Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 00:24   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Denkt iemand dat die protestbeweging ooit "vreedzaam" was gepland"?

Vindt iemand dat de politie daar had moeten wegblijven?
Oud 27 augustus 2007, 00:51   #22
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Denkt iemand dat die protestbeweging ooit "vreedzaam" was gepland"?
Hier kunnen wij ons niet over uitspreken omdat we de doelstellingen van de betogers niet kennen. Het is echter niet de eerste keer dat er melding wordt gemaakt van dit soort praktijken, dit speelt serieus in het voordeel van de globalisten ... het geeft de politie de kans en het recht om hard in te grijpen ... voor de publieke opinie worden de anders-globalisten voorgesteld als een bende ongeregeld waardoor publieke sympathie sowiso heel gelimiteerd blijft
Citaat:
Vindt iemand dat de politie daar had moeten wegblijven?
Neen, maar enkel voor ordehandhaving wanneer er dingen uit de hand lopen.
Oud 27 augustus 2007, 01:20   #23
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Hier kunnen wij ons niet over uitspreken omdat we de doelstellingen van de betogers niet kennen. Het is echter niet de eerste keer dat er melding wordt gemaakt van dit soort praktijken, dit speelt serieus in het voordeel van de globalisten ... het geeft de politie de kans en het recht om hard in te grijpen ... voor de publieke opinie worden de anders-globalisten voorgesteld als een bende ongeregeld waardoor publieke sympathie sowiso heel gelimiteerd blijftNeen, maar enkel voor ordehandhaving wanneer er dingen uit de hand lopen.
Bedoel je dat criminele handelingen niet mogen worden voorkómen?
Oud 27 augustus 2007, 01:23   #24
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat criminele handelingen niet mogen worden voorkómen?
Ik denk dat je me doelbewust verkeerd interpreteert willem1940NLD , zoals reeds gemeld, politie hoort de orde te handhaven en niet geweld uit te lokken om zo harder te kunnen optreden. Dus, ja, voorkomen is een deel van de opdrachten van politie, uitlokken is een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door Gun : 27 augustus 2007 om 01:24.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 01:33   #25
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je me doelbewust verkeerd interpreteert willem1940NLD , zoals reeds gemeld, politie hoort de orde te handhaven en niet geweld uit te lokken om zo harder te kunnen optreden. Dus, ja, voorkomen is een deel van de opdrachten van politie, uitlokken is een ander verhaal.
Het verhaal is voor mij te vaag om eruit te kunnen opmaken of er "uitlokking" aan te pas kwam.

Is er eigenlijk geweld voorgevallen van de zijde van de betogers en lijkt het waarschijnlijk dat zoiets zonder de rol van de politie nìet zou zijn gebeurd, met andere woorden dat de betogers zulke "aanmoediging" nodig hadden/hebben?

Het lijkt mij dat in onze redelijk beschaafde landen geen echte redenen bestaan tot het organiseren van zulke ongeregeldheden en dat in de landen waar er wel echte redenen zijn, betogen niet is toegestaan.
Oud 27 augustus 2007, 01:39   #26
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij dat in onze redelijk beschaafde landen geen echte redenen bestaan tot het organiseren van zulke ongeregeldheden en dat in de landen waar er wel echte redenen zijn, betogen niet is toegestaan.
U zou wel eens heel erg verrast kunnen zijn, ik herinner mij een betoging in Genua waar toen ook een 'globalistische' bijeenkomst plaats vond en waar tegen betoogd werd. In de Italiaanse pers is er toen gedurdende 2 �* 3 dagen heel wat commotie ontstaan over het feit dat een aantal leden van de Italiaanse politie (speciale dienst alla 'Diane' van vroeger in België) de rellen hadden uitgelokt. Ik heb het er toen met een aantal Italiaanse vrienden over gehad en ik heb toen heel grondig onze pers opgevolgd, maar het nieuws is nooit bij ons geraakt, in Italië is het heel snel stil geworden rond die berichten.

