![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu is het een typisch belgische eigenschap om "in je dorp te blijven wonen" dagelijks stromen de treinen in de grootsteden leeg met mensen die van heinde en verrre urenlang in de trein doorbrengen om naar hun werk in die steden te geraken. Ik zag ooit eens in een of andere tentoonstelling oude firlmbeelden van echte "beestenwaggons" die ingelegd werden om vlaamse arbeiders naar de waalse mijnen te vervoeren. Het is bovendien vanzelfsprekend dat men aan zulke urenlange reizen niet begint om 5 euro per maand netto meer over te houden... Maar een werklozendienst, een arbeidsbemiddelingsdienst die regionaal georganizeerd is zal niet het inzicht noch de mogelijkheden hebben om hier aan te verhelpen.. een nationale dienst zal hiertoe wel de mogelijkheden en de nodige dadendrang hebben.. en als dat in onze beperkte horizon niet mogelijk is.. moet er maareen europese migratieorganisatie komen die de tekorten op de arbeidsmarkt in Litauen of Malta kan oplossen mits verplaatsing van waalse werklozen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Sz is een verzekering - een verzekering die alleen maar "slechte risiko's" in haar portefeuille heeft gaat failliet.. De SZ kan niet failliet gaan (gelukkig maar) omdat het een staatsgarantie heeft/de staat zelf is en de "goede risiko's" verplicht quasi even veel bij te dragen als de "slechte risiko's". Indien we met de Sz de weg van een privé verzekeringsmaatschappij zouden uitgaan en systematisch "slechte risiko's" gaan uitsluiten - hebben ik en jij morgen geen SZ meer.
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
& waar is die hun geld geînvesteerd ?
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oja, ik moet 40 km elke dag afleggen om naar mijn werk te gaan....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() In het hudige politieke bestel hebben de Vlaamse kiezers geen zeggenschap over welke Franstalige politici in het federale parlement worden verkozen, maar jullie, Franstaligen, des te meer. Als jullie stugge en onontvankelijke voor de Vlaamse verlangens politici aan de macht (proberen te) brengen, dan is het groeiende Vlaamse separatisme daar het logische gevolg van.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 5 september 2007 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Zeer knappe tekst. Behalve de anti-kapitalistische conclusie dan. Die kritiek is overbodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 september 2007 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het eigenlijk wel behoorlijk zielig dat de PVDA Rudy Aernoudt moet aanbrenegn als "kenner". Tegenwoordig gaat de PVDA dus al liberalen omhelzen, zolang ze maar pro-Belgisch zijn. Waar wachten ze op om een standbeeld van Herman De Croo in het huldigen?
Ik ben eens benieuwd of de PVDA het ook eens is met Aernoudt om Wallonië onder Vlaamse voogdij te plaatsen. Met recht en reden wordt Aernoudt in Wallonië omschreven als een "liberale paternalist". Zijn voorstel is om de Vlaamse politici Wallonië te laten besturen om daar een ultra-liberale tabula-rasa-politiek te voeren. Hij aanziet Wallonië als een testgebied voor een Belgisch far-west-kapitalisme. En die kerel is dus nu de nieuwe goeroe van de PVDA. Rare jongens, die Amedezen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |