![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denkt iemand dat die protestbeweging ooit "vreedzaam" was gepland"?
Vindt iemand dat de politie daar had moeten wegblijven?
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Ik denk dat je me doelbewust verkeerd interpreteert willem1940NLD , zoals reeds gemeld, politie hoort de orde te handhaven en niet geweld uit te lokken om zo harder te kunnen optreden. Dus, ja, voorkomen is een deel van de opdrachten van politie, uitlokken is een ander verhaal.
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 27 augustus 2007 om 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Is er eigenlijk geweld voorgevallen van de zijde van de betogers en lijkt het waarschijnlijk dat zoiets zonder de rol van de politie nìet zou zijn gebeurd, met andere woorden dat de betogers zulke "aanmoediging" nodig hadden/hebben? Het lijkt mij dat in onze redelijk beschaafde landen geen echte redenen bestaan tot het organiseren van zulke ongeregeldheden en dat in de landen waar er wel echte redenen zijn, betogen niet is toegestaan.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() U zou wel eens heel erg verrast kunnen zijn, ik herinner mij een betoging in Genua waar toen ook een 'globalistische' bijeenkomst plaats vond en waar tegen betoogd werd. In de Italiaanse pers is er toen gedurdende 2 �* 3 dagen heel wat commotie ontstaan over het feit dat een aantal leden van de Italiaanse politie (speciale dienst alla 'Diane' van vroeger in België) de rellen hadden uitgelokt. Ik heb het er toen met een aantal Italiaanse vrienden over gehad en ik heb toen heel grondig onze pers opgevolgd, maar het nieuws is nooit bij ons geraakt, in Italië is het heel snel stil geworden rond die berichten.
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 27 augustus 2007 om 01:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Of vind je dat het onbehoorlijk was dat ze niet rustig hun rellen mochten volvoeren?
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oja, in canada waren er geen noemenswaardige rellen, wat geduw en getrek en de flikken die traangas en wapenstok gebruiken.
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
DIXIT
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
"Wat geduw en getrek" gaat mij al te ver, opzouten dat tuig.
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn hele leven als een (tamelijk ![]() Het komt mij voor, dat jij wellicht tegen "normaal" ofwel tegen werken bent; toch weinig democratisch dan want "normaal" is een kwestie van meerderheid (en een niet-productieve meerderheid gaat snel failliet, na het te veel plukken van de restant-normalen).
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 augustus 2007 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De tactiek is heel simpel, je zet een paar flikken undercover in in een betoging, als de betoging bij de linie van relflikken komt, smijten de undercovers met flesjes of slaan wat op de flikkenschilden. De flikken reageren (met traangas of wapenstok), een deel van de betogers slaat terug en je hebt een rel. Wie is hier het krapuul? de flikken die een rel uitlokken of de betogers die terugvechten als ze slaag krijgen?
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Nog nooit gaan betogen precies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Niet elke betoging heeft geweld tot gevolg maar duwen en trekken is er bijna altijd bij ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het is trouwens verbazend hoe jij in deze thread alle mogelijke democratische rechten overboord wil gooien, die je wel beweert te 'verdedigen' tegen de stoute moslims.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
In Nederland vond/vindt zulk wangedrag meestal reeds plaats voordat er politie bij is; brandstichting, stenen gooien, bommen leggen .... noem maar op. RaRa, Ziedende Bintjes, Dierenbevrijdingsfront, lekker/wakker Dier ... Terroristen zijn het.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 augustus 2007 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Uiteraard niet.
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Men probeert aan te tonen dat politie, undercover gaat provoceren, en jij probeert dit te counteren met "jamaar bij ons gebeuren zo'n dingen vóór de politie er is". Dat houdt zo weinig steek dat ik er zelfs geen deftige reply op kan verzinnen. U probeert uzelf gewoon te overtuigen van datgene waar je altijd al van overtuigd was. De politie doet enkel zijn werk, en de boefjes aan de andere kant schoppen rel. Geef dat dan eerlijk toe ipv rond de pot te draaien? |
|
![]() |
![]() |