![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Mie van Hecke:
Citaat:
Vooral die "als zou" vind ik hilarisch, dat impliceert dat het niet zo is. ![]() Laatst gewijzigd door sn00py : 29 augustus 2007 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Waarom kennen die kindertjes van de derde generatie de taal van hun geboortestreek niet? Bizar! Ik ken heel wat mensen die in Duitsland uit Belgische ouders geboren zijn, en die spreken van kindbeen af Duits zonder het op school geleerd te hebben, noch waren zij tweetalig opgevoed. Deze mensen gingen naar Belgische scholen in de BSD waar de lessen in het Nedelands of het Frans gegeven werden, naargelang de taalrol van hun ouders.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PARDON? ga nu niet vertellen dat je niet weet wat het programma van het Vlaams Belang inhoudt hé.
surf eens een beetje, je zal het wel vinden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Citaat:
De katholieke zuil en zijn katholieke principes. Waar moeten we dat schrijven. Afschaffen die zuilen.Het staatsgeld goed besteden. Dus: eenheidsonderwijs met mogelijkheid tot godsdienstlessen naar keuze. Punt uit. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zet de poorten maar open voor algehele idiotie.
WTF is dat de laatste tijd.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 29 augustus 2007 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap dat niet helemaal, leg eens uit?
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens werd het project waarvan ik sprak fel gecontesteerd door de lokale VB'ers. Onterecht, zo blijkt, want het marcheert goe.
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Staatsgeld bestaat niet, alleen geld van de burgers.
Citaat:
De ouders moeten zelf kunnen beslissen welke scholen er opgericht worden en welke niet. Geef elke ouder een schoolcheque per kind, die hij aan de school van zijn keuze kan geven. Zo wordt de juiste verhouding tussen ouders en school ook hersteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tijdens mijn middelbaar onderwijs hadden wij ook godsdienst, en daarin bekeken we eigenlijk zowat alle verschillende godsdiensten.
Nu begrijp ik echt niet waarom in het LAGER ONDERWIJS al de helft van de tijd aan één andere godsdienst dan het katholicisme moet besteed worden. Ik vind dat men begint te overdrijven aan de andere zijde.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een deel van mijn belastingen wordt gebruikt om katholieke scholen te onderhouden. De overheid organiseert het onderwijs, niet de katholieken. Zo hoort het ook in een lekenstaat. Waarom moeten de katholieken nu een eigen school hebben. Wat voor 'katholiek' is er nog aan een katholieke school? En nu gaan ze nog islam onderwijzen. Als de katholieken eigen scholen willen hebben, dat ze die maar zelf betalen. En dan mogen ze scholen oprichten zoveel als ze maar willen. Maar niets onderwijzen natuurlijk dat tegen ons democratisch bestel gericht is. Dat spreekt vanzelf. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 29 augustus 2007 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En waar zit kardinaal daneels? De hoge pieten van de kerk?
Soit, nog eens 100.000 stemmen meer voor het VB... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat je daar gemakkelijk een 2/3 meerderheid voor zal vinden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Door de vrijheid van onderwijs hebben de ouders de keuze naar welke school ze hun kind sturen. De scholen krijgen werkingssubsidies per aantal leerlingen. Dus als je als ouder je kind naar een school stuurt, krijgt die school subsidies voor je kind. Ik snap niet waarom een soort schoolcheque dan nodig zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En sinds wanneer onderwijzen de katholieke scholen dingen die tegen ons democratisch bestel gericht zijn? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: -Gediplomeerde leerkachten -Respecteren van de wettelijke eindtermen (minimum programma, minder dan het leerplan dat door de uitvoerende macht wordt opgesteld) -Minimum aantal leerlingen (deze rationalisatie is nodig omdat anders het onderwijs onbetaalbaar zou zijn) Ik weet niet of deze lijst exhaustief is, maar als aan deze voorwaarden (en mss nog wat dat ik vergeten ben) voldaan is, hebben scholen recht op subsidies. |
|
![]() |
![]() |