![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Het belgisch koningshuis, weg ermee? | |||
Jazeker en zo snel mogelijk. |
![]() ![]() ![]() |
70 | 79,55% |
Ik weet het niet, laat ze maar doen. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,68% |
Nee, ons mooie, nuttige koningshuis moet voor altijd blijven. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 14,77% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit is dat de Grieken, volgens de geschiedenisboeken, de democratie hebben uitgevonden. Dat ze daarna fel is geëvolueerd is niet meer dan normaal. Laatst gewijzigd door Hans1 : 3 september 2007 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De democratie werd niet uitgevonden door de Grieken; blijkbaar leest u slechts geschiedenisboekjes van de lagere school. Reeds voor de Grieken kenden de Keltische en later Germaanse volkeren hun democratische stamvergaderingen waar zelfs ook vrouwen, in tegenstelling tot de Grieken bijvoorbeeld, hun stem mochten verheffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bedankt BertB ... zalige tekst ! gieren ! ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koning Boudewijn was tenminste nog een man met een beetje kloten.
Zoals hij ingreep bij die mijnstakingen en die overstroming bij A'pen. De huidige koning bakt er helemaal niets van!
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zeg zelfs meer... BALLEGEERLIJK !!
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen is de vraag of een interventie op z'n Boudewijns wel nu nog aanvaard zou worden door publieke opinie en politieke wereld. We leven immers niet meer in die tijd, en ondertussen zijn de geesten toch wel geëvolueerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Ik zie enkel dat meer en meer mensen het koningshuis beu worden, vorig jaar een enquete waar het net niet de helft was, dan een maand geleden 70% en nu nog meer .. wat gaat dat geven denk je? Nog een charme offensief zoals het trouwpartijtje tussen Filip en Mathilde kunnen ze niet meer doen, dus het is mss enkel nog wachten tot fabken hare laatste adem uitblaast dat ze nog eens als voorbeeldige migranten naar buiten kunnen komen
![]() Nee bedankt zowel de huidige koning als z'n opvolging hebben ondertussen al bewezen dat ze beter kunnen gaan werken zoals elke burger!
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Partijlid
|
![]() weg er mee, het hoort hier niet meer thuis in een democratie
Liever een president
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Het vorstenhuis, nog zo een absurd iets dat blijkbaar weer in België moet voorkomen. Persoonlijk heb ik niets tegen Albert II, dat hij louter ceremonieel (of dat maakt men ons toch wijs) is en zich zo gedraagt maakt mij niet uit. Het is inderdaad zo dat bij sommige handels missies zijn gezicht het verschil kan maken tussen een goed akkoord en een matig. Dit is ook een fulltime baan en ik vind dat hij daarvoor een vergoeding mag krijgen.
MAAR: zijn familieleden krijgen ook dotaties hoewel ze voor ons land weinig of niets doen... (Nutteloze staatsinstellingen leiden daargelaten) Blijkbaar is het zo dat diploma's etc. veel gemakkelijker te behalen zijn indien je Van Saksen-Coburg heet er word daar blijkbaar minder aandacht besteed aan het leren van de verschillende landstalen, hoewel iemand in Brussel met overheidsfunctie die toch zou moeten beheersen ... Monarchie is, zoals zovelen al gezegd hebben, iets dat totaal voorbij gestreefd is... Maar een ander probleem wat zich voordoet is hoe zo een president aangesteld word. Verkiezingen? Benoeming door het parlement? En hoe lang een ambtstermijn word, en of er al dan niet beperkingen zijn aan het aantal ambtstermijnen... Het idee is goed, maar moet net iets beter uitgewerkt worden volgens mij... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Weg ermee en liefst zo rap mogelijk en zo ver mogelijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 4 september 2007 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |