorkomt".
Ik ijver niet voor de versterking van grenzen - integendeel, want ik pleit zelfs voor meer expliciete bevoegdheden op Europees niveau.

Ik ben wel een duidelijke gelover van het subsidiariteitsbeginsel. Er zijn zaken die op bestuurlijk niveau beter dichter bij de mensen geregeld worden. En de noodzaak van die niveau's varieert doorheen de tijd.

Omwille van de globalisering is er nu nood aan een sterk Europees niveau. Net daarom vermindert het belang van grote nationale staten en is het mijn inziens nodig om de andere bevoegdheden die niet-Europees zijn dichter bij de mensen te brengen.

Een ander achterhaald niveau is daardoor de provinciale.

Persoonlijk ben ik dus voorstander van drie bestuurlijke niveau's: Europees - Regionaal - Gemeentelijk.

Daar hebben grenzen niks mee te maken.

Ik vind gewoon het Belgisch model totaal overbodig geworden; het had enkele voordelen door samenwerking, maar die samenwerking is de afgelopen week om zepe geholpen. Dus heeft de staat België zijn nut verloren. Zo simpel is het...

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 13:50   #32
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:

Dat was inderdaad al duidelijk...

En ik wil gewoon meer Europa en meer Vlaanderen...

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 13:50   #33
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig genieten we van het voordeel de aarde vanuit de ruimte te kunnen aanschouwen. Het wonderlijke is dat staatsgrenzen vanuit de ruimte totaal onzichtbaar zijn.

Bekgië, duitsland, Frankrijk, de USA, China, Japan, De Emiraten, Israël, Palestina ze zijn allemaal "onzichtbaar".
Vanuit de ruimte is al het menselijk leed ook onzichtbaar... Is de ruimte dan beter?

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 14:27   #34
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik wil gewoon meer Europa
Méér Europa?

Dat is m.i. enkel maar mogelijk wanneer Europa eens werk gaat maken van degelijke campagnes e.d., momenteel is Europa voor de meeste mensen een "ver van m'n bed show".
Kim is offline  
Oud 24 augustus 2007, 14:30   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Méér Europa?

Dat is m.i. enkel maar mogelijk wanneer Europa eens werk gaat maken van degelijke campagnes e.d., momenteel is Europa voor de meeste mensen een "ver van m'n bed show".
maar daarom niet minder belangrijk of wenselijk.
Oud 24 augustus 2007, 14:31   #36
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Méér Europa?

België is ook een ver-van-ons-bed show geworden...

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 14:48   #37
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zijn diegene die vechten voor hun idealen wel allemaal debielen?
Beschouw je dit als 'vechten voor je idealen'? Wat breng je de Vlaams Zaak nu in godsnaam bij door je identiteitskaart te bekladden?

Nog een vraagje. Mag een belgicist in jouw onafhankelijk Vlaanderen ook zijn (Vlaamse) identiteitskaart met een stift bewerken?
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 24 augustus 2007, 14:52   #38
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Beschouw je dit als 'vechten voor je idealen'? Wat breng je de Vlaams Zaak nu in godsnaam bij door je identiteitskaart te bekladden?

Nog een vraagje. Mag een belgicist in jouw onafhankelijk Vlaanderen ook zijn (Vlaamse) identiteitskaart met een stift bewerken?
Tja, wat brengt het verbranden van een vlag of? Wat brengt betogen op? Wat brengt een brief sturen naar de eerste minister op?

Het zijn allemaal symbolische acties die gewoon laten zien hoe we er over denken...

Wat brengt vaandelzwaaien aan de IJzertoren op?

En als ik burgerlijke ongehoorzaamheid mag vertonen, mag dat in "mijn" onafhankelijk Vlaanderen ook. "Mijn" onafhankelijk Vlaanderen is gastvrij, verdraagzaam, een aangenaam plekje om te wonen...

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 14:55   #39
Thierry S.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
België is ook een ver-van-ons-bed show geworden...
Tja, daar is jouw Leterme alvast goed in geslaagd. We boeken het Hertoginnedal, of een of ander hotel en waarom niet het Martelarenplein. Goede strategie. Chapeau!

Dus, sociale zaken meteen regionaal maken? Hoe doe je dat precies? Buitenlandse zaken e.d. op Europees niveau? Vandaag nog? Dat wordt pas een puinhoop.

Luister, rationeel kan ik iets zien in die (even rationele) standpunten van jou, maar als ik even rationeel doordenk dan zie ik toch onmiddelijk de onmogelijkheid ervan in.
Thierry S. is offline  
Oud 24 augustus 2007, 15:06   #40
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dat U het Belgicisme niet zomaar in de cathegorie "krankzinnig" moet steken...dat het niet echt getuigt vanrechtvaardigheidsgevoel of politiek eerlijkheidsgevoel, tot daar aan toe...maar ze daarom krankzinnig noemen vind ik erover...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be