![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zei de partijleiding ook van JDD. Het is niet dat Rita niet was gewaarschuwd en dat er geen eerdere incidenten waren. Dit zat er vroeg of laat aan te komen. Nu, moest ze met Wilders een duo vormen dan kan ze de VVD aardig pijn doen. Kunnen de twee echter duurzaam met elkaar samenwerken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat ik ook denk. De problemen tussen Rita en de VVD zijn ontstaat toen ze op de tweede plaats stond. Maar goed. Ik denk niet dat iemand met zoveel voorkeursstemmen opeens de politiek vaarwel zal zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mij wel eerlijk gezegd. Wilders profileert zich meer en meer als iemand die alleen maar wil schreeuwen. Rita kan door zich serieus op te stellen heel veel stemmen die Wilders zijn standpunten goed vinden afpakken. Tel daar de helft van de VVD-stemmers bij op en ze leidt de grootste rechtse partij (het almachtige CDA even niet meegerekend). Als ze het slim speelt kan ze (helaas) heel groot worden, en op links moeten we nog maar wachten wie er als winnaar uit de bus komt...
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Wat is dit nu ineens? Op basis waarvan wordt ze uit de fractie gezet: uitspraken bij een etentje? Dat zijn toch geen openbare uitlatingen?
Hoe dan ook, ten gronde komt het niet als een verrassing. Het is wel interessant wat er nu gaat gebeuren binnen de VVD en de Tweede Kamer. Iemand die 48% van de stemmen krijgt in een ledenreferendum zou best weleens een groot deel van de partij met zich mee kunnen nemen. De vraag is ook of fractiegenoten wellicht meegaan. Ik denk aan Oplaat bijvoorbeeld. Naar Wilders zal ze niet gaan denk ik. Maar met Pastors is misschien wel samenwerking mogelijk. Wat Pastors in z'n eentje niet lukte - landelijk doorbreken - komt met Verdonk ineens binnen handbereik. De standpunten liggen ook niet zo ver uit elkaar. Verdonk als landelijk en Pastors als Rotterdams boegbeeld, dat klinkt niet gek. Hoe dan ook krijgt Wilders serieuze concurrentie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
![]() Citaat:
1, 2 zij kreeg de meeste stemmen dus de anders-stemmende "leden" ple(e)g(d)en kiezersbedrog en die "afspraak" berust louter op een momentane overmacht, zij kreeg de keuze voorgeschoteld in welke saus te worden gebraden, naar mijn diepste overtuiging onzedelijk. Nederlandse wetgeving: als 1 bepaling in een overeenkomst onzedelijk is, is de overeenkomst uit zijn aard nietig en ik vind dat de benadeelde contractpartner de eerstgerechtigde is om daarmee af te rekenen op de manier die haar schikt. 3. het is zonder meer waar dat in het integratie-vraagstuk "allochtonen" de VVD low profile gaat sinds Rita van die post is weggesleurd; haar jongste uitlating hierover is dus OPRECHT, hoezeer ook mogelijk ergernis wekkend ten opzichte van 1, 2. Bovendien lijkt het mij on-ontkoombaar dat de VVD-passiviteit ten opzichte van het huidig buitenlander-(on)beleid (ongeacht hoe multipaspoortig) voor Rita extra problemen brengt op het naadloos aansluitend stuk van jeugd en onderwijs. Citaat:
Onbetrouwbaar/achterbaks vind ik niet de juiste termen: eerder eigengereid/eigenzinnig/recalcitrant-of-dwars, doch wel voorspelbaar. Dat ik niet denk dat ik persoonlijk met haar zou kunnen samenwerken, is een totaal "ander paar mouwen". Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnenkort dus in Nederland de LRD (Lijst Rita VerDonk) en,bijgevolg,de O-VVD
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Pastors: puike vent, hoewel ik zijn verbinding met wereldwijd niet-geaccepteerde quasi-moslims als een zeer zwak punt zie. Pastors is echter in eerste instantie inmiddels LANDELIJK, partij 1NL en ik denk dat hij iets te verstandig en vooruitziend is om een "2e kapitein" op zijn schip te dulden.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 september 2007 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ja en ja dus; economie = geld verdienen en eenmaal dat in handen, kan men zich "politiek" permitteren.
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
De VVD is echt een rechtsliberale partij, die verdeeld is in twee kampen: de conservatief-rechtse en de populistisch-rechtse vleugel. Rutte is een exponent van het eerste kamp, Verdonk van het tweede kamp. De conservatief-rechtsen vormen de diep gewortelde basis van de partij. De populisten zijn pas gekomen onder invloed van 'charismatische' leiders als Wiegel en Bolkestein, die zowel de conservatieven als de populisten aanspraken. De openlijke strijd Rutte-Verdonk heeft de kampen uit elkaar gedreven. De kans is aanwezig dat een deel van de populistisch ingestelde kiezers en leden de partij nu verlaten, als Verdonk een serieuze partij weet op te bouwen tenminste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
"Lid" kan als scheldwoord dienstdoen; slechts kiezers betekenen democratie.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 september 2007 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. =')
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is nu concreet het probleem? Ik zie niet echt een reden om haar ineens buiten te smijten.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet ineens. Ik zeg het letterlijk in Rutte zijn woorden: ''Het was de druppel die de emmer deed overlopen''. Verdonk zat continue te stoken binnen de partij, probeerde te muiten, en nu dit. Een kleine druppel weliswaar, maar toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Hohohoho Ho! Even wachten Dimitri. Ik weet dat het je partij niet is maar dit gaat toch iets te ver.
Citaat:
![]() Citaat:
Verdonk heeft binnen de VVD de verhoudingen op scherp gezet. Niet door haar standpunten v.w.b. vreemdelingen maar door haar onbetrouwbare gedrag en dito beleid. Mensen als Oplaat, Aptroot en Kamp delen haar politieke standpunten maar Oplaat en Kamp hebben al aangegeven binnen de VVD te blijven. Het probleem is niet dat de VVD niet rechts genoeg is. Het probleem is dat er op dit moment niemand is die de uiterste vleugels kan overbruggen. Rutte kan het niet, heeft trouwens ook een deel van zijn oorspronkelijke achterban van zich vervreemd door zich teveel te conformeren aan Verdonk. Verdonk kan het niet. Kamp niet, hoewel ik een tijd dacht van wél. Zalm is weg, Van Aartsen is weg, Dijkstal afgebrand. In de partij zitten teveel neo-liberalen. Hoe dan ook, de VVD heeft met het vertrek van Verdonk een serieus probleem erbij gekregen. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 13 september 2007 om 17:43. |
||
![]() |
![]() |