Laatst gewijzigd door Gun : 27 augustus 2007 om 01:40.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 03:44   #27
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
U zou wel eens heel erg verrast kunnen zijn, ik herinner mij een betoging in Genua waar toen ook een 'globalistische' bijeenkomst plaats vond en waar tegen betoogd werd. In de Italiaanse pers is er toen gedurdende 2 �* 3 dagen heel wat commotie ontstaan over het feit dat een aantal leden van de Italiaanse politie (speciale dienst alla 'Diane' van vroeger in België) de rellen hadden uitgelokt. Ik heb het er toen met een aantal Italiaanse vrienden over gehad en ik heb toen heel grondig onze pers opgevolgd, maar het nieuws is nooit bij ons geraakt, in Italië is het heel snel stil geworden rond die berichten.
Denk/geloof je dat er zonder politie geen rellen van waren gekomen en geen vernielingen?

Of vind je dat het onbehoorlijk was dat ze niet rustig hun rellen mochten volvoeren?
Oud 27 augustus 2007, 09:30   #28
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk/geloof je dat er zonder politie geen rellen van waren gekomen en geen vernielingen?

Of vind je dat het onbehoorlijk was dat ze niet rustig hun rellen mochten volvoeren?
Je lijkt me niet echt verontwaardigd over het feit dat de flikken rellen proberen uitlokken.
Oja, in canada waren er geen noemenswaardige rellen, wat geduw en getrek en de flikken die traangas en wapenstok gebruiken.
Oud 27 augustus 2007, 12:44   #29
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowel voor jou als voor mij een ontbeantwoordbare vraag. Jij bent blijkbaar één van de voorbeelden die er in is getrapt, het doel van deze acties is de antiglobalisten door de publike opinie te laten voorstellen als een stelletje ongeregeld, jij bent er alvast ingetuimeld.

Citaat:
DIXIT
Oud 27 augustus 2007, 17:10   #30
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Je lijkt me niet echt verontwaardigd over het feit dat de flikken rellen proberen uitlokken.
Oja, in canada waren er geen noemenswaardige rellen, wat geduw en getrek en de flikken die traangas en wapenstok gebruiken.
Wat ik persoonlijk van politie vind (ik heb zo'n baan nooit geambiëerd) lijkt mij weinig terzake.

"Wat geduw en getrek" gaat mij al te ver, opzouten dat tuig.
Oud 27 augustus 2007, 17:14   #31
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Zowel voor jou als voor mij een ontbeantwoordbare vraag. Jij bent blijkbaar één van de voorbeelden die er in is getrapt, het doel van deze acties is de antiglobalisten door de publike opinie te laten voorstellen als een stelletje ongeregeld, jij bent er alvast ingetuimeld.

DIXIT
Ik zou inderdaad die "antiglobalisten" niet graag bij hun "acties" tegenkomen en ja, ik beschouw ze als "een stelletje ongeregeld" want ik denk dat zij dezelfden zijn als RaRa, ZiedendeBintjes en noem maar op, al die groepen die o.a in Nederland hun goedaardigheid rijkelijk al hebben gedemonstreerd.
Oud 27 augustus 2007, 17:16   #32
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou inderdaad die "antiglobalisten" niet graag bij hun "acties" tegenkomen en ja, ik beschouw ze als "een stelletje ongeregeld" want ik denk dat zij dezelfden zijn als RaRa, ZiedendeBintjes en noem maar op, al die groepen die o.a in Nederland hun goedaardigheid rijkelijk al hebben gedemonstreerd.
Jawatte. Een groep mensen onderdrukken tot het aan hun kant te spuigaten uitloopt. En dan denkt gij: "Zie je wel??". Typischer kan weeral niet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:00   #33
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD

Jawatte. Een groep mensen onderdrukken tot het aan hun kant te spuigaten uitloopt. En dan denkt gij: "Zie je wel??". Typischer kan weeral niet.
.
WIE zijn/waren er onderdrukt? Jij soms? En hoe dan wel?

Ik heb mijn hele leven als een (tamelijk ) normaal Burger gefunctioneerd en dus gewerkt, vind ik en ken behalve wat beelden uit mijn eerste kinderjaren in WW2, geen enkele herinnering die op "onderdrukking" lijkt.

Het komt mij voor, dat jij wellicht tegen "normaal" ofwel tegen werken bent; toch weinig democratisch dan want "normaal" is een kwestie van meerderheid (en een niet-productieve meerderheid gaat snel failliet, na het te veel plukken van de restant-normalen).

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 augustus 2007 om 18:01.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:43   #34
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik persoonlijk van politie vind (ik heb zo'n baan nooit geambiëerd) lijkt mij weinig terzake.

En hoeveel undercover flikken zouden er in totaal ingezet geweest zijn?
De tactiek is heel simpel, je zet een paar flikken undercover in in een betoging, als de betoging bij de linie van relflikken komt, smijten de undercovers met flesjes of slaan wat op de flikkenschilden. De flikken reageren (met traangas of wapenstok), een deel van de betogers slaat terug en je hebt een rel.
Wie is hier het krapuul? de flikken die een rel uitlokken of de betogers die terugvechten als ze slaag krijgen?
Oud 27 augustus 2007, 19:58   #35
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er werd zelfs iemand (Carlo Giuliani) neergeschoten en overreden door de flikken.
Citaat:
Nog nooit gaan betogen precies.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 20:04   #36
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Er werd zelfs iemand (Carlo Giuliani) neergeschoten en overreden door de flikken.
Inderdaad, het is de dood van deze man die de pers in Italië op gang heeft gezet om de oorzaken te onderzoeken en uit die onderzoeken is gebleken dat er Italiaanse politiemannen in burger, gekleed als 'new hyppies', betrokken waren bij het uitlokken van de (zware) rellen.
Citaat:
Niet elke betoging heeft geweld tot gevolg maar duwen en trekken is er bijna altijd bij
Oud 27 augustus 2007, 20:49   #37
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

door ze op te jutten om met straatstenen te gooien?

het is trouwens verbazend hoe jij in deze thread alle mogelijke democratische rechten overboord wil gooien, die je wel beweert te 'verdedigen' tegen de stoute moslims.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 21:35   #38
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
door ze op te jutten om met straatstenen te gooien?

het is trouwens verbazend hoe jij in deze thread alle mogelijke democratische rechten overboord wil gooien, die je wel beweert te 'verdedigen' tegen de stoute moslims.
Jij vindt relschoppen "democratisch"?

In Nederland vond/vindt zulk wangedrag meestal reeds plaats voordat er politie bij is; brandstichting, stenen gooien, bommen leggen .... noem maar op. RaRa, Ziedende Bintjes, Dierenbevrijdingsfront, lekker/wakker Dier ... Terroristen zijn het.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 augustus 2007 om 21:37.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 21:38   #39
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
.............
Uiteraard niet.
Oud 28 augustus 2007, 00:07   #40
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jij vindt relschoppen "democratisch"?

In Nederland vond/vindt zulk wangedrag meestal reeds plaats voordat er politie bij is; brandstichting, stenen gooien, bommen leggen .... noem maar op. RaRa, Ziedende Bintjes, Dierenbevrijdingsfront, lekker/wakker Dier ... Terroristen zijn het.
Bent u nog niet draaierig? Volgens mij is dit gewoon een vervanger van de vingers in de oren + lalala tactiek.

Men probeert aan te tonen dat politie, undercover gaat provoceren, en jij probeert dit te counteren met "jamaar bij ons gebeuren zo'n dingen vóór de politie er is". Dat houdt zo weinig steek dat ik er zelfs geen deftige reply op kan verzinnen. U probeert uzelf gewoon te overtuigen van datgene waar je altijd al van overtuigd was. De politie doet enkel zijn werk, en de boefjes aan de andere kant schoppen rel.

Geef dat dan eerlijk toe ipv rond de pot te draaien?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be