Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 11:36   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Seperatisten onder u, moet uw wens de waarheid worden, de totale staatschuld van België zal voor het grootste gedeelte op u bordje komen.
gezien de economische welvaart in Vlaanderen het hoogst is, zal u starten met een beginnende schuld van minimaal 70% van de totale staatsschuld van België,
o ja? dus degenen die geld verdienen moeten het wanbeleid van de PS betalen? Rare redenering.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 11:39   #22
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
[mode Kortaf] 64% van 10.000 mensen hebben pro Vlaanderen gestemd in een internetpeiling! Leve de Vlaamse onafhankelijkheid! 10.000 mensen zijn represenatief voor de mening van +/- 6.000.000 Vlamingen!!!! Daar hebben jullie Belgicisten niet van terug!!! [/mode Kortaf]
mooi gedaan. Maar Kim : let wél : het was GVA = gazet van ANTWERPEN he... dat die cijfers een beetje hoger kleuren dan de rest, is normaal eigenlijk. Antwerpenaren zijn zich het meest bewust van de remmen die België op ons stelt.
PS: ik hoop dat je politiek aktief blijft wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt. Andere van je voorkeuren zullen dan op het voorplan komen en ik ben benieuwd welke

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 11:43   #23
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Seperatisten onder u, moet uw wens de waarheid worden, de totale staatschuld van België zal voor het grootste gedeelte op u bordje komen.
gezien de economische welvaart in Vlaanderen het hoogst is, zal u starten met een beginnende schuld van minimaal 70% van de totale staatsschuld van België, U "vrijheid" en "rijk" zijn zal snel veranderen in "vrijheid" en armoede, U maakt graag de vergelijking met oostbloklanden, maar dat is een vergelijk appels en peren. Ook al begrijp ik u misnoegen volledig omtrent de gang van zaken in en over België. België als staat heeft een functie, en de omliggende landen hebben hun mening nog niet gewijzigd, ook al lijkt het "pais en vree" er is nog niets veranderd in de houding van die landen die belang hadden/hebben met onstaan van België. Het is geen doemdenken, je hoeft alleen de houding van die zelfde landen in de gaten te houden en je weet genoeg, ondanks het schijn instituut EU.
En waarom zou die op ons hoofd komen? De normale gang van zaken is verdelen per hoofd. IK ben normaal bereid om Vlaanderen zelfs 80% te laten overnemen, maar als je het komt stellen als verplichting... laat ons dan maar koppen tellen en probeer daar maar eens internationaal wettelijk onderuit te komen
We zouden ook nog kunnen gaan zien WIE er het meeste van die schuld opgesoupeerd heeft, wie er dus uiteindelijk verantwoordelijk voor is... kzou maar stillekes zijn als ik jou was

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 26 augustus 2007 om 11:44.
Oud 26 augustus 2007, 11:45   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
mooi gedaan. Maar Kim : let wél : het was GVA = gazet van ANTWERPEN he... dat die cijfers een beetje hoger kleuren dan de rest, is normaal eigenlijk. Antwerpenaren zijn zich het meest bewust van de remmen die België op ons stelt.
PS: ik hoop dat je politiek aktief blijft wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt. Andere van je voorkeuren zullen dan op het voorplan komen en ik ben benieuwd welke
GVA staat sowieso bekend als een Vlaamsgezinde krant. En internetpeilingen zijn gewoon enorm manipuleerbaar: cookies uit en klikken maar.

Ik hecht geen waarde aan (internet)peilingen, ook al zouden ze in mijn voordeel spreken.

Als Vlaanderen ooit onafhankelijk zal worden, zal ik wel ergens een pauze inlassen... Tegen dan zal ik wel andere prioriteiten hebben (carrière, gezin, ...). Maar ik zal altijd blijven ageren tegen Groot-Nederlanders e.d.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 11:47   #25
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
GVA staat sowieso bekend als een Vlaamsgezinde krant. En internetpeilingen zijn gewoon enorm manipuleerbaar: cookies uit en klikken maar.

Ik hecht geen waarde aan (internet)peilingen, ook al zouden ze in mijn voordeel spreken.

Als Vlaanderen ooit onafhankelijk zal worden, zal ik wel ergens een pauze inlassen... Tegen dan zal ik wel andere prioriteiten hebben (carrière, gezin, ...). Maar ik zal altijd blijven ageren tegen Groot-Nederlanders e.d.
Welkom bij Vrij Vlaanderen !

.
Oud 26 augustus 2007, 11:50   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
Hier zullen we ook het principe van de pariteiten aanhouden. De franstaligen zijn daar toch zo tuk op.
Evenredige vertegenwoordiging? Dan ook evenredige verdeling van de schulden.

Uiteraard kan Vlaanderen ook een sommetje maken van de transferts van de laatste 25 jaar (laten we genereus zijn), en dat voorschot aftrekken van de 50 % staatsschuld die het voor haar rekening krijgt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 11:56   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
"De lezers van de GVA"...

Welke Belgisch-gezinde leest nu de GVA.

Was dit een internetpeiling? Dan is dat opnieuw erg zielig van jullie aangezien het mogelijk is om meerdere malen te stemmen.
Nochtans beweerde Hans ooit dat DE peilingen de beste graadmeter zijn. Maar toegegeven, een straatpeiling bij 40 mensen die als resultaat oplevert dat 60% Belgen Belgique willen behouden is betrouwbaarder.

