![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe geen moeite, Patriot. Wij begrijpen zo ook wel dat belgicisten die niets liever doen dan Nederlanders beledigen voor jou zeer eerbare mannen zijn.
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik voel mij ook vaak beledigd bij het lezen van zo’n uitspraken, maar probeer toch altijd alles een beetje te relativeren, en de idiote uitspraken van die enkeling niet te projecteren op alle Nederlanders. Laatst gewijzigd door Public energy : 11 september 2007 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Nederland heeft een minister ook eens iets denigrerends over Fransen gezegd. "Frankrijk is een leuk land, maar jammer dat er zoveel Fransen wonen", zei Jorritsma eens. Je kan niet door iedereen aardig gevonden worden. Maar met de regelmaat en langdurigheid waarop jullie Vlamingen soms tekeer gaan zijn jullie echt uniek hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Belgicisme en ollanderhaat gaan hand in hand. De Gucht is een belgicist.
Spinoza, dat zou je toch zelf ook mogen zien?
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 september 2007 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zij identificeren zich liever met de superieure Fransen en laten dit ook hehaaldelijk merken. Laten we blij zijn dat wij niet in zo'n land leven en laten we de Vlamingen steunen die trots zijn op hun eigen volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Dat had niets te maken met de Vlaamse afkomst van Dewinter. Een soortgelijk groepje heeft ook eens Pim Fortuyn een vieze taart in het gezicht gegooid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Dat is een waarheid als een koe. Zo zijn er 2 soorten mensen, die die al beledigd zijn door De Gught en zij die nog beledigd moeten worden door hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Ach, alle Vlamingen over één kam scheren doe ik niet. Maar De Gucht is niet de enige, noch de laatste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- Bewuste Vlamingen zijn voor zover ik weet bijna nooit tegen Nederland, ik ken er alleszins geen. Daarbij gaat de houding van 'buitenland zoals een ander' tot 'laten we herenigen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan je iemand die met vuile smerige achterbakse leugens zijn eigen fouten in een ander zijn schoenen probeert te schuiven een eerbaar man noemen?
![]() Kinderen in de papschool durven dat doen omdat ze nog niet beter weten, maar een volwassen man/vrouw die dat doet is krapuul van het laagste soort. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 11 september 2007 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar bij vele vlamingen is het meer iets van : "Was sich liebt das neckt sich "... denk ik heel oprecht ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Hmmm hoewel ik nieuw op dit forum ben, heb ik hierover wel een mening. Meneer De Gucht is een bekwaam politicus, maar een belabberd diplomaat. Dit kan en mag zijn mening zijn, maar nuanceer (zie diplomatieke vaardigheid) deze meer. Bijvoorbeeld dat hij de dit van de meeste Nederlanders vindt, die hij heeft ontmoet. Anderzijds begrijp ik, als Nederlander (Brabander), dat het voor hem politiek ongunstig kan zijn, om te worden weggezet als ''ollander''. Het is jammer dat mensen generaliseren, maar dat is nu eenmaal menselijk; dus schenk er niet te veel aandacht aan (verspilde energie). Echter van een Excellentie (in mindere mate voor een prominent politicus zonder ambt) mag worden verwacht dat hij weet wat voor impact zijn woorden hebben, ookal zijn deze uitgesproken in de privésfeer, en dat hij dus (helaas voor hem) voorzichtiger zal moeten zijn dan een willekeurige ''Jan met de pet''.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar op sommige gebieden niet zo slim. Iemand met kennis van zaken komt natuurlijk niet met clichés opdraven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat hij dat zou zeggen over de Franstaligen ![]()
![]() |