![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Gouverneur
|
Verplichte legerdienst=slavernij
en meer woorden moet men daar niet aan vuilmaken.
|
|
|
#22 |
|
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Minister-President
|
Ik ben nooit in het leger geweest, maar ik weet van mensen die het wel gedaan hebben omdat het verplicht was, dat het mooie tijd was, als ze het achteraf bekijken, ik ken weinig mensen die het een verloren tijd vonden.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jouw effektievere leger: we leven nu in 2007, en dat geeft een heel verschil tegen 1969, toen ik mijn bijdrage mocht leveren, toen was er nog kanonnenvlees nodig ... Jeugddissipline bereik je nooit met het leger met 18 jarigen; jongeren worden gevormd thuis, in de school, jeugdklub, sportklub enzovoorts .... Zoveel dingen scheppen een band met mensen. Voor één ding zou ik nog warm lopen, om te regelen voor de (jonge) mensen: vrijwiligersschap voor ontwikkelingssamenwerking ferm ondersteunen door de staat. Natuurlijk geen klubhoteltoestanden, wel op voorhand te bewijzen dat je iets kan betekenen ter plaatse ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
bij mij op het werk zijn er die indertijd dienst geweigerd hebben en daarvoor in de bak gevlogen zijn.
moedige mensen! |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals de majoor zei op onze afzwaaimaaltijd: "Jongens",binnen een 10-tal jaar reeds zullen jullie de verveling,de sleur en de vernederingen van jullie dienstplicht vergeten zijn en enkel de goede momenten koesteren... Hij heeft gelijk gekregen Misschien herinneren we ons die tijd ook wel wat "positiever" omdat we toen veel jonger waren noot: In iedere kazerne waren er iedere maand wel tussen de 10 a 100 miliciens die op afzwaaien stonden,de traditie was dat ze dan ergens twee weken voor ze effectief vertrokken een speciale maaltijd aangeboden kregen waarbij minstens een officier aanwezig was.Die laatste dagen was het voor de "supers" wat losser (en zatter Laatst gewijzigd door kelt : 9 september 2007 om 07:29. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zoals Koentje Wouters gepistonneerd werd en mocht gaan "werken" op het ministerie van kultuur? Of hebt ge het over de getuigen van Jehova, die sistematisch ook burgerdienst weigerden? Is toen niet de spreuk onstaan: zot zijn doet geen zeer, maar ja, iedere diertje zijn pleziertje? Of hebt ge het over die pasifisten, die als volgt te werk gingen: niks geen burgerdienst vragen, maar alles meedoen, tot ze in 't magazijn een geweer toegestopt kregen, maar dat weigerden ze in ontvangst te nemen, als simbool voor hun pasifisme. Bwa, zelfs de gasten die ik me herinner uit mijn vriendenkring van toen, en die dat deden, waren nog brave jongens: ze zouden geen vlieg kwaad gedaan hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|