Jammer genoeg voor de Vlamingen keurt God geen separatisme goed en is le roi zijn wettige plaatsvervanger in Belgique, nietwaar Hanske?
Oud 26 augustus 2007, 11:59   #28
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat is dan eigenlijk uw argument tegen onafhankelijkheid van de provincies en zelfs de steden?
Dat men dit niet wenst.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:02   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
GVA staat sowieso bekend als een Vlaamsgezinde krant.
Waar de Vlaamsgezinde hoofredacteurs wel de mond werd gesnoerd. Bij BvL vloog de Vlaamsgezinde hoofdredacteur zelfs buiten dankzij een barones in het overkoepelende Concentra.

Citaat:
En internetpeilingen zijn gewoon enorm manipuleerbaar: cookies uit en klikken maar.
D�*t weten de belgicisten blijkbaar het beste. Wie weet hoe hoog het percentage anders was.

Citaat:
Nee, die van Le Swaar zijn om één of andere reden betrouwbaarder.

Citaat:
Ook dat wees de peiling uit.
Oud 26 augustus 2007, 12:06   #30
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En waarom zou die op ons hoofd komen? De normale gang van zaken is verdelen per hoofd. IK ben normaal bereid om Vlaanderen zelfs 80% te laten overnemen, maar als je het komt stellen als verplichting... laat ons dan maar koppen tellen en probeer daar maar eens internationaal wettelijk onderuit te komen
We zouden ook nog kunnen gaan zien WIE er het meeste van die schuld opgesoupeerd heeft, wie er dus uiteindelijk verantwoordelijk voor is... kzou maar stillekes zijn als ik jou was
Ach, ik begrijp u reactie, laten we zeggen, uit euforie geschreven.
De werkelijkheid en de wens zijn nu eenmaal niet het zelfde.
De verdeling zal gaan naar welvaart, want die kunnen het betalen. Want zo zal het gaan door druk van de "belanghebbende" die achter de coulissen. Het is niet leuk dat te horen, maar zo werkt het.
U redenatie, koppen tellen, is de logica, niets mis mee hoor, maar zal in deze niet tot de mogelijkheden horen.
Het is inrelevant wie de meeste schuld opgesoupeerd heeft, de Vlaamse politici hebben van harte meegewerkt door hun goedkeuren aan de geldstroom naar Wallonie. Wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben, ik bedoel de geld stroom naar wallonie in die mate. Maar dit alles is met medewerking van de slappe knieën van de Vlaamse politici gebeurd.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:20   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gezien de economische welvaart in Vlaanderen het hoogst is, zal u starten met een beginnende schuld van minimaal 70% van de totale staatsschuld van België

Dus als een vrouw van een dronkenlap afwil die haar decennialang heeft uitgemolken, maar zij de kop boven water kan houden omdat zij voor twee werkt terwijl hij zijn broek in de kroeg verslijt, moet zij volgens jouw logica ook nog zijn schulden overnemen bij een vechtscheiding?
Oud 26 augustus 2007, 12:21   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dus als een vrouw van een dronkenlap afwil die haar decennialang heeft uitgemolken, maar zij de kop boven water kan houden omdat zij voor twee werkt terwijl hij zijn broek in de kroeg verslijt, moet zij volgens jouw logica ook nog zijn schulden overnemen bij een vechtscheiding?
:') :') :') :') :') :')

Die 'huwelijk'-logica toch;
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:22   #33
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Even een peiling maken op de ijzerbedevaart en zien hoeveel mensen voor een scheiding van wallonië en vlaanderen zijn...
DAT dat is pas echt statistisch correct!

Al die zever met dat internet altijd

hehe
de groeten
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:23   #34
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
:') :') :') :') :') :')

Die 'huwelijk'-logica toch;

vlaanderen is de man...POT!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:23   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is inrelevant wie de meeste schuld opgesoupeerd heeft, de Vlaamse politici hebben van harte meegewerkt door hun goedkeuren aan de geldstroom naar Wallonie. Wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben, ik bedoel de geld stroom naar wallonie in die mate. Maar dit alles is met medewerking van de slappe knieën van de Vlaamse politici gebeurd.
Met andere woorden, je bent het er wél mee eens dat Vlaanderen moet dokken en wel omdat het nooit 'NON' zei tegen de schandelijkste transfers ter wereld.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 augustus 2007 om 12:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:24   #36
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, je bent het er wél mee eens dat Vlaanderen moet dokken en wel omdat het nooit 'NON' zei tegen de schandelijke transfers ter wereld.
Voor een stuk wel ja, verhoudingsgewijze verdelen naar bevolkingsaantal lijkt me de aangewezen weg.
DenKempenzoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:25   #37
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
De Noord - Zuid transfers worden geschat op ...
Dat werd ook aangehaald:
6 miljard directe transfer
6 miljard door aflossing nationale schuldenberg
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:27   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
Voor een stuk wel ja, verhoudingsgewijze verdelen naar bevolkingsaantal lijkt me de aangewezen weg.
Verhoudingsgewijs de schulden verdelen op basis van wie er de meeste maakte zou discriminatie op basis van bevolkingsaantal vermijden.
Oud 26 augustus 2007, 12:28   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhoudingsgewijs de schulden verdelen op basis van wie er de meeste maakte
De meeste schuld is gemaakt door de Belgische overheid in de jaren '70.

Citaat:
zou discriminatie op basis van bevolkingsaantal vermijden.
Ga maar voor bevolkingsaantal.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:31   #40
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Verhoudingsgewijs de schulden verdelen op basis van wie er de meeste maakte zou discriminatie op basis van bevolkingsaantal vermijden.
Meeste schuld dateert uit de jaren '70 voor elke staatshervorming... lastig om dat te gaan verdelen.
DenKempenzoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be