Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 22:31   #21
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Met simpelweg overkop gaan zal 'm er deze keer niet vanaf komen. Toch bij mij ni.
born2bewild is offline  
Oud 27 augustus 2007, 22:53   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
De Wever zit in een unieke positie om eisen te stellen. Men heeft hem nodig voor oranje-blauw en dus een fatsoenlijke staatshervorming. Stapt hij eruit omdat men niet ver genoeg gaat dan is men verplicht een tripartij bijeen te schrapen, en dan heb je geen fatsoenlijke staatshervorming, en een hoop pissed off Vlaamse kiezers. Bovendien kan De Wever dan ook het kartel opblazen, en dan verliest CD&V in 2009 een hoop kiezers en een hoop geloofwaardigheid. Hopelijk verknalt Bart het niet. Mijn steun heeft hij alvast.
U vergeet de prive ambities van BDW, daar zit zijn onbewuste leiddraad. De man is op een missie tegen het VB, zijn gedachten worden geleid door haat.

Moest nu binnen bepaalde tijd duidelijk worden dat de bedoeling van het kartel was om de NVA kapot te maken zoals de CVP gedaan heeft met de VU, dan kan de NVA, het VB en LDD eindelijk eens gaan samenwerken. Zonder BDW die eigenlijk een natuurlijke regering in Vlaanderen tegen houdt.

Dat is dan als de LDD mee wil werken natuurlijk.

Wat we nodig hebben is een echte Vlaamse regering, daar zit de weg naar onafhankelijkheid!

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 27 augustus 2007, 23:06   #23
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit kunnen onmogelijk de handen zijn van Dehaene. Iemand die zo dik is als die man heeft veel 'molliger' vingers.
Nochthans was in het journaal te zien hoe het document op zijn schoot lag en hoe men inzoomde op het document
Isabella is offline  
Oud 28 augustus 2007, 09:24   #24
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nota Dehaene geschreven door CD&V-kopstukken
Aansluitend bij dit artikelDe kroon van Dehaene ontbloot
BHV moet eerst op tafel
LETTERLIJK: De nota op de schoot van Jean-Luc Dehaene

Externe links bij dit artikelFocus TV
Bekijk de foto van de nota

Dossiercoalitie07

KORTRIJK - De nota die maandag op de schoot van Jean-Luc Dehaene gefotografeerd werd, is inderdaad een werkstuk van enkele partijkopstukken van de CD&V. Dat bevestigde gewezen formateur Yves Leterme maandagavond tijdens een studiogesprek bij de West-Vlaamse regionale zenders Focus/WTV.

Leterme blijft optimistisch over de vorming van een nieuwe regering. Hij denkt dat deze over enkele weken een feit kan zijn.

Yves Leterme vertelde in het studiogesprek over zijn voorbije periode als formateur. 'Vijf weken lang onderhandelen, vaak 16 uur per dag, waren slopend. En toch heb ik maar twee nachten wakker gelegen.'

'Twee keer heb ik mijn slaap gelaten en dat waren de laatste dagen voor ik mijn opdracht aan de koning teruggaf. Het was het ogenblik dat Milquet radicaal haar 'non' bleef aanhouden en ik zag dat het zou mislukken. Toen heb ik liggen woelen, ben ik vaak opgestaan om midden in de nacht te bellen met onder andere Jean-Luc Dehaene, zoekend naar een oplossing om hieruit te geraken.'

IJzerbedevaart

Leterme zegt ook dat hij uitdrukkelijk niet naar de IJzerbedevaart ging om de Franstaligen niet verder op stang te jagen. 'Ik wilde aantonen dat ik bereid ben om wat terughoudendheid aan de dag te leggen.'

De Ieperse politicus ziet zichzelf niet mislukt als formateur: 'Het werk is niet voor niets geweest. We kunnen de draad zo weer opnemen. Uiteraard heb ik wel fouten gemaakt, dat doe ik elke dag nog, net zoals iedereen. Maar de eisen van de Vlaamse partijen waren niet onoverkomelijk en waren correct en noodzakelijk voor een goed bestuur.'

En dus kan hij straks nog perfect aanvaardbaar functioneren als premier, meent hij zelf. 'Het wantrouwen is snel weer weg te werken, daar ben ik van overtuigd. De splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde moet er gewoon komen, eerst en vooral, en daarna moeten we tot een goed regeerakkoord komen. En daar geloof ik in, los van het communautaire hadden we al perfect werk geleverd. Zo kunnen we, eens de draad van de onderhandelingen weer is opgenomen, in enkele weken tijd tot een regering komen.'

Het teruggeven van de formatie-opdracht geeft extra tijd. 'We hebben dat nodig om achter de schermen te kunnen werken aan het regeerakkoord. Ver weg van alle grote verklaringen, want dat is wat wel fout gelopen is in Hertoginnedal. Nu hebben we dus een nota gemaakt, die Jean-Luc Dehaene aan de koning is gaan voorleggen.' Die nota werd maandag gefotografeerd.
nu hebben WE dus een nota gemaakt...
vulpes is offline  
Oud 28 augustus 2007, 09:28   #25
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Inderdaad vulpes, en das dieptriest!
DenKempenzoon is offline  
Oud 28 augustus 2007, 09:55   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De nota die maandag op de schoot van Jean-Luc Dehaene gefotografeerd werd, is inderdaad een werkstuk van enkele partijkopstukken van de CD&V. Dat bevestigde gewezen formateur Yves Leterme maandagavond tijdens een studiogesprek bij de West-Vlaamse regionale zenders Focus/WTV.
Voila. We zijn weer naar af.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 augustus 2007, 10:06   #27
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

waar ik al weken mjn grootste twijfels over heb ivm verschillende threads hier op dit forum, hoe dichter de waarheid nabij komt.

lees ze na en stel zelf als Vlaming
Oud 28 augustus 2007, 10:07   #28
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

vast : Vlaanderen is weer de klos !!
Oud 28 augustus 2007, 10:07   #29
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Woordvoerster Leterme reageert op interview WTV

"Yves Leterme heeft in een studiogesprek met regionale zenders Focus/WTV niet gezegd dat de nota die op de schoot van Jean-Luc Dehaene gefotografeerd werd, een werkstuk is van enkele partijkopstukken van de CD&V". Dat zegt de woordvoerster van Leterme, Miet Deckers, vandaag.

Volgens Deckers kan je dit ook checken op de site van de zender. De regionale zender Focus-WTV begrijpt de reactie van de woordvoerster van Yves Leterme. "Maar wij hebben een journalistiek correct interview afgenomen. Wij willen niet opdraaien voor dingen die bij CD&V fout lopen", zegt WTV-hoofdredacteur Wim De Meyer. (belga/hln)

Laatst gewijzigd door DenKempenzoon : 28 augustus 2007 om 10:07.
DenKempenzoon is offline  
Oud 28 augustus 2007, 10:12   #30
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Volgens de website van het weekblad Knack maandagavond is het document niet van Dehaene. Het zou om een werkstuk gaan dat Yves Leterme en enkele CD&V-boegbeelden dit weekend opstelden. Het document zou moeten dienen om het formatieberaad terug op gang te trekken.
Oud 28 augustus 2007, 10:13   #31
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Volgens de website van het weekblad Knack maandagavond is het document niet van Dehaene. Het zou om een werkstuk gaan dat Yves Leterme en enkele CD&V-boegbeelden dit weekend opstelden. Het document zou moeten dienen om het formatieberaad terug op gang te trekken.
Ze maken er een welles-nietes spelletje van nu... Triestig.
DenKempenzoon is offline  
Oud 28 augustus 2007, 10:43   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je bedoelt dat 'ze' bijna weer van de N-VA af zijn.

Iemand's voorspelling gaat dan toch nog uitkomen, zij het niet onmiddellijk na de verkiezingen.....
Oud 28 augustus 2007, 10:58   #33
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat 'ze' bijna weer van de N-VA af zijn.

Iemand's voorspelling gaat dan toch nog uitkomen, zij het niet onmiddellijk na de verkiezingen.....
de vraag is: is het een slechte zaak moest het kartel springen?

Zoals de nota zegt: n-va is nodig voor oranje blauw. Zonder n-va maken ze waarschijnlijk toch een tripartite. Enkel vlaams nationalisten in de oppositie. Zo slecht is dat niet.

Wat wel slecht zou zijn is dat n-va, bij name van BDW, alle uitspraken en stellingen intrekt om de boel maar bij elkaar te houden. Mij lijkt het zeer straf dat ze dat zomaar zouden doen, maar dat kan altijd.

Uiteindelijk hooop ik nog steeds op een springen van het kartel met een zeer belgische regering, of op een verdere totale patstelling met eventuele nieuwe verkiezingen
vrijevlaming is offline  
Oud 28 augustus 2007, 11:10   #34
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat Leterme zit te wachten op een tripartite. Het zou een afgang zijn.

De VLD heeft zijn nek nu ook uitgestoken en JVDL zal er niet blij mee zijn dat zijn SPa opnieuw wordt afgerekend op de PS.

En dan? VB+LDD+NVA in de oppositie? Prijsschieten voor de Vlaams-nationalisten?

Ook een tripartite zal niet zo snel geformeerd kunnen worden. Ik denk dat de krokodillen zich vergissen.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 28 augustus 2007, 12:03   #35
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

't zal volgens mij in dat geval eerder een assymetrische tripartite worden: CDH-CD&V-NVA-VLD-MR-PS.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 28 augustus 2007, 12:10   #36
born2bewild
Banneling

Standaard

precies scrabbelen.
Is heb een partij nodig met een X of een Q.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 augustus 2007 om 12:13.
born2bewild is offline  
Oud 28 augustus 2007, 12:12   #37
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Met triple woordwaarde
Wiley E Coyote is offline  
Oud 28 augustus 2007, 12:48   #38
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Op ander forum las ik dat dit wel eens een lek van Jean-Luc kon zijn.
Die weet toch ook wel dat daar camera's staan.

Doel ? weet ik niet , eens kijken wat de gevolgen zijn van de publieke opinie ?

Het hele gedoe nog stroever laten verlopen en is hij de gangmaker van een autonoom vlaanderen , waar het goed toeven is voor werkgevers, v.b. dalende vennootschapsbelasting voor INBEV

Misschien is dit er "wel over" van mij maar met JLDH weet je maar nooit.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 augustus 2007 om 12:49.
boerenverstand is offline  
Oud 28 augustus 2007, 12:50   #39
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
't zal volgens mij in dat geval eerder een assymetrische tripartite worden: CDH-CD&V-NVA-VLD-MR-PS.
Trek er de NVA maar af, Wiley.

Groen misschien?
Kortaf is offline  
Oud 28 augustus 2007, 12:59   #40
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
KORTRIJK - Is de nota op de schoot van Jean-Luc Dehaene mee opgesteld door Yves Leterme? Die laatste ontkent formeel.

De nota die maandag op de schoot van Jean-Luc Dehaene gefotografeerd werd, is volgens de website van Knack een werkstuk van enkele partijkopstukken van de CD&V. Volgens het magazine bevestigde gewezen formateur Yves Leterme dat maandagavond in de coulissen op de West-Vlaamse regionale zenders Focus/WTV.

Leterme ontkende maandagavond formeel aan De Standaard dat de nota door hem en enkele andere CD&V'ers geschreven werd. 'Onzin', zei hij. Vandaag herhaalde zijn woordvoerster die stelling.

'Yves Leterme heeft in een studiogesprek maandag met regionale zenders Focus/WTV niet gezegd dat de nota die maandag op de schoot van Jean-Luc Dehaene gefotografeerd werd, een werkstuk is van enkele partijkopstukken van de CD&V. Het is een persoonlijk document van Dehaene, niet van de partij en ook niet van Yves Leterme', aldus Miet Deckers.

'Blijkbaar laat het geheugen van Leterme hem nogal snel in de steek. Want eerder op de avond, tijdens een voorbereidende babbel voor het daaropvolgende studiogesprek voor WTV-Focus, kreeg Leterme via de gsm het bericht dat de bewuste nota, door de foto genomen door een fotograaf aan de poorten van Belvedère, was uitgelekt', sneert Knack.be terug.

Wim De Meyer, hoofdredacteur van WTV, nuanceert. Hij was de journalist die het voorbereidende gesprek en het interview deed met Yves Leterme.

De Meyer: ‘Het klopt dat hij tijdens ons voorbereidende gesprek een sms’je kreeg met de melding dat de nota van Dehaene gefotografeerd was, en dat hij daarop zei: dit is de wet van Murphy en verdorie, we hebben dit weekend nog zo hard gewerkt.

Net daarvoor had hij verteld dat hij tijdens het weekend contacten had gehad met CD&V-kopstukken om de formatie te doen lukken. Daarop heb ik via journalistieke deductie afgeleid dat Dehaene een CD&V-nota heeft meegenomen naar de koning.’ ita, avb

bron : standaard
eigen: bold
vulpes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be