Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 september 2007, 20:47   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Voor jou een weet, voor het forum een vraag...
Ik gok dat het over het woord 'rechtvaardigheid' gaat.

Mjah, ik kan begrijpen dat ik het mss te filosofisch bekijk. Mijn excuses indien dat problemen oplevert.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 9 september 2007, 20:59   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

het probleem is dat volgens het arrest er een oplossing moet komen, niet dat die oplossing een splitsing moet zijn. Als de Vlamingen die splitsing wilt, zal er moeten gecompenseerd worden, willen of niet.
een andere oplossing is terug gaan naar de oude situatie, even geldig voor de grondwet hé.
Oud 9 september 2007, 21:01   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het probleem is dat volgens het arrest er een oplossing moet komen, niet dat die oplossing een splitsing moet zijn. Als de Vlamingen die splitsing wilt, zal er moeten gecompenseerd worden, willen of niet.
De oplossing zoals die er nu ligt - splitsing Bhv - is wel het meest logisch. Een andere oplossing zou - om het vriendelijk uit te drukken - retarded zijn. Maarja, De Franstaligen hebben ook een electoraat te verdedigen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 9 september 2007, 21:07   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het probleem is dat volgens het arrest er een oplossing moet komen, niet dat die oplossing een splitsing moet zijn.

Schurftige leugenaar De Gucht maakte daar deze week geen probleem van hoor. Op de vraag hoe het zat indien tegen de volgende verkiezingen BHV niet is gesplitst antwoorde hij: '' De geldigheid van de verkiezingen is geen probleem, als de parlementaire commissie ze goedkeurt zijn ze geldig''.
Zoals je ziet trekt zich die geen bal aan van het arrest indien dit nodig moest blijken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 september 2007 om 21:08.
daiwa is offline  
Oud 9 september 2007, 21:08   #25
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Dat em z'n zetel schenkt aan een echte Waal.
Oud 9 september 2007, 21:08   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Schurftige leugenaar De Gucht maakte daar deze week geen probleem van hoor. Op de vraag hoe het zat indien tegen de volgende verkiezingen BHV niet is gesplitst antwoorde hij: '' De geldigheid van de verkiezingen is geen probleem, als de parlementaire commissie ze goedkeurt zijn ze geldig''.
Zoals je ziet trekt zich die geen bal aan van het arrest indien dit nodig moest blijken.
Kun je mij eens aantonen wat er gelogen zou zijn van die uitspraak?
AdrianHealey is offline  
Oud 9 september 2007, 21:12   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Kun je mij eens aantonen wat er gelogen zou zijn van die uitspraak?
Met die schurftige leugenaar doelde ik wel hoe De Gucht met vuile smerige achterbakse leugens zijn eigen fout in de zaak Balkenende in de schoenen van de journalist probeerde schuiven.
Lager kan je als mens niet vallen , het laagste van het laagste.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 september 2007 om 21:14.
daiwa is offline  
Oud 9 september 2007, 21:18   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Met die schurftige leugenaar doelde ik wel hoe De Gucht met vuile smerige achterbakse leugens zijn eigen fout in de zaak Balkenende in de schoenen van de journalist probeerde schuiven.
Lager kan je als mens niet vallen , het laagste van het laagste.
Ach, wie iets anders verwacht van politici is maar naïef, hoor. ^^
Maar tjah, goed komt 'ie er niet uit.
AdrianHealey is offline  
Oud 9 september 2007, 21:22   #29
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dewael: "Voor B-H-V moeten toegevingen gedaan worden"
Ceterum censeo VLD delendam esse.

Met een beetje geluk worden LDD en VLD binnen anderhalf jaar net even groot: elk zo'n 12 �* 14 pct. De VLD kan dan verder doorgroeien richting kiesdrempel.
Kortaf is offline  
Oud 9 september 2007, 21:26   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ceterum censeo VLD delendam esse.
Cato

Citaat:
Met een beetje geluk worden LDD en VLD binnen anderhalf jaar net even groot: elk zo'n 12 �* 14 pct. De VLD kan dan verder doorgroeien richting kiesdrempel.
Njah; 'k weet niet. Ik denk dat er nog wel een markt is voor een coherenter liberalisme van de LDD, maar voor een partij(programma) als de VLD is er volgens mij ook nog een vraag.
AdrianHealey is offline  
Oud 9 september 2007, 21:36   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, wie iets anders verwacht van politici is maar naïef, hoor. ^^
Maar tjah, goed komt 'ie er niet uit.
Dan ben ik maar naief, maar op zulk gedrag kots ik.
Iedereen maakt fouten, maar kom er dan voor uit, inplaats ze met achterbakse leugens in een ander zijn schoenen te proberen schuiven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 september 2007 om 21:36.
daiwa is offline  
Oud 9 september 2007, 22:08   #32
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ik gok dat het over het woord 'rechtvaardigheid' gaat.

Mjah, ik kan begrijpen dat ik het mss te filosofisch bekijk. Mijn excuses indien dat problemen oplevert.
Excuses aanvaard hoor, no problem, maar aub val niet in herhaling

.
Eddy B is offline  
Oud 9 september 2007, 22:10   #33
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een andere oplossing is terug gaan naar de oude situatie, even geldig voor de grondwet hé.
Nochthans is het heel eenvoudig : er kan door eenvoudige meerderheid over gestemd worden. De Vlamingen willen als meerderheid, splitsen. Het zal dus splitsen worden, ZONDER compensatie... FDF zal zonder broek uit de formatie komen, zoveel is duidelijk...

.
Eddy B is offline  
Oud 9 september 2007, 22:13   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuses aanvaard hoor, no problem, maar aub val niet in herhaling
'k vind u eigenlijk echt nog aangenaam. No nonsens, no grudge. ^^

Citaat:
Nochthans is het heel eenvoudig : er kan door eenvoudige meerderheid over gestemd worden. De Vlamingen willen als meerderheid, splitsen. Het zal dus splitsen worden, ZONDER compensatie... FDF zal zonder broek uit de formatie komen, zoveel is duidelijk...
Zo evident zal het idd zijn. Maar het 'probleem' van de politiek is dan het volgende.

De volgende keer moet je weer een stemming doen. En als je dan niét alle Vlamingen meehebt, moet je wél naar de Franstaligen. En dat kan wéér problemen oplossen. En ik los liever de problemen van België - ook een splitsing - op in een bestel dat niét al te agressief tegenover elkaar staat.
AdrianHealey is offline  
Oud 9 september 2007, 22:23   #35
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo evident zal het idd zijn. Maar het 'probleem' van de politiek is dan het volgende.

De volgende keer moet je weer een stemming doen. En als je dan niét alle Vlamingen meehebt, moet je wél naar de Franstaligen. En dat kan wéér problemen oplossen. En ik los liever de problemen van België - ook een splitsing - op in een bestel dat niét al te agressief tegenover elkaar staat.
idd, maar denk je nu echt dat men, na wat er recent opgebloeid is, men bij de Vlaamse politici nog durft om toegeveingen te doen aan de Franstaligen? I don't think so.. Tot de volledige situatie eerlijk is rechtgetrokken, tot wij Vlamingen net zoveel rechten hebben als de Franstaligen, tot dan, zal er niet meer toegegeven worden. Indien anders, zal dit niet zo gauw aanvaard worden.

Natuurlijk begrijp ik ook dat de waalse politici niet gewoon kunnen afdruipen, en een cadeautje mee naar huis moeten brengen, maar het zal een mager beestje zijn, verpakt in mooie woorden en ne schone strik, maar eigenlijk een lege doos. Of kom jij eens af met WAT we nog zouden kunnen GEVEN, dat ze nog niet hebben, en wat wij KWIJTWILLEN?

.
Eddy B is offline  
Oud 9 september 2007, 22:25   #36
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of kom jij eens af met WAT we nog zouden kunnen GEVEN, dat ze nog niet hebben, en wat wij KWIJTWILLEN?
Wallonië wil ik best wel aan de Walen geven.
Herr Oberst is offline  
Oud 9 september 2007, 22:31   #37
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wallonië wil ik best wel aan de Walen geven.
"wat ze nog niet hebben"

.
Eddy B is offline  
Oud 9 september 2007, 22:36   #38
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"wat ze nog niet hebben"
Er bestaat toch nog niet zoiets als een Waalse staat, waarover de Walen het ultieme beslissingsrecht hebben?
Herr Oberst is offline  
Oud 9 september 2007, 22:37   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd, maar denk je nu echt dat men, na wat er recent opgebloeid is, men bij de Vlaamse politici nog durft om toegeveingen te doen aan de Franstaligen? I don't think so..
Ik hoop het. Zelfs de voorstellen die NVA meesteunt vallen de federale logica niet aan. (Helaas; ik ben geen fan van federaties in het algemeen en deze in het bijzonder.)

Citaat:
Tot de volledige situatie eerlijk is rechtgetrokken, tot wij Vlamingen net zoveel rechten hebben als de Franstaligen, tot dan, zal er niet meer toegegeven worden. Indien anders, zal dit niet zo gauw aanvaard worden.
Tjah, laat ik even het probleem, zoals ik het zei, schetsen.

Indertijd zijn er bepaalde vormen van pariteit ingesteld. Ook het feit dat gemiddeld gezien een 'Waalse' partij minder volk nodig heeft om verkozen te worden dan een Vlaamse, is zo'n vorm van onfairheid. Je kent er wrslk nog wel. De goede bedoelingen daarachter ga ik niet aanvallen. Je kan daar over discussieren, maar achter het concept 'een minderheid beschermen' zit er - imo - toch een soort van goede bedoeling. Echter; ik ben verre van een fan van 'goede bedoelingen' formaliseren. Het feit dat een minderheid een meerderheid kán tegenhouden, is een gevolg van die 'goede bedoelingen'.

Wie zij nu ook alweer dat de weg naar de hel geplaveit is met goede bedoelingen?

Nu, waartoe hebben die 'goede bedoelingen' geleid? Dat de tegenstellingen tussen Vlamingen en Walen - zeker nu - tot op de spits werden en worden gedreven. En dat is evident. Een meerderheid wilt iets, maar een minderheid kan dat tegenhouden.

Ik blijf erbij dat zónder die 'goede bedoelingen' indertijd, het Vlaams gevoel (of meer bepaald: het gevoel tégen de Belgische staatsstructuren) niet zo'n gigantisch punt zou gemaakt hebben. Maar goed, dat is een analyse zoals een ander.

Maar wat heb je dan nu? Je hebt onrechtvaardigheid in het systeem én een anti-Belgische houding. (Aan béide kanten van de taalgrens, laten we daar duidelijk over zijn. Ik vind de PS even 'erg' als het VB, op het communautaire vlak.) Maar 'als' je terug rechtvaardigheid in het systeem zoú brengen - en dat wéten de Franstaligen ook - is België nog sneller verdampt. Enfin, met wat geluk voor hun wordt het een confederatie en krijgen ze nog een paar miljoentjes per jaar.

Wat is nu de oplossing voor zij die België willen behouden? Geen. Toch niet als je én België zéker wilt behouden én het rechtvaardig/democratisch maken. En als er eentje is, dan zie ik hem echt niet. Totaal niet.

Maar wat zéker idioot is, is de onrechtvaardigheid nog lánger in stand houden, om de tegenstellingen nog vérder te laten oplopen. Dát is helemaal achterlijk. Zij die België willen behouden, dienen zo snel mogelijk te zorgen dat meerderheid terug meerderheid is. Dan bestaat er nog een kans dat België gered wordt. Maar als dat blijft duren, dan vrees ik ervoor.

Ik denk ook niet dat velen een onafhankelijkheid willen persé. Enkel een land dat het gevoel geeft dat er rechtvaardigheid is vanuit de overheid. En ik kan perfect begrijpen dat dat er op dit moment niet is. Enfin, ik heb het niet.

Citaat:
Natuurlijk begrijp ik ook dat de waalse politici niet gewoon kunnen afdruipen, en een cadeautje mee naar huis moeten brengen, maar het zal een mager beestje zijn, verpakt in mooie woorden en ne schone strik, maar eigenlijk een lege doos.
Die kans si vrij groot.

Citaat:
Of kom jij eens af met WAT we nog zouden kunnen GEVEN, dat ze nog niet hebben, en wat wij KWIJTWILLEN?
Ik moet eigenlijk diep nadenken en ik zou niks kunnen bedenken.
AdrianHealey is offline  
Oud 9 september 2007, 23:04   #40
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ons deel van de staatsschuld
Maes_P is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be