![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ja, DebianFox, jij bent de enige die daar van op de hoogte is. ![]() Alle deze praktijken ten spijt, is een boete wegens "koppelverkoop" nog steeds niet gerechtvaardigd. Het enigste dat jij doet is nepargumenten aanhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() DebianFox, zie Netslet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Windows is gewoon koppelverkoop. Het enigste wat jij doet is het verdedigen zonder de minste IT-kennis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt de verkoop van OEM-licensies bij een nieuwe PC? Tja, je kan het misbruik noemen, maar strikt gezien is het dat niet. Dat er standaard een mediaspeler bijzit kan ik waarderen (hoewel ik die ook met hetzelfde gemak zou willen kunnen deïnstalleren), dat is dus niet een hele goede reden voor een fikse boete. Windows is m.i. ook erg duur, als je bekijkt wat je ervoor terugkrijgt. Maar tot nu toe verkiezen de meeste mensen het vanwege maximale compatibiliteit en gebruiksgemak. Wat ze wel moeten doen, imho, is hun broncode vrijgeven. Dáár zouden ze een boete op moeten geven. Het is oneerlijke concurrentie omdat het compatibiliteit op andere besturingsystemen blokkeert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() Eerlijke concurrentie wil zeggen dat je vrij bent om eigen producten te ontwikkelen, op de markt te brengen, te promoten, te prijzen en te verkopen zonder dat er interventie komt. Broncode verplicht vrijgeven? Neen! Patenten tenietdoen? Ja! Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 september 2007 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vergelijking gaat trouwens niet op. Je moet het vergelijken met een brandstof die maar op één soort auto kan rijden. En als die brandstof nu die enige is die fatsoenlijk in kwantiteit en kwaliteit kan voorzien - en daarbij wordt bewust ervoor gekozen het niet voor andere auto's ontwikkelen - dan kan je spreken van oneerlijke concurrentie, imho. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Natuurlijk kan je ook in alle computerswinkels zelf je besturingssysteem kiezen wanneer je een PC koopt
![]()
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 18 september 2007 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Voor de rest is het vervelend dat hier non-ICT'ers die enkel Windows gebruiken blijkbaar zo "zelfzeker" overkomen als het over ICT gaat
![]() U moest eens weten hoeveel broncode Microsoft gestolen heeft ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
En zelfs indien een winkel verkiest enkel PC's met een welbepaald, voorgeïnstalleerd besturingsysteem te verkopen, dan is dat haar zaak. Wederom lever je geen enkel argument dat to the point een boete kan rechtvaardigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() 1) Ik ben een "ICT'er". 2) Ik gebruik meer dan Windows alleen. Verder kijk je nogal verdomd hard neer op de, in jouw ogen, in ongenade gevallen non-ICT'ers. Arrogant, niet? Verder heeft technische ICT-kennis niets (NIETS!) te maken met discussie over wet en rechtvaardigheid. Intellectuele eigendom is een fictie. De enige eigendom die gestolen kan worden, is eigendom die vastgehouden kan worden. Je kan Microsoft hooguit verwijten dat ze gebruik maken van ideeën en codes die origineel van buiten het bedrijf komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stelen van broncode, patenten aanvragen op de meest absurde dingen, stelen van intellectuele concepten, privacy van gebruikers schenden, oneerlijke handelspraktijken, corruptie .... Met zo iemand praat ik niet verder over dit onderwerp, wegens te weinig kennis over het desbetreffende onderwerp. Kijk aub eens naar "Pirates of the Silicon Valley" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je brengt nonsens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ohja, je hebt nog altijd geen "to-the-point" argument aangebracht (logisch, er zijn er geen te bedenken), enkel drogargumenten. Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 september 2007 om 17:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U mag trouwens blij zijn dat ik als Unix gebruiker de moeite heb gedaan om te praten over dit onderwerp met een "te zelfzekere" Windows gebruiker - die waarschijnlijk niet eens het verschil kent tussen TCP en UDP, of het verschil niet kent tussen een bit en een byte. Feitenkennis dikke nul. Normaal gezien praat ik nooit over ICT met Windows gebruikers, aangezien ik toch nooit een intelligent antwoord terugkrijg. Over een thema waar je niets van afweet, zwijg je beter gewoon. U wilt de argumenten immers niet inzien en verdraait de hele boel ![]() Met zo iemand praat ik niet verder over dit onderwerp.
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 18 september 2007 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Waar dan? Is het voor iemand verboden om besturingssystemen te ontwerpen? Het bestaan van vele alternatieve systemen ontkracht dat. Is het verboden om andere computeronderdelen te ontwikkelen dan de reeds bestaande? Het bestaan van vele verschillende onderdelen voor hetzelfde doel ontkacht dat.
De vergelijking gaat wel op. En daar moet Microsoft dan maar voor boeten? Een USB-plug is ook niet compatibel met een firewire-poort, moet dat dan ook maar bestraft worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik reeds zei, de technische ICT-kant heeft niets te maken met het recht Microsoft te beboeten. Ik interpreteer je argumenten en ik vertel je wat, volgens mij, de gebreken zijn. Dat jij niet wenst je eigen argumenten onder te loep te nemen, is jouw zaak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een ander argument tegen is trouwens het gebrek aan innovatie. Door deze perikelen hoeft Microsoft nauwelijks nog inspanning te doen goede software te leveren. Kijk maar naar het resultaat. Eén nieuwe browser en één nieuwe mediaspeler per uitkomen van een nieuw besturingsysteem. Vroeger waren dat soms meerdere per jaar. |
||
![]() |
![]() |