Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2007, 23:49   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De opzet van CAP was om een nationale organisatie uit te bouwen met een nationale structuur. Dat je dat geen goed idee vindt is uw goed recht maar het was wel één van de doelstellingen van CAP.
Die doelstelling had bereikt kunnen worden als een Vlaamse CAP en een Waalse UAG op federaal niveau hadden kunnen samenwerken. Helaas vond de LSP het beter voor de Nationale Eenheid om op eigen houtje CAP afdelingen tegen UAG op te richten. Tja, dan hier komen preken over nationale eenheid is wel bijzonder hypocriet, eh?

Citaat:
Als SAP, KP, PVDA, VONK, LSP/MAS, etc...allemaal zouden ophouden dan is er geen enkele linkse organisatie meer in Vlaanderen. De aanwezigheid van verschillende organisatie heeft niets met sectarisme te maken maar is de weerspiegeling van verschillende opinies/tradities etc.... We kunnen evengoed de leden en symphatisanten van S-VB beginnen te verwijten dat ze sectair bezig zijn omdat ze de zoveelste linkse organisatie hebben opgericht. Die manier van denken is onzin.
SAP en KP waren bereid om in CAP samen te werken... tot een paar sectaristen van de x-de trotskistische internationale besloten de zaak om zeep te helpen.
En V-SB verdeelt de linkerzijde niet, want het spreekt een segment linksen aan die nog nooit een onderdak hebben gehad: linkse flaminganten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 06:08   #22
guerin
Minister

Standaard

Ik zet 10 euro in dat Lode naar de conferentie ga!
Oud 7 september 2007, 06:55   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Lode Van Outrive: Als het zo doorgaat met de PVDA, dan zal die partij ongetwijfeld ergens in de loop van de volgende eeuw wel eens hier of daar een zetel halen... (grijnst)

Ik vind die man precies wel leuk.

Kan ik ergens meer informatie vinden over Van Outrive en SAP?
Oud 7 september 2007, 07:43   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

en dan wilt klein-links een links alternatief worden voor de SPa en Groen!. ze kunnen nog niet samenwerken, zucht.
Oud 7 september 2007, 10:10   #25
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dat is inderdaad een van de redenen waarom ik ertegen ben, en de resultaten zijn niet toevallig: cap scoorde amper. Belgisch-unitaristische nonsens interesseert geen kat meer (meer dan de helft stemde op partijen met een duidelijk communautair programma).
De kwestie CAP-UAG toonde net aan hoe falliekant België is voor de arbeidersbeweging. Had UAG met rust gelaten, had al uw energie in de CAP aan Vlaamse zijde gestoken en dan had er hier misschien meer kunnen verwezenlijkt worden, want het potentieel is hier veel groter dan in Wallonië. UAG had dan misschien niet opgekomen, maar zou bij de eerstvolgende verkiezingen wel geïnspireerd kunnen worden door de ervaringen van CAP en dan zou er een echte samenwerking hebben kunnen ontstaan. Wallonië heeft de opbouw van CAP geen goed gedaan. Per sé een nationale partij willen uitbouwen leidt tot zulke situaties.
Het is trouwens nog volstrekt onzinnig ook want er bestaan geen Belgische nationale verkiezingskringen. Iemand stemt sowieso op een provinviale of een Vlaamse/Waalse lijst.

En ook los van het communautaire was het een compleet belachelijke zet om CAP afdelingen in Wallonië te stichten. UAG bestaat immers ook nog steeds, dus in plaats van te verenigen, zijn er twee linkse formaties bijgekomen. Fraai staaltje sectarisme.

Overigens, als ik me niet vergis heeft de links-wallingante lijst Listes Wallon minstens evengoed gescoord als CAP.
In de provincie Luik bijvoorbeeld haalde Listes Wallon 0.51 procent en de CAP 0.24 procent. In Henegouwen haalde Listes Wallon 0.47 en de CAP 0.19 procent. In de andere Waalse provincies kwamen beiden niet op of slechts 1 partij.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 11:09   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Maar wel 100% correct. Dat zal iedereen erkennen die LSP kent, en haar manier van doen.
De mensen met wie ik binnnen CAP samenwerk denken daar anders over en dat is wat belangrijk is voor mij. De mensen die van CAP iets willen maken zien wel wie hun handen uit de mouwen steekt en wie niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 11:12   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die doelstelling had bereikt kunnen worden als een Vlaamse CAP en een Waalse UAG op federaal niveau hadden kunnen samenwerken. Helaas vond de LSP het beter voor de Nationale Eenheid om op eigen houtje CAP afdelingen tegen UAG op te richten. Tja, dan hier komen preken over nationale eenheid is wel bijzonder hypocriet, eh?

SAP en KP waren bereid om in CAP samen te werken... tot een paar sectaristen van de x-de trotskistische internationale besloten de zaak om zeep te helpen.
En V-SB verdeelt de linkerzijde niet, want het spreekt een segment linksen aan die nog nooit een onderdak hebben gehad: linkse flaminganten.
U bent er gewoon tegen dat Vlamingen en Franstaligen binnen één nationale organisatie en één nationale structuur willen samenwerken. LSP is een (inter)nationale organisatie en dat kan je niet verdragen. Dit heeft niets met LSP te maken maar met u.
Oud 7 september 2007, 11:14   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en dan wilt klein-links een links alternatief worden voor de SPa en Groen!. ze kunnen nog niet samenwerken, zucht.

Als het er op aan komt dan kunnen we best samenwerken hoor. Het probleem lijkt op dit forum veel groter dan het op het terrein meestal is.
Oud 7 september 2007, 11:27   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent er gewoon tegen dat Vlamingen en Franstaligen binnen één nationale organisatie en één nationale structuur willen samenwerken. LSP is een (inter)nationale organisatie en dat kan je niet verdragen. Dit heeft niets met LSP te maken maar met u.
jij begint echt hilarisch te worden man.

Kunt ge wel lezen?
Die doelstelling had bereikt kunnen worden als een Vlaamse CAP en een Waalse UAG op federaal niveau hadden kunnen samenwerken.

weet ge waar uw unitaristische fetisj toe geleid heeft?

Helaas vond de LSP het beter voor de Nationale Eenheid om op eigen houtje CAP afdelingen tegen UAG op te richten. Tja, dan hier komen preken over nationale eenheid is wel bijzonder hypocriet, eh?

kwestie van eens en altijd duidelijk te maken wie hier verdeelt.

En for the record, ik ben zelf van meerdere internationale organisaties lid. Alleen zijn dat organisaties die eerder de neiging hebben te gaan samenwerken dan te gaan ambras stoken in Wallonië.
Oud 7 september 2007, 11:36   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij begint echt hilarisch te worden man.

Kunt ge wel lezen?
Die doelstelling had bereikt kunnen worden als een Vlaamse CAP en een Waalse UAG op federaal niveau hadden kunnen samenwerken.

weet ge waar uw unitaristische fetisj toe geleid heeft?

Helaas vond de LSP het beter voor de Nationale Eenheid om op eigen houtje CAP afdelingen tegen UAG op te richten. Tja, dan hier komen preken over nationale eenheid is wel bijzonder hypocriet, eh?

kwestie van eens en altijd duidelijk te maken wie hier verdeelt.

En for the record, ik ben zelf van meerdere internationale organisaties lid. Alleen zijn dat organisaties die eerder de neiging hebben te gaan samenwerken dan te gaan ambras stoken in Wallonië.
U bent tegen alle unitaire Belgische organisaties of dat nu een politieke partij is of de duivemelkersbond. Ik vind het ook vreemd dat iemand die bij mijn weten nog nooit naar een vergadering is geweest van UAG, nog nooit heeft gesproken met iemand van UAG kan beoordelen of de beslissing om uit UAG te stappen en CAP aan Franstalige kant uit te bouwen verkeerd was. Als we de doelstellingen die voorop waren gezet door CAP wilden realiseren in België dan was er geen enkel ander alternatief dan uit UAG te stappen. De optie die u kiest is een federale samenwerking tussen twee aparte organisaties met een totaal aparte structuur, aparte leiding, aparte doelstellingen en een aparte werking. Dat is uiteraard wat u wenst als seperatist maar dat was helemaal niet het opzet van CAP en van de grote meerderheid van de CAP leden inclusief de meerderheid van de onafhankelijken aan Nederlandstalige én aan Franstalige kant.
Oud 7 september 2007, 12:28   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het opzet van CAP is altijd de vorming van een nationale organisatie geweest met een nationale structuur.
Het is nooit te laat om een fout recht te zetten. Ik vind tot op heden CAP nog altijd te waardevol, om ze omwille van die ene stommiteit te zien ondergaan.

De nationale structuur is voor velen niet meer dan een fetisj. Het werkt niet, en ze weten het. Maar om één of andere reden willen ze dat niet rechttrekken. En ik zou het bijzonder spijtig vinden wanneer de hele CAP ten onder gaat, omdat sommigen het lef niet hebben om toe te geven dat de nationale structuur niet werkt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 14:57   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent tegen alle unitaire Belgische organisaties of dat nu een politieke partij is of de duivemelkersbond.
unitaire, ja, maar ik ben zeker niet tegen samenwerking. Jullie blijkbaar wel want jullie gaan op eigen houtje afdelingen op starten en iedereen de gordijnen injagen. Ik blijf erbij: het is bijzonder hypocriet.

Citaat:
Ik vind het ook vreemd dat iemand die bij mijn weten nog nooit naar een vergadering is geweest van UAG, nog nooit heeft gesproken met iemand van UAG kan beoordelen of de beslissing om uit UAG te stappen en CAP aan Franstalige kant uit te bouwen verkeerd was. Als we de doelstellingen die voorop waren gezet door CAP wilden realiseren in België dan was er geen enkel ander alternatief dan uit UAG te stappen.
Als de doelstelling het unitaristisch dogma was, dan was dat inderdaad noodzakelijk, maar als dat inderdaad de ultieme doelstelling was dan is CAP een inherent reactionaire partij.
Als de doelstelling daarentegen een kracht van verzet tegen het neoliberaal beleid uitbouwen was, dan is CAP ferm mislukt. Ze hebben die krachten alleen maar nog meer versnipperd door in Wallonië niet tot één samenwerking te komen maar door twee nieuwe linkse formaties te veroorzaken.
Maar blijkbaar acht LSP de unitaristische dogmas belangrijker dan een goedwerkende verzetsbeweging tegen het neoliberaal beleid.

Citaat:
De optie die u kiest is een federale samenwerking tussen twee aparte organisaties met een totaal aparte structuur, aparte leiding, aparte doelstellingen en een aparte werking. Dat is uiteraard wat u wenst als seperatist maar dat was helemaal niet het opzet van CAP en van de grote meerderheid van de CAP leden inclusief de meerderheid van de onafhankelijken aan Nederlandstalige én aan Franstalige kant.
Dat was wel degelijk de opzet. De eerste grote bijeenkomst was een bijeenkomst georganiseerd door CAP en UAG, niet door CAP alleen. CAP was de beweging aan Vlaamse zijde en UAG die aan Franstalige en die waren wel op weg om samen te gaan werken, dat was de opzet van die allereerste vergadering.
Toen is de LSP op eigen houtje CAP afdelingen gaan oprichten in Wallonië en daar had zelfs Jef Sleeckx kritiek op.
Oud 7 september 2007, 16:16   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De eerste grote bijeenkomst met UAG is er gekomen na maaaaanden van aandringen en dan hebben ze er vervolgens quasi niet voor gemobiliseerd en voor de rest geen bal aangetrokken van hetgeen we daar besproken en beslist hebben. Ik noem dat geen samenwerking. Dat is hun goed recht maar ik zie niet waarom Franstaligen die wel CAP willen uitbouwen aan Franstalige kant gedwongen zouden moeten om zich in te passen in de doelstellingen en opvattingen van UAG die nogmaals anders zijn dan die van CAP.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 september 2007 om 16:19.
Oud 7 september 2007, 19:00   #34
Cunhal
Lokaal Raadslid

Cunhal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensen met wie ik binnnen CAP samenwerk denken daar anders over en dat is wat belangrijk is voor mij. De mensen die van CAP iets willen maken zien wel wie hun handen uit de mouwen steekt en wie niet.
Van Outrive heeft met LSP gewerkt en die denkt daar totaal anders over.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 19:54   #35
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Oud 7 september 2007, 20:48   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Touché!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 21:44   #37
guerin
Minister

Standaard

neem hier iemand de weddenschap op?
Oud 7 september 2007, 21:58   #38
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor iedereen die op die manier over ons denkt ken ik er een dozijn die niet op die manier over ons denken. Van Outrive is iemand die klein-links altijd al heeft gehaat en altijd zal blijven haten. Van Outrive ligt overhoop met de SP.a (SP.a rood), met de PVDA, met LSP. Hij ligt kortom overhoop met quasi alle linkse organisaties. Mij niet gelaten. Als ie de rest van zijn dagen wenst door te brengen met te zeiken op alles en iedereen (die "het" niet begrepen heeft) klein-links, traditioneel links, de groenen, etc en etc dan moet hij dat weten. Ik hou me lever met constructievere dingen bezig.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 september 2007 om 22:00.
Oud 7 september 2007, 22:08   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor iedereen die op die manier over ons denkt ken ik er een dozijn die niet op die manier over ons denken. Van Outrive is iemand die klein-links altijd al heeft gehaat en altijd zal blijven haten. Van Outrive ligt overhoop met de SP.a (SP.a rood), met de PVDA, met LSP. Hij ligt kortom overhoop met quasi alle linkse organisaties. Mij niet gelaten. Als ie de rest van zijn dagen wenst door te brengen met te zeiken op alles en iedereen (die "het" niet begrepen heeft) klein-links, traditioneel links, de groenen, etc en etc dan moet hij dat weten. Ik hou me lever met constructievere dingen bezig.
laten we even aan elementaire rekenkunde doen.

van outrive ligt overhoop met SP.A rood, PVDA en LSP. Drie partijen.
LSP ligt overhoop met SP.A rood, PVDA, SAP, KP, UAG en nog een rits andere linkse organisaties, om niet te zeggen alle andere.

Check.
Oud 7 september 2007, 22:14   #40
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straffe uitspraken van Van Outrive op de website van de SAP:

http://www.sap-rood.be/cm/index.php?...on=com_content

Samengevat: SAP is een totale mislukking en werd volledig gemanipuleerd door LSP.
Iedereen is verwittigd.
Je zal CAP bedoelen inderdaad, en niet SAP. De SAP was zowat het eerste troepje van zgn. klein-linkse intellectualistjes die ons in de steek lieten. Het eerste groepje dat de CAP-militanten in de rug schoot op de bijeenkomst van februari.

Het artikel bevat volgens mij nog een paar onnauwkeurigheden. Zo was er al langer twijfel gerezen over de verkiezingsdeelname door Sleeckx en Van Outrive zelf, nog lang VOOR de weigering van PVDA. Het wordt hier door Van Outrive echter als volgt voorgesteld:

"Volgens mij is het beginnen verkeerd lopen met de weigering van de PVDA om tot één linkse lijst te komen. Dat was het begin. Die partij wilde enkel een samenwerking in Antwerpen en op voorwaarde dat Jef mee op de lijst zou staan. Tijdens die discussie werd snel duidelijk, of liever, nog eens bevestigd dat de PVDA alleen wilde opkomen. In mijn ogen vormde die weigering het begin van heel het failliet van die CAP-onderneming."

En dat is toch niet de waarheid, want de weigering van PVDA is hetgeen ik het laatste te horen kreeg, toen ik allang wist dat Van Outrive en Sleeckx niet van de partij gingen zijn met de verkiezingen, of althans al heel lang en hard daaraan twijfelden. En toen iedereen allang wist dat de SAP zijn schup had afgekuist. Dat was dus niet het begin, maar het einde, een volledige omkering van de realiteit.

Het onvermogen om tot een eenheid te komen met UAG en het daardoor opgelopen tijdsverlies, ondanks de inspanningen van mensen als Raouf Ben Ammar, Raf Verbeke en in iets mindere mate van mezelf om die eenheid te kunnen behouden, ging er aan vooraf, en die onenigheid was niet alleen de 'schuld' van MAS, maar ook van notoire vergaderbeesten als D.Dessers die absoluut tegen een tweetalig initiatief gekant waren, voor zover ik het begrepen heb op die nationale vergaderingen waar ik toen nog iedere keer bijzat omdat ik lid was van het voorlopig nationaal bestuur.

