![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Wel,jij vond het toch een mooie ideaal!Als veel mensen dit beginnen te vinden is de stap heel dicht om het ook in de praktijk te brengen.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nee er zijn gewoon echte anarchisten en er zijn neppers zoals jij die voor het minste de politie opbellen en voor het minste gaan janken bij de moderatie.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() ik ben geen anarchist - ik ben voorstander van de rechtstaat ( en niet van een anarchistische kromstaat zoals belgie is )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() inderdaad klopt het dat salonanarchisten over de revolutie kunnen emmeren dat het geen naam meer heeft. Er zijn er die het doen en er zijn er die erover lullen. Is altijd zo geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Mooie idealen + niet werkbaar in de praktijk = utopisch
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Schepen
|
![]() kleinlinks omvat veel meer dan alleen het anarchisme. Er zit gewoon nog geen eenduidige lijn in die alle stromingen kan binden. Maar op zich is kleinlinks wel groot genoeg om politiek te kunnen wegen.
![]() |
#29 |
|
![]() is dat geen contradictio interminis en in het licht van de werkelijke cijfers maar net dat ene kleine tikkeltje minder naief dan de stoute jongens dromen van guerin ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2007 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
EDIT: maar dat is eigenlijk naast de topic
cogito ergo sum Laatst gewijzigd door franke fritz : 7 september 2007 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Nooit zullen de mensen ( buiten enkele marginale randgevallen ) nog voor communisme kiezen. En dat is maar goed ook. In het beste geval krijgen jullie het ooit gedaan dat je zelf onderling ergens in een reservaat ofzo allemaal een beetje gelijk kan gaan zitten wezen. ( wat ik jullie van harte gun )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2007 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Oh maar wij beginnen er toch aan,hoor.Naarmate de tijd vorderd zullen we wel zien in welke utopie men wil leven,de kapitalistische utopie moet wel eens ten val komen,niet?
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Als dit je beeld is ben je niet ingelicht over de brede anarchistische beweging.Maar dat wist je al...
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Ah goed nieuws dus,en ik dacht al heel die tijd dat we in een democratie leefden...
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Wie doet welke revolutie?Of ben je uit je duim aan het zuigen,kind?
![]() |
#36 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Opgepast: Bovenstaande ideologie gaat ervan uit dat de mens van nature goed is en in een ogenblik goed en eerlijk zal worden. De ideologie houdt geen rekening met de ware aard van de mens, de gierigheid en jaloezie ervan, en heeft geen lessen getrokken uit de geschiedenis.
PS: hierarchie moet bestaan voor het efficient werken van instituten zoals ziekenhuizen, militaire instellingen, bedrijven, alles |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Als er zo'n revolutie komt schiet de helft van de zatlappen zich dood met hun eigen luchtdrukpistool en de anderen maak ik wel af... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2007 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nee,hierarchie impliceer dat men verondersteld dat onderdrukten(onderdanen)niks of weinig kunnen zonder leiding.Zonder hierarchie betekend dat je de mens als een verantwoord iemand beschouwd en dat zo iemand wel zich zal laten kennen als hij/zij begeleiding wens.
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Het werkt dan ook omdat mensen niet beter weten.
|
![]() |
![]() |