Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 22:42   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Je kan toch beter dan dat?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 23:25   #22
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp is hij dus een fraudeur met wapens in huis?
Perfect ingeburgerd, als je het mij gevraagt.
Zwendelaars die ook nog over illegaal wapentuig beschikken zijn perfect ingeburgerd. Om Adrians rijtje verder te zetten: vrouwen in een vluchthuis stralen van geluk; dealers kwijten zich van een nobele taak; huisjesmelkers offeren zich op voor de medemens; spijbelende jongens werken aan een glorieuze toekomst.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 23:26   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Zwendelaars die ook nog over illegaal wapentuig beschikken zijn perfect ingeburgerd. Om Adrians rijtje verder te zetten: vrouwen in een vluchthuis stralen van geluk; dealers kwijten zich van een nobele taak; huisjesmelkers offeren zich op voor de medemens; spijbelende jongens werken aan een glorieuze toekomst.
Allemaal mensen die perfect zijn ingeburgerd.
Enfin, veel kans toe.

Ik hoop dat je begrijpt waarom?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 augustus 2007, 23:38   #24
frituur oswald
Partijlid

Standaard

[quote=AdrianHealey;2876242]
Enfin. Niets dat er op duidt dat het een fundamentalist is die zichzelf - of anderen - gaat opblazen volgende week dinsdag in een Amsterdamse bus.
quote]

Wedden dat er in Engeland AdrianHealey's rondliepen die volhielden dat: "Good lord. Niets dat er op duidt dat het een fundamentalist is die zich gaat opblazen in een Londense bus". En in Spanje waren er ongetwijfel ook figuren die volhardden in Adrians' standpunt.

Niet dat onderhavig sujet zich zal opblazen (slecht voor de zaken), maar een systematische ophemeling van criminelen, alleen maar omdat het moslimcriminelen zijn, is onrechtvaardig ten aanzien van niet-criminele moslims en ten aanzien van alle andere goedmenende mensen.
Oud 24 augustus 2007, 23:41   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wedden dat er in Engeland AdrianHealey's rondliepen die volhielden dat: "Good lord. Niets dat er op duidt dat het een fundamentalist is die zich gaat opblazen in een Londense bus". En in Spanje waren er ongetwijfel ook figuren die volhardden in Adrians' standpunt.
1. Dat staat er niet.
2. Argument uit het ongerijmde.

Citaat:
Niet dat onderhavig sujet zich zal opblazen (slecht voor de zaken), maar een systematische ophemeling van criminelen, alleen maar omdat het moslimcriminelen zijn, is onrechtvaardig ten aanzien van niet-criminele moslims en ten aanzien van alle andere goedmenende mensen.
Ik zeg - zoals Boadica, toch niet de meest linkse - dat dit geen bewijs is dat dit géén gematigde moslim zou zijn.

Dat het een crimineel is, staat natuurlijk 'als een paal' (onschuldig tot het tegendeel voor een rechtbank bewezen is) boven water.
Oud 24 augustus 2007, 23:46   #26
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Allemaal mensen die perfect zijn ingeburgerd.
Enfin, veel kans toe.

Ik hoop dat je begrijpt waarom?
Welke kansen worden ze ontzegd? Bijvoorbeeld in het onderwijs? De sociale zekerheid? De cultuurbeleving?

Twee jaar geleden was ik in Gent, Sint Jacopsplein, op een concert dat inging tegen racisme en dies meer. Het Sint Japopsplein is 250 m van de Turkse wijk bij uitstek. Er was één Turk op het concert, de man werkt voor het ABVV en was door zijn werkgever aangemaand om te komen. Verder niet één Turk. Wie of wat ontzegt ze de kans om dit evenement bij te wonen?
Oud 24 augustus 2007, 23:48   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke kansen worden ze ontzegd? Bijvoorbeeld in het onderwijs? De sociale zekerheid? De cultuurbeleving?
Lol. Waarover ben jij aan het ijlen?
Ik heb het helemaal niet over het gelijke kansen beleid.
Ik heb het over het feit dat er veel kans toe is dat die mensen perfect ingeburgerd zijn.

Citaat:
Twee jaar geleden was ik in Gent, Sint Jacopsplein, op een concert dat inging tegen racisme en dies meer. Het Sint Japopsplein is 250 m van de Turkse wijk bij uitstek. Er was één Turk op het concert, de man werkt voor het ABVV en was door zijn werkgever aangemaand om te komen. Verder niet één Turk. Wie of wat ontzegt ze de kans om dit evenement bij te wonen?
Niemand.

(Ik denk dat jij me gewoon niet goed aan het lezen bent.)
Oud 25 augustus 2007, 00:05   #28
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://

Citaat:
en men schat dat er in België zo'n 1mio vuurwapens in particulier bezit waren voor de nieuwste wapenwet, die er maar een deel van deed opduiken...
Zoals Boadicea terecht opmerkt: "Mag ik er ook op wijzen dat in vele islamitische landen mensen vuurwapens in huis hebben, net als in bv de VS, ..."

Stel dat Amerikanen massaal naar hier migreren, is het dan geraadzaam om ze hièr hun cultuur van wapenbezit te laten botvieren. Stel dat islamieten massaal naar hier migreren, is het dan geraadzaam om ze hièr ... enz?

Nu we het toch over wapens hebben: in Gent zijn er weing schietincidenten, maar als er al eens geschoten wordt, dan is het een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat iemand van Turkse komaf de trekker overhaalde.
Oud 25 augustus 2007, 00:15   #29
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Lol. Waarover ben jij aan het ijlen?
Ik heb het helemaal niet over het gelijke kansen beleid.
Ik heb het over het feit dat er veel kans toe is dat die mensen perfect ingeburgerd zijn.

Niemand.

(Ik denk dat jij me gewoon niet goed aan het lezen bent.)
Het staat u dus voor dat vrouwen in een vluchthuis het product zijn van inburgering? Spijbelende jongeren zijn, als ik het goed lees, het resultaat van de opvoeding van perfect ingeburgerde, nu ja, burgers? Als de inburgering, zoals u ze voorstaat, veralgemeend wordt, kunnen we het onderwijs voor moslimkinderen afschaffen en alle moslimvouwen vinden een onderkomen in een vluchthuis.
Oud 25 augustus 2007, 00:23   #30
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Lol. ...

Niemand.
Ok, niemand belet Turkse mensen om naar een cultureel evenement te komen, een evenement dat nota bene hun belangen behartigt. Waarom komen ze dan niet? Geen interesse in cultuur? Geen interesse in politiek? Samengevat: geen maatschappelijke interesse?
Oud 25 augustus 2007, 00:49   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat u dus voor dat vrouwen in een vluchthuis het product zijn van inburgering? Spijbelende jongeren zijn, als ik het goed lees, het resultaat van de opvoeding van perfect ingeburgerde, nu ja, burgers? Als de inburgering, zoals u ze voorstaat, veralgemeend wordt, kunnen we het onderwijs voor moslimkinderen afschaffen en alle moslimvouwen vinden een onderkomen in een vluchthuis.
Wie zegt dat ik dat voor inburgering 'voorsta'?

Vrouwen die wegvluchten zijn ingeburgerd. Kinderen die spijbelen zijn dat - helaas- ook.
Oud 25 augustus 2007, 00:49   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, niemand belet Turkse mensen om naar een cultureel evenement te komen, een evenement dat nota bene hun belangen behartigt. Waarom komen ze dan niet? Geen interesse in cultuur? Geen interesse in politiek? Samengevat: geen maatschappelijke interesse?
Dat is een mogelijke analyse, ja.
Oud 25 augustus 2007, 01:02   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik dat voor inburgering 'voorsta'?

Vrouwen die wegvluchten zijn ingeburgerd. Kinderen die spijbelen zijn dat - helaas- ook.
doe rustig voort.

eenmaal pedofiel ben je vast ook ingeburgerd volgens jou, want Dutroux was er ook ene.

Heb je nog inburgeringsvoorstellen?

en trouwens: de weinige vluchthuizen voor vrouwen zijn voor meer dan 50% gevuld met volgens jou "ingeburgerde" mensen die slechts 5% van de maatschappij uitmaken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 augustus 2007 om 01:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 01:05   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
doe rustig voort.

eenmaal pedofiel ben je vast ook ingeburgerd volgens jou, want Dutroux was er ook ene.
Iemand die pedofiel is, kan ingeburgerd zijn.
Dat is toch evident?

Citaat:
Heb je nog inburgeringsvoorstellen?
Nee, niet bepaald.

Citaat:
en trouwens: de weinige vluchthuizen voor vrouwen zijn voor meer dan 50% gevuld met volgens jou "ingeburgerde" mensen die slechts 5% van de maatschappij uitmaken.
Triestig, hé. 'k weet het.
Oud 25 augustus 2007, 11:38   #35
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Snooty Bekijk bericht
Hopelijk zit uw moeder volgende week dinsdag op een Amsterdamse bus...
Je hoeft de moeder niet bij te betrekken snulletje !
Oud 25 augustus 2007, 16:00   #36
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Voor alle duidelijkheid: wat er in de inleidende post beschreven staat speelde zich af in Nederland. In België zou zo iets onmogelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 25 augustus 2007 om 16:00.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:42   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: wat er in de inleidende post beschreven staat speelde zich af in Nederland. In België zou zo iets onmogelijk zijn.
ben even niet mee: onmogelijk als in "hier zou zoiets nooit kunnen bestaan" of onmogelijk zoals in "hier zou zoiets nooit aan het licht gebracht worden"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 augustus 2007, 17:47   #38
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en hoeveel wapenS moet iemand in huis hebben om zich te verdedigen? Een half arsenaal zoals BBET?
Het komt er bij mij niet op neer van moeten, maar van mogen. Ik ga er van uit dat mensen recht hebben op bezit. An sich in een vuurwapen niet gevaarlijker dan een keukenmes. Met beiden kan men een moord plegen. Het probleem is dat men altijd gekken als Van Themsche en BBET heeft, die de zaak zo opblazen, dat de politiek in paniek schiet en zijn respect voor Jan Modaal verliest. De vraag is ook tegen WIE men zich moet beschermen. In het geval van bepaalde politici, is dat eerder tegen zichzelf. En aan alle linkiewinkies hier nog een vraag: had die man niet gewoon schrik van de gewapende racisten als BBET? Wat als hij zich nu eens juist uitgerekend tegen dat soort mensen wou verdedigen?

Eén ding is wel zeker: in de jaren 80 waren longrifles vrij te koop in de supermarkt en kon men een Marokkaan nog straffeloos een "koeskoesvreter" noemen. En toen hoorde men toch niets over racistische moordbrigades en moslimfundi's? Blijkbaar was men toen opa nog zijn longrifle in huis had, veiliger dan wanneer men nu alles in naam der veiligheid gaat verbieden.

Het is in mijn ogen niet het wapenbezit, maar het wapengebruik, dat men moet controleren. Ik heb er niets op tegen dat iemand een geweer in huis heeft, zolang hij er niet mee op medemensen gaat schieten. Dat eerste mag men in mijn ogen niet verbieden, dat tweede zou men wel moeten voorkomen. Door het afpakken van legale wapens, lost men het probleem niet op, als ik kijk wat er tegenwoordig in Engeland gebeurd.
Oud 25 augustus 2007, 17:57   #39
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals Boadicea terecht opmerkt: "Mag ik er ook op wijzen dat in vele islamitische landen mensen vuurwapens in huis hebben, net als in bv de VS, ..."

Stel dat Amerikanen massaal naar hier migreren, is het dan geraadzaam om ze hièr hun cultuur van wapenbezit te laten botvieren. Stel dat islamieten massaal naar hier migreren, is het dan geraadzaam om ze hièr ... enz?

Nu we het toch over wapens hebben: in Gent zijn er weing schietincidenten, maar als er al eens geschoten wordt, dan is het een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat iemand van Turkse komaf de trekker overhaalde.
Juist, we moeten weten wat we willen. Een multiculturele maatschappij betekend rekening houden met andere culturen, ook deze waar wapens ingeburgerd zijn. En persoonlijk ken ik genoeg Turken om te moeten toegeven dat voor hen een wapen een voorwerp is als een ander en het aantal vuurwapendoden in Turkije is relatief klein, gezien het feit dat zowat elk gezin er een arsenaal heeft steken.
Misschien moeten we onszelf de vraag stellen of mensen die uit een wapencultuur komen, er meer verantwoordelijkheid mee hebben, doordat het hen van kleinsafaan geleerd wordt.
Oud 25 augustus 2007, 19:24   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist, we moeten weten wat we willen. Een multiculturele maatschappij betekend rekening houden met andere culturen, ook deze waar wapens ingeburgerd zijn. En persoonlijk ken ik genoeg Turken om te moeten toegeven dat voor hen een wapen een voorwerp is als een ander en het aantal vuurwapendoden in Turkije is relatief klein, gezien het feit dat zowat elk gezin er een arsenaal heeft steken.
Misschien moeten we onszelf de vraag stellen of mensen die uit een wapencultuur komen, er meer verantwoordelijkheid mee hebben, doordat het hen van kleinsafaan geleerd wordt.
haha! allez volgens mij hebben de turken nu ook nog een heel arsenaal in huis. Zolang de autochtone burgers maar het geweer van opa hebben teruggegeven is alles in orde zeker?

In feite nogal straf uiteindelijk: is er daar ENE autochtone zot die drie mensen neerschiet, en ALLE andere autochtonen moet hun geweertje inleveren. Zijn er verdomme per dag tien allochtone zotten die pief poef paf doen, dan heet het "multiculturele verrijking"!

Laatst gewijzigd door circe : 25 augustus 2007 om 19:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be