![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het verkeer gedereguleerd worden? | |||
Ja, helemaal. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
Ja, op zijn minst een versoepeling van de regels. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 32,35% |
Neen, maar er moeten geen regels meer bijkomen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
Neen, nieuwe regels zijn zelfs nodig. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
Ik acht mijzelf niet ingelicht genoeg om daar over te oordelen. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,71% |
Iets anders (namelijk?). |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Groot gelijk, afschaffen die handel de staat wordt al rijk genoeg van het eigen volk ! In bepaalde landen zijn GEEN verkeers regels en daar gebeuren haast GEEN ongevallen WEL als je met de fiets bent zoals vandaag WEER een fietser dood ....deze keer was het een koereur . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is er veiliger omdat er veel minder verkeer is en omdat de wegen over 't algemeen in een ongelooflijke slechte toestand verkeren (behalve in de toeristische streken)... Als men hier zoals in Malta moest rijden.... gegarandeerd minstens 10x meer doden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch ben ik van mening dat verkeersregels er wel moeten zijn maar dan eerder in beperkte mate. Hier heeft men een overreglementering en dat heeft als resultaat dat de mensen eerder rekening houden met de reglementen dan met de andere bestuurder of weggebruiker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Niet alleen in het verkeer, maar in quasi alles in deze sissiestaat is de bemoeienis van Vadertje Staat overdreven. Op de onnozelste kruispunten staan lichten, de wildgroei van verkeersremmers is niet meer te beschrijven, de snelheidsbeperkingen vergen meer aandacht van een chauffeur dan het verkeersverloop zelf,... allemaal factoren die het verkeer er zeker niet veiliger op maken. Schaf die agressieve inmenging van het staatsapparaat af en alles loopt vlotter. We zijn al méér dan een brug te ver.
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als er geen regels meer zijn die je moet volgen, heb je natuurlijk zelf de verantwoordelijkheid over je veiligheid en moet je meer uitkijken naar wat de ander zal doen. Maar of het effect blijvend is vraag ik me wel af: in China bijvoorbeeld zijn ook nog geen verkeersregels ... Toch, als je alles giet in protocollen die strikt moeten uitgevoerd worden ontmenselijk je een situatie, terwijl niet alle situaties protocoleerbaar zijn en degene die dan het best de situatie zou moeten kunnen inschaten de mens die zich in die situatie bevindt is.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 september 2007 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De infrastructuur is volledig mismaakt in België. Nederland is op dat vlak jaren voor op België. Vooral wat de fietspaden betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het hier al ooit gezegd.
De brandstofprijzen naar beneden en rijbelasting en verzekering betalen volgens het aantal kilometers dat je hebt gereden. Dat gaat perfect d.m.v. een zwarte doos. Wedden dat de files zichzelf opheffen ? Maar WIL onze staat die files wel weg ? Ik vrees van niet. Het meerverbruik van filerijden spekt de staatskas. Dus te rap : geflitst worden, te traag, meerkost brandstof en dus wéér winst voor de staat. Da's een mes dat aan twee kanten ..... Of is er iemand naief genoeg om te denken dat iemand dan ook maar een beetje om onze veiligheid denkt ? Het gaat om geld. Niks anders. Daarom zijn er zo'n stomme wetgevingen inzake verkeer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ach WEERAL 5 wijven 3 bruin en 2 belgen deze week van het fietspad gefloten en aangereden ....deze keer met koersfiets en ik had niets de rest had geen pijn TIJDELIJK en normaal geniet ik hier absoluut niet van maar deze week ' genoot ' ik ervan te weten da AL die MENSEN minstens 3 dagen blauw plekken hebben .
Zullen is zien hoe snel Antwerpen disiplinair wordt & voor de flikken heb ik ook al een oplossing ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 17 september 2007 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kan Amerika ons overschotten C4 geven ....ah ja hé die hebben toch genoeg geld en gebruiken en misbruiken alles wereldwijd dus kunnen wij da altijd voor iets goed gebruiken hé ....bordjes wegblazen en andere rommel op en rond de straat ...politiekantoo..nee da mag ni dju alez ja is mor een idee hé ![]() kostprijs nen prior zegel of 2 Laatst gewijzigd door duncan : 17 september 2007 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verkeersreglement moet opnieuw vereenvoudigd worden en de politiek moet afstappen van zijn autofobie.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Verkeersregels zijn in zekere zin "interne regels", opgesteld door de eigenaar van het verkeersnet - in ons geval de staat.
Als ik morgen een autosnelweg aanleg op mijn eigendom, dan staat het mij in principe vrij om een ander verkeersreglement in te voeren, zoals "iedereen moet links rijden". Ik weet niet of er vanuit 'zuiver' libertarische hoek goede argumenten aan te voeren zijn om de verkeersregels aan te vallen, behalve dan te zeggen dat straten beter geprivatiseerd kunnen worden.
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |