![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() neen, maar ik ben er vrij gerust in de Europa zich zal moeien. Vergeet niet dat we hier in Brussel al tweemaal een onderzoeker van de Raad van Europa op bezoek gehad hebben om de situatie van de Franstaligen te onderzoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Begrijp me niet verkeerd Eddy, als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, vind ik ook dat Brussel erbij moet zijn, maar dat wordt aartsmoeilijk, wees daar maar zeker van.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat ze maar doen. Alles komt op zijn Vlaamse pootjes terrecht. Brussel zit grondwettelijk vast aan Vlaanderen. ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Ik ben geen Belgicist, maar wel een realist.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Het was Vanden Branden die voor het nodige lobbywerk had gezorgd. Ere wie ere toekomt.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() eerst onafhankelijkheid uitroepen door Vlaams parlement, dan referendum ter bevestiging.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Neen, het omgekeerde.
Eerst referendum en dan indien dit referendum een ja voor onafhankelijkheid oplevert, in plechtige zitting van het Vlaams Parlement dit bekrachtigen en de onafhankelijkheid formeel uitroepen. Immers, wat in het geval dat het Vlaams Parlement de onafhankelijkheid uitroept doch het referendum negatief uitdraait? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Het eerste dat ik daarvan hoor, verwar je niet met Kaliningrad, de exclave tussen de Baltische Zee, Polen en Litouwen?
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yeah alsof jullie te klagen hebben. In het Nieuwsblad krijgen de Franstaligen er dagelijks van langs en in andere bladen zal het niet beter zijn. De meeste bladen nemen geen seperatistische standpunten in maar dat is vooralsnog ook de positie van alle Vlaamse partijen op NVA en VB na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De francofonen leiden klachten in die de Vlamingen steeds weer winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het waren Johan Wuyts en Luc Van den Brande die hun collega's-raadsleden terdege geïnformeerd hebben. En na zich volledig geïnformeerd te hebben, heeft een meerderheid van de raadsleden besloten dat er geen probleem was in Vlaanderen. Een heel normale procedure dus. Wat is dan nog uw probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, het is moeilijk in te schatten hoe de internationale gemeenschap zal reageren en wiens kant men zal kiezen. Meestal in dergelijke conflicten is er altijd één kant de Jos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het Vlaamse Gewest omvat de provincies Antwerpen, Limburg, Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en West-Vlaanderen. Het Waalse Gewest omvat de provincies Henegouwen, Luik, Luxemburg, Namen en Waals-Brabant. Er is géén omschrijving voor het Brussels gewest, wat in Vlaams Brabant valt...
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |