![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Uw score voor Bart de Wever? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,20% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,44% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,83% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
24 | 58,54% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik moet erkennen dat BDW mijn gedachtengoed uitgedrukt heeft
op een manier die ikzelf niet kan doen. Ik heb dat talent niet. Iemand vergelijkt FDW met BDW. Dat is een onmogelijke vergelijking. BDW staat intellectueel ver boven alle Vlaamse en Belgische politiekers. Ik heb het nu reed drie keer bekeken en ik vind het spijtig dat hij niet bij het VB is. |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond het Weverke ook ijzersterk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Alleen jammer dat hij zijn talent vergooit voor de verkeerde zaak.
Pas als je kunt samenwerken met mensen die niet altijd van dezelfde mening zijn, ben je een groot statsman. |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Als samenwerken betekent toegeven, dan zal De Wever idd nooit een groot staatsman worden, maar naar mijn mening is hij goed bezig en al wordt hij in de francofone pers als een boeman afgeschilderd, hij is een Vlaming naar mijn hart, welbespraakt, humoristisch en vooral met een doel dat hij , zonder direct stukken te willen maken, toch niet uit het oog verliest.
Bovendien iemand die zeer gevat kan antwoorden en de addertjes onder het gras direct bespeurt en ze aanpakt. Recht voor de vuist ook zonder beledigend te zijn. 5/5 Een van de grootste politiekers voor het ogenblik Laatst gewijzigd door omaplop : 8 september 2007 om 17:57. |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U gaat me toch niet vertellen dat dat normaal is of wat? |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was ooit N-VA lid en hoewel hij ooit een belangrijke rol speelde bij het laten ontploffen van de door Anciaux compleet belachelijk gemaakte VU, is Bourgeois voor mij wat van zijn sokkel gevallen. Maar BDW heeft me buiten zijn raar avontuur met DD nooit echt teleurgesteld. En als ik hoor hoe open en nederig hij spreekt over zijn misstappen dan zou ik zeggen dat die man bijna een unicum is in de politiek. Elk ander politicus zou zich verdedigen alsof zijn/haar leven ervan afhing, Bartje haalt zijn schild weg en zegt "shoot if you want". Het is een groots man maar o zo klein tegen de regimemachine. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knuppel heeft in deze gelijk dat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, het zal zijn ondanks eerder dan dankzij de Vlaams-nationalisten. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Net het programma bekeken: BDW lijkt wel een pater die overal een draai kan aan geven.
Beetje de stijl van Danneels en Dokter d'hooghe van Club Brugge : ze weten ook op alles een antwoord door alles in hun voordeel te draaien. Hij relativeert zichzelf ook voortdurend: bijvoorbeeld zijn slecht karakter. Zoals bij Rik Torfs is dat de eerste keer leuk; maar na een tijdje is het toch afgezaagd. |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Dus het beste wat kan gebeuren is volgens mij het plan van de CD&V, het verbranden van BDW en de NVA in de volgende regeringsvorming. Dan kan eindelijk de overschot van de NVA met zijn meest natuurlijke partner gaan samenwerken, namelijk het VB. Waarom denkt u dat BDW het VB blijft "bashen"? Om toch maar ten allen prijze met de Belgen te kunnen samenwerken. Om maar zeker zelf niet in de Belgische ban geslagen te worden. BDW weet goed genoeg dat het cordon is opgericht omdat het VB separatisten waren, met marokanen heeft het niets te zien, wie dat beweerd is een Belgische leugenaar of een onnozele naiveling.. BDW zijn uitleg dat we Belgie stap voor stap gaan afbouwen, want het VB wil het ineen keer afbreken - waarover hij dan zegt de Walen zullen dat niet toelaten, slaat nergens op, de Walen zullen met hem zeker niet samenwerken om belgie stap voor stap af te breken. En BDW is zeker niet zo onnozel dat hij dat zelf gelooft. BDW wil de macht en hij gaat ons daarvoor keer op keer verraden, wacht maar af. Het positieve aan de verbranding van BDW en de NVA hebt ik al gzegd, eindelijk kunnen we dan voortwerken aan een onafhankelijk Vlaanderen. Want tegenwoordig blijken er veel mensen te zijn die alle heil voor Vlaanderen verwachten van de Belgische partijen, die gaan dan ook voor de zoveelste maal bedrogen uitkomen. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Hopelijk hebt u gelijk
Laatst gewijzigd door straatrue : 8 september 2007 om 19:14. |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Vadderke werd op een heel intelligente manier met de grond gelijk gemaakt, om duimen en vingers van af te likken.
![]() |
#36 |
|
![]() Ik heb gelijk, alleen zal het toch anders uitdraaien dan u wil. Want de verbranding van BDW en de NVA zal voor Belgie het eindspel inluiden.
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat hij vanmorgen op de radio nog wat weerwerk kreeg van Paul Goossens. BDW mag in de media de hele tijd zijn mening verkondigen, net zoals vroeger Louis Tobback. Maar... het is niet omdat hij het goed kan formuleren dat hij ook de mening van de meerderheid vd mensen verkondigt. Sommige mensen die zich wat minder vlot kunnen uitdrukken, hebben misschien een betere kijk op de zaken. |
|
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het grappig dat jullie doen alsof Devadder BDW expres wou neerhalen.
BDW zat daar wel om kritisch ondervraagd te worden, aleja... Het waren ook niet allemaal mijn dada vragen, maar om het nu allemaal irrelevant te vinden?
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |