Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Uw score voor Bart de Wever?
1 5 12,20%
2 0 0%
3 1 2,44%
4 11 26,83%
5 24 58,54%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 8 september 2007, 16:42   #21
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik heb vannacht BDW aan het werk gezien.
Vooreerst: ik heb niet op hem gestemd omdat ik als vlaams nationalist mijn wagentje niet wil aanhangen aan (en zien verdwijnen in) een belgicistische en onbetrouwbare familie.
Maar:
BDW heeft mij niet ontgoocheld...meer nog...hij heeft mij verschrikkelijk gecharmeerd door zijn blijk van enorme intelligentie, elokwentie en intellectuële konsekwentie.
Het is met die laatste eigenschap dat hij een Devadder (als diender van de linkse en anti vlaamse VRT-ideologie) gewoon heeft weggespeeld.
Dit heb ik nog nooit eerder gezien...zelfs niet van een steengoede FDW.
Om duimen en vingers van af te likken.
Op een bepaald ogenblik werd het verschil in niveau zelfs genant voor Devadder. We zien nu voor één keer tot wat een gesprek waarbij je de geïnterviewde moet laten uitspreken kan leiden.
Vorig jaar heb ik op dit forum reeds vermeld dat ik BDW één van de allersterkst debaters vond van onze nationale politiek.
Na deze nacht weet ik ook hoe dat komt.

Van mij krijgt hij een vijf.

Ik zal het dan ook ten zeerste betreuren als dit talent door de macht én de gewoonte van de tjevenpolitiek, de voor de hand liggende mediatieke karaktermoord en het vals spel van het establishment zal door de mangel worden gehaald.
BDW heeft vannacht mijn borst als vlaams nationalist van fierheid doen zwellen.
Van mij krijgt hij een 5.
Proficiat Fieseler voor je objectieve en juiste analyse. Niet evident voor een politieke tegenstrever. Een 10 op 10 van deze onafhankelijke nationalist.
robert t is offline  
Oud 8 september 2007, 16:57   #22
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik moet erkennen dat BDW mijn gedachtengoed uitgedrukt heeft
op een manier die ikzelf niet kan doen. Ik heb dat talent niet.

Iemand vergelijkt FDW met BDW.

Dat is een onmogelijke vergelijking. BDW staat intellectueel ver
boven alle Vlaamse en Belgische politiekers.

Ik heb het nu reed drie keer bekeken en ik vind het spijtig
dat hij niet bij het VB is.
Patrik is offline  
Oud 8 september 2007, 17:15   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
7/is een gefrustreerde neuroticus.
Omdat hij er niks van kent of omdat hij bij de verkeerde partij zit?
Zwartengeel is offline  
Oud 8 september 2007, 17:45   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vond het Weverke ook ijzersterk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 september 2007, 17:50   #25
straatrue
Minister-President

Standaard

Alleen jammer dat hij zijn talent vergooit voor de verkeerde zaak.

Pas als je kunt samenwerken met mensen die niet altijd van dezelfde mening zijn, ben je een groot statsman.
straatrue is offline  
Oud 8 september 2007, 17:56   #26
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Als samenwerken betekent toegeven, dan zal De Wever idd nooit een groot staatsman worden, maar naar mijn mening is hij goed bezig en al wordt hij in de francofone pers als een boeman afgeschilderd, hij is een Vlaming naar mijn hart, welbespraakt, humoristisch en vooral met een doel dat hij , zonder direct stukken te willen maken, toch niet uit het oog verliest.

Bovendien iemand die zeer gevat kan antwoorden en de addertjes onder het gras direct bespeurt en ze aanpakt. Recht voor de vuist ook zonder beledigend te zijn.

5/5

Een van de grootste politiekers voor het ogenblik

Laatst gewijzigd door omaplop : 8 september 2007 om 17:57.
omaplop is offline  
Oud 8 september 2007, 18:20   #27
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Alleen jammer dat hij zijn talent vergooit voor de verkeerde zaak.
Wat jij een verkeerde zaak noemt is voor anderen de evidentie zelf. Indien je dit niet aanvaardt ben je geen democraat.
Citaat:
Pas als je kunt samenwerken met mensen die niet altijd van dezelfde mening zijn, ben je een groot statsman.
In Humo (een onverdachte linkse bron)zegt Mv. Milquet (alias Mme non) dat BDW haar favoriete mede-onderhandelaar is, op menselijk vlak dan. Je zal dus uit een andere vaatje moeten tappen.
robert t is offline  
Oud 8 september 2007, 18:26   #28
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nee, omdat hij regelmatig uithaalt naar het VB, wat ik b.t.w. betreur. Voor sommige partijslaafjes dus een man die moet afgemaakt worden.
robert t is offline  
Oud 8 september 2007, 18:28   #29
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Omdat hij leeft om het VB te bekampen. Alles wat hij doet is in functie van het VB te bekampen. Omdat hij daarvoor leeft.

U gaat me toch niet vertellen dat dat normaal is of wat?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 8 september 2007, 18:35   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vooreerst: ik heb niet op hem gestemd omdat ik als vlaams nationalist mijn wagentje niet wil aanhangen aan (en zien verdwijnen in) een belgicistische en onbetrouwbare familie.
Maar:
BDW heeft mij niet ontgoocheld...meer nog...hij heeft mij verschrikkelijk gecharmeerd door zijn blijk van enorme intelligentie, elokwentie en intellectuële konsekwentie.
Het is met die laatste eigenschap dat hij een Devadder (als diender van de linkse en anti vlaamse VRT-ideologie) gewoon heeft weggespeeld.
Op een bepaald ogenblik werd het verschil in niveau zelfs genant voor Devadder. We zien nu voor één keer tot wat een gesprek waarbij je de geïnterviewde moet laten uitspreken kan leiden.
Vorig jaar heb ik op dit forum reeds vermeld dat ik BDW één van de allersterkst debaters vond van onze nationale politiek.

Ik zal het dan ook ten zeerste betreuren als dit talent door de macht én de gewoonte van de tjevenpolitiek, de voor de hand liggende mediatieke karaktermoord en het vals spel van het establishment zal door de mangel worden gehaald.
Beter kon ik het zelf niet uitdrukken. Waren er maar meer De Wever's in de Vlaamse politiek. En ik hoop met je mee dat de CD&V hem niet verder gaat vergiftigen zoals met de "DD crisis".

Ik was ooit N-VA lid en hoewel hij ooit een belangrijke rol speelde bij het laten ontploffen van de door Anciaux compleet belachelijk gemaakte VU, is Bourgeois voor mij wat van zijn sokkel gevallen. Maar BDW heeft me buiten zijn raar avontuur met DD nooit echt teleurgesteld. En als ik hoor hoe open en nederig hij spreekt over zijn misstappen dan zou ik zeggen dat die man bijna een unicum is in de politiek. Elk ander politicus zou zich verdedigen alsof zijn/haar leven ervan afhing, Bartje haalt zijn schild weg en zegt "shoot if you want".

Het is een groots man maar o zo klein tegen de regimemachine.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 september 2007, 18:38   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Omdat hij leeft om het VB te bekampen. Alles wat hij doet is in functie van het VB te bekampen. Omdat hij daarvoor leeft.

U gaat me toch niet vertellen dat dat normaal is of wat?
En zo begint het schietspel weer. Geloof me, als VB-sympathisant kijk ik met erg veel wrangheid naar hoe het VB ook op BDW schiet. Misschien kunnen we ooit een draadje starten over wie begon, maar het moge duidelijk zijn dat het VB de geboorte van de N-VA nooit goed verwerkt heeft net omdat dat directe concurrentie was.

Knuppel heeft in deze gelijk dat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, het zal zijn ondanks eerder dan dankzij de Vlaams-nationalisten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 september 2007, 18:49   #32
straatrue
Minister-President

Standaard

Net het programma bekeken: BDW lijkt wel een pater die overal een draai kan aan geven.
Beetje de stijl van Danneels en Dokter d'hooghe van Club Brugge : ze weten ook op alles een antwoord door alles in hun voordeel te draaien.

Hij relativeert zichzelf ook voortdurend: bijvoorbeeld zijn slecht karakter.
Zoals bij Rik Torfs is dat de eerste keer leuk; maar na een tijdje is het toch afgezaagd.
straatrue is offline  
Oud 8 september 2007, 18:57   #33
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En zo begint het schietspel weer. Geloof me, als VB-sympathisant kijk ik met erg veel wrangheid naar hoe het VB ook op BDW schiet. Misschien kunnen we ooit een draadje starten over wie begon, maar het moge duidelijk zijn dat het VB de geboorte van de N-VA nooit goed verwerkt heeft net omdat dat directe concurrentie was.

Knuppel heeft in deze gelijk dat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, het zal zijn ondanks eerder dan dankzij de Vlaams-nationalisten.
Daar waar u zegt dat de NVA concurrentie is daar vergist u zich volgens mij. De (Vlaamse) regering die volgens mij de meest natuurlijke is, is VB NVA LDD. Dit kan echter niet gebeuren zolang BDW aan het roer staat in de NVA.

Dus het beste wat kan gebeuren is volgens mij het plan van de CD&V, het verbranden van BDW en de NVA in de volgende regeringsvorming. Dan kan eindelijk de overschot van de NVA met zijn meest natuurlijke partner gaan samenwerken, namelijk het VB.

Waarom denkt u dat BDW het VB blijft "bashen"? Om toch maar ten allen prijze met de Belgen te kunnen samenwerken. Om maar zeker zelf niet in de Belgische ban geslagen te worden. BDW weet goed genoeg dat het cordon is opgericht omdat het VB separatisten waren, met marokanen heeft het niets te zien, wie dat beweerd is een Belgische leugenaar of een onnozele naiveling..

BDW zijn uitleg dat we Belgie stap voor stap gaan afbouwen, want het VB wil het ineen keer afbreken - waarover hij dan zegt de Walen zullen dat niet toelaten, slaat nergens op, de Walen zullen met hem zeker niet samenwerken om belgie stap voor stap af te breken. En BDW is zeker niet zo onnozel dat hij dat zelf gelooft.

BDW wil de macht en hij gaat ons daarvoor keer op keer verraden, wacht maar af.

Het positieve aan de verbranding van BDW en de NVA hebt ik al gzegd, eindelijk kunnen we dan voortwerken aan een onafhankelijk Vlaanderen. Want tegenwoordig blijken er veel mensen te zijn die alle heil voor Vlaanderen verwachten van de Belgische partijen, die gaan dan ook voor de zoveelste maal bedrogen uitkomen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 8 september 2007, 19:14   #34
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Want tegenwoordig blijken er veel mensen te zijn die alle heil voor Vlaanderen verwachten van de Belgische partijen, die gaan dan ook voor de zoveelste maal bedrogen uitkomen.
Hopelijk hebt u gelijk

Laatst gewijzigd door straatrue : 8 september 2007 om 19:14.
straatrue is offline  
Oud 8 september 2007, 19:17   #35
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar:

Kan ik voor de volle 100% onderschrijven, Bart De Wever is de meest welbespraakte politicus van de huidige generatie en beschikt over een fijngevoelige humor en enorme historische kennis.

Vadderke werd op een heel intelligente manier met de grond gelijk gemaakt, om duimen en vingers van af te likken.
Oud 8 september 2007, 19:52   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopelijk hebt u gelijk
Ik heb gelijk, alleen zal het toch anders uitdraaien dan u wil. Want de verbranding van BDW en de NVA zal voor Belgie het eindspel inluiden.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 8 september 2007, 20:04   #37
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Kan ik voor de volle 100% onderschrijven, Bart De Wever is de meest welbespraakte politicus van de huidige generatie en beschikt over een fijngevoelige humor en enorme historische kennis.

Gelukkig dat hij vanmorgen op de radio nog wat weerwerk kreeg van Paul Goossens.
BDW mag in de media de hele tijd zijn mening verkondigen, net zoals vroeger Louis Tobback.
Maar... het is niet omdat hij het goed kan formuleren dat hij ook de mening van de meerderheid vd mensen verkondigt.
Sommige mensen die zich wat minder vlot kunnen uitdrukken, hebben misschien een betere kijk op de zaken.
straatrue is offline  
Oud 8 september 2007, 20:17   #38
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig dat hij vanmorgen op de radio nog wat weerwerk kreeg van Paul Goossens.
Alweer Paul Goossens, blijkbaar het (enige) zwarte beest voor De Wever
Citaat:
BDW mag in de media de hele tijd zijn mening verkondigen, net zoals vroeger Louis Tobback.
Maar... het is niet omdat hij het goed kan formuleren dat hij ook de mening van de meerderheid vd mensen verkondigt.
Sommige mensen die zich wat minder vlot kunnen uitdrukken, hebben misschien een betere kijk op de zaken.
Juist, misschien
Oud 8 september 2007, 20:55   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het grappig dat jullie doen alsof Devadder BDW expres wou neerhalen.
BDW zat daar wel om kritisch ondervraagd te worden, aleja...

Het waren ook niet allemaal mijn dada vragen, maar om het nu allemaal irrelevant te vinden?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 8 september 2007, 20:57   #40
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net het programma bekeken: BDW lijkt wel een pater die overal een draai kan aan geven.
Beetje de stijl van Danneels en Dokter d'hooghe van Club Brugge : ze weten ook op alles een antwoord door alles in hun voordeel te draaien.

Hij relativeert zichzelf ook voortdurend: bijvoorbeeld zijn slecht karakter.
Zoals bij Rik Torfs is dat de eerste keer leuk; maar na een tijdje is het toch afgezaagd.
Leek hij mij dat nu net niet. Hij is iemand die zeer goed weet waarvoor hij staat wat een zeldzaamheid aan het worden is in de belgische politiek, en dit ook nog duidelijk kan verwoorden zonder in gemeenplaatsen of dooddoeners te vervallen wat al helemaal een zeldzaamheid is. Danneels is een typisch voorbeeld van iemand die geen besef meer heeft van wat hij eigenlijk is en waarin hij gelooft. D'hooge ken ik niet.
Rene Artois is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be