Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 15:17   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Ik vraag het aan jou...jij doet alsof je het weet...ik heb er geen idee van, vandaar dat ik het je vraag maar blijkbaar heb je ook niet echt een idee.
Van dergelijke website kan ik nm niet echt een aantal halen.
300 per jaar? Geef me jou gokje.

1,6 miljoen toeristen per jaar in 2004. Voor de jaren erna vond ik geen statistieken. Vrij veel als je het mij vraagt.

http://www.world-tourism.org/facts/e...s/ITA_asia.pdf
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:18   #22
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Uit toeristische overwegingen? Of om een handeltje op te zetten? De Drug-Route live?
Wie met wat gezond verstand geplaagd zit zal je waarschijnlijk niet op dergelijke paradijselijke bestemmingen tegenkomen.
Als Bush zegt dat het een schurkenstaat is dan is dat toch zo zeker!
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:25   #23
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Iran waarschuwt het westen voor confrontatie ,het zal zwaar worden voor het westen onze ondergrondse troepen staan al klaar in heel europa vergeet het niet en er komen er nog bij
Bron? Context?
Oud 18 september 2007, 15:28   #24
Baghtru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1,6 miljoen toeristen per jaar in 2004. Voor de jaren erna vond ik geen statistieken. Vrij veel als je het mij vraagt.

Er wordt wel niet bij verteld van waar die toeristen komen, natuurlijk. Het aandeel Westerse toeristen in Iran is vrij klein, de meeste toeristen daar komen uit buurlanden en andere Islamitische staten. Dat merk je ook trouwens, een echte toeristen industrie is er nauwelijks te vinden en buiten Teheran werd ik letterlijk nagestaard als enige westerling op een druk bezochte lokale tourist trap. Maar toch, toerisme is ook in Iran een groeiende sector.

En inderdaad, Iran heeft wel degelijk interessante plekken om te gaan bezoeken zoals bijvoorbeeld Persepolis of Isfahan.

Overigens, mensen