Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2007, 16:52   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Wat is de PABO? Ben niet zo bekend met Nederlands onderwijsvormen.
klik
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 18:53   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Het is overigens zo dat ze dit simpel hadden kunnen oplossen met het zelfs voor blondjes geschikte "vermenigvuldigen met een breuk is delen door het omgekeerde". Maar die hebben ze nooit geleerd, onze juffies mochten ons dat eigenlijk ook niet vertellen want dan begreep je niet wat je deed vonden ze en dat mocht niet meer. Naar mijn bescheiden inzicht draagt het juist bij aan het begrip voor wat een breuk nou eigenlijk is, maar goed, dat mag dus niet meer gegeven worden op school.
Oud 6 september 2007, 18:54   #23
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het is overigens zo dat ze dit simpel hadden kunnen oplossen met het zelfs voor blondjes geschikte "vermenigvuldigen met een breuk is delen door het omgekeerde". Maar die hebben ze nooit geleerd, onze juffies mochten ons dat eigenlijk ook niet vertellen want dan begreep je niet wat je deed vonden ze en dat mocht niet meer. Naar mijn bescheiden inzicht draagt het juist bij aan het begrip voor wat een breuk nou eigenlijk is, maar goed, dat mag dus niet meer gegeven worden op school.
Hoezo niet?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:15   #24
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Hoezo niet?
Nou, volgens de minister die dat bedacht heeft moest je snappen wat je deed en zijn daarom alle ook maar enigzins ondoorzichtbare ezelsbruggetjes en dingen die erop leken afgeschaft. Zo heb ik ook nooit geleerd staartdelingen te maken, heb het later weleens zien doen, maar vraag me niet hoe het gaat. In plaats daarvan kregen we een vreemde constructie waarbij je steeds moest gokken hoeveel keer het getal waardoor je moest delen nog in de rest paste om het er zoveel keer vanaf te trekken. Is niet sneller, is niet korter, is niet overzichtelijker, maar toch heeft een of andere idioot bedacht dat we het zo maar moesten leren. Ik snap er verder ook niks van...
Maar goed, daar hebben al die breezah's op FOK dus ook last van. Het is geen echt excuus, maar het is wel een verzachtende omstandigheid.
Oud 6 september 2007, 20:19   #25
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, volgens de minister die dat bedacht heeft moest je snappen wat je deed en zijn daarom alle ook maar enigzins ondoorzichtbare ezelsbruggetjes en dingen die erop leken afgeschaft. Zo heb ik ook nooit geleerd staartdelingen te maken, heb het later weleens zien doen, maar vraag me niet hoe het gaat. In plaats daarvan kregen we een vreemde constructie waarbij je steeds moest gokken hoeveel keer het getal waardoor je moest delen nog in de rest paste om het er zoveel keer vanaf te trekken. Is niet sneller, is niet korter, is niet overzichtelijker, maar toch heeft een of andere idioot bedacht dat we het zo maar moesten leren. Ik snap er verder ook niks van...
Maar goed, daar hebben al die breezah's op FOK dus ook last van. Het is geen echt excuus, maar het is wel een verzachtende omstandigheid.
Ik denk dat het Leibnitz was, die zei:

Wiskunde moet je niet begrijpen. Je moet het accepteren...

(Overigens waar, begrip komt veel later).
Oud 6 september 2007, 20:23   #26
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Ik denk dat het Leibnitz was, die zei:

Wiskunde moet je niet begrijpen. Je moet het accepteren...

(Overigens waar, begrip komt veel later).
Dat is helemaal waar, ik begrijp er ook geen snars van, maar voor elementair rekenen op de basisschool mag dit principe dus niet gelden in Nederland. Dus als de 15 jarige aan de kassa weer eens niet weet wat ze terug moet geven, blame the government. Ik zou trouwens eens moeten uitzoeken wie dit verzonnen heeft, zou best eens van Paars kunnen komen. Ik heb best sympathie voor die jongens, maar met onderwijs kunnen ze gewoon niet omgaan...
Oud 6 september 2007, 20:27   #27
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal waar, ik begrijp er ook geen snars van, maar voor elementair rekenen op de basisschool mag dit principe dus niet gelden in Nederland. Dus als de 15 jarige aan de kassa weer eens niet weet wat ze terug moet geven, blame the government. Ik zou trouwens eens moeten uitzoeken wie dit verzonnen heeft, zou best eens van Paars kunnen komen. Ik heb best sympathie voor die jongens, maar met onderwijs kunnen ze gewoon niet omgaan...
Wiskunde is iets specifiek, sommigen (zoals mij) zullen de diepgang ervan apprecieren, begrijpen en nodig hebben, anderen moeten enkel de directe toepassingen ervan hebben.

Sommige dingen die in't dagelijks leven worden gebruikt hebben enorm ingewikkelde verklaringen in de wiskunde.

Maar ja, in mijn vroegere wiskundeklas op de middelbare school waren ze niet veel beter. Ze gaven dingen in omgekeerde volgorde dan ze eigenlijk bestemd waren om te begrijpen. O ja en het schitterende idee om de leraars te laten kiezen wat te geven moet ik ook erbij vermelden. Allemaal top notch ideeen van Brussel. Al goed had ik een goede lerares die niet lui was om alles te geven...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be