Het feit dat de kopstukken er niet voor wilden gaan is in mijn ogen veel schadelijker geweest qua gevolgen voor het initiatief dan het feit dat PVDA niet tot een eenheidslijst wilde komen, wat iedereen toch allang had kunnen voorspellen die de PVDA ook maar een beetje kent.

Dat de Socialistische Arbeiderspartij (sic) in februari al kwam janken en chialeren dat ze niet wilden meedoen was ook iets dat zeker al vooraf ging aan de officiële weigering van de PVDA. Waarschijnlijk een opstootje van hun verleden van onderlinge oorlog in de tijd dat Ernest Mandel nog leefde.

Dat de LSP/MAS hier voor alles de zwarte piet krijgt toegeschoven is ook een regelrechte schande. Hun inzet was exemplarisch, dat kan ik getuigen. Hun militanten waren overal tegelijk en de uitbouw van hun eigen organisatie kwam vaak op het achterplan omdat ze het CAP vooruit wilden helpen. En dat hebben ze ook gedaan door een paar moeilijke knopen te helpen doorhakken op lastige en tijdrovende vergaderingen waar bepaalde linkse intellectualistjes urenlang zaten te zagen over pietluttige details.

Waar was de SAP, de KP, Sleeckx, Van Outrive en zoveel anderen toen de bezetters van de Waterloolaan voor de rechter werden gesleept door een waanzinnige Amerikaanse sekte als Scientology ? Ik heb daar niemand gezien, behalve een paar vertegenwoodigers van LSP, en niet van de minste. Schijnbaar vond LSP het als enige interessant genoeg om eens een kijkje te nemen bij het proces tegen de daklozen en hun organisaties die strijden voor het recht op wonen in Brussel.

De familiale redenen van Sleeckx en de gezondheid van de schrijver van het artikel op de SAP-website zijn dingen waar ik normaal gesproken respect voor zou hebben, maar ik vermoed dat Jef SLeeckx nog steeds niet thuis is, wat hadden die vier maanden trouwens nog voor verschil gemaakt ? En ik kan begrijpen dat iemand met de leeftijd van Van Outrive niet meer in de politiek wil gaan, maar hij is schijnbaar toch niet te ziek om nu het negativisme van SAP te komen overnemen en op hun eigen website te laten publiceren. Het voelt aan alsof we nu nog eens flink nagetrapt worden, ook al ben ik zelf GEEN lid van LSP.

Degenen die besloten om toch naar de verkiezingen te trekken waren degenen die er niet van houden om A te zeggen, en daarna de 'B' achterwege te laten. Degenen die de moed hadden om overal in actie te komen en tijd noch moeite te sparen om het CAP vooruit te helpen waren duidelijk niet dezelfden die nu hun beklag komen maken over het gebrek aan een eenheidsinitiatief. Het lijkt wel alsof men dringend naar het toilet moet, maar halverwege zijn keutel probeert opnieuw in te trekken.

Voor wat mij betreft, ik heb mijn buik vol van de politiek en ook van de armoedebestrijding, want de enige die er bestreden wordt is niet de armoede, maar wel het handvol mensen dat zich inspande om iets van onderop te helpen opbouwen. Het is zover gekomen dat ik een eigen Blog heb aangemaakt om eindelijk van bemoeizieke Belgische armen en oninteressante politieke discussies verlost te zijn die zij allemaal, van de liberalen tot en met de klein-linksen, met mij willen voeren. Voor wat mij betreft zijn ze allemaal even ziek in de kop.

Ik kan me beter inzetten voor de duizenden mensen zonder papieren die de moed hebben om op straat te komen dan voor de 1.5 miljoen Belgische armen die toch nooit uit hun zetel willen komen en die absoluut niet willen dat hun probleem wordt opgelost omdat ze dan geen medelijden meer kunnen wekken.
Want UDEP was alomtegenwoordig in onze strijd voor het recht op wonen, evenals de vzw Chez Nous/Bij Ons. Deze mensen aten en sliepen en werkten met ons mee, dag en nacht. Verder hebben we niet op veel steun moeten rekenen, behalve van de anarchisten die de moed hadden om ons zelfs in de moeilijkste en zwartste momenten te komen helpen met de barricades tegen Scientology.

Van klein links heb ik daar niemand zijn handen weten vuil maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be