![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat maakt een mens nieuwsgierig ![]() De koninklijke verkenner had erop gerekend hiermee te scoren bij het publiek maar geen kat daar die wist wie dat was natuurlijk. 't Was wel schattig. Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 september 2007 om 04:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was die guten Demokraten betrifft, so haben Sie gewiß recht. Aber gute Demokraten - also Vertreter des Prinzips, daß A und B, weil sie gegenüber C eine Mehrheit bilden, letzteren deshalb berauben oder bevormunden dürfen - sind für mich nur "moderate" Kommunisten, und von denen nicht eingeladen zu werden, betrachte ich als eine Ehre. Zo'n ware conclusies durven stellen is natuurlijk een doorn in het oog van een staatsgeilerd als onzen Herman en zijn ietwat clownesque broertje.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() oops sorry.
Ik heb er een speech (video) van gezien op tinternet tijd geleden maar ik ben maar een amateur zene Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 september 2007 om 06:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze database is iets indrukwekkender. Uiteraard is er verder nog prachtig geschreven over democratie - ook door voorstanders. Rand en Michael Novak, om er twee te noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() ja, die
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 september 2007 om 07:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben je trouwens zeker dat je een communicatie-wetenschapper evenveel stemmen wil geven als pakweg een burgerlijk ingenieur?
Laatst gewijzigd door netslet : 3 september 2007 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is te ingewikkeld. Dus: voor wanneer de anarchie?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgerlijk ingenieur is een substroming binnen de geschiedkunde.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Federer en Sharapova van mij
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 september 2007 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anti-politiek gecompenseerd door absolute monarchie Het ancien regime dient in beperkte mate heringevoerd. De kiesplicht dient afgeschaft, en alle verloren stemmen die daar het gevolg van zijn gaan naar het staatshoofd. A-politieke mensen krijgen aldus een impact. Het ancien regime betreft de staatsvorm onder Louis XIV, de zonnekoning. Vanuit dat regime zijn we via bergen en dalen geëvolueerd naar de parlementaire democratie, tot de toestand waar we nu zitten, een scharniermoment met enorm veel verandering, die mensen angst inboezemt, en angstige mensen zijn een slechte raadgever. We hebben op dit ogenblik stabiliteit nodig. Anti-politieke angststemmen dienen opgevangen te worden. Geen enkele stem mag verloren gaan. En om iedereen aan te zetten tot politieke deelname, dienen wij een aantal hefbomen te installeren, waaronder mogelijk dit voorstel. Blanco stemmen, anti-politieke stemmen is eigenlijk hetzelfde als zeggen, het kan mij allemaal niet schelen. Ik laat mijn bestemming over aan het lot, aan Allah, of ... Wel, als ge toch zo graag uw bestemming verbindt aan het lot, dan kunnen deze stemmen evengoed naar een instituut dat ons al vele diensten bewezen heeft. Door blanco te stemmen, door niet te gaan stemmen, zou je stem dus niet verloren gaan, en betekenis krijgen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 3 september 2007 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Ik stem blanco om duidelijk te maken aan wie ik zeker niet mijn bestemming wil overlaten.
En ja, voor mij is dat betekenisvol.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blanco stemmen wil zeggen dat je alleen in jezelf gelooft. Dat jij alleen jezelf kunt vertegenwoordigen. Een onmogelijke situatie tenzij je zelf opkomt en je als enige dan ook op uzelf zou stemmen. Het is evident dat het functioneren van een maatschappij in zo een context compleet onmogelijk is.
U bestaat slechts in de mate dat u het bestaan van anderen erkent, en daar in wisselwerkig mee treedt. Daarom is blanco-stemmen een vorm van anti-politiek.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou ook even willen ingooien dat er nog nooit een absolute monarch heeft bestaan, dat is één van de kerngedachten om tot Hoppeaanse conclusies te komen. Lodewijk XIV en Filips II hadden minder te zeggen, spreekwoordelijk, uit zichzelf al, dan degene die in deze tijd de koffie inschenkt van de adjunct-secretaris van de brievensnijder van een gemeenteraadslid.
Sub legis dei iugo. Of zoiets.
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hallo, dictatuur. Citaat:
![]() |
![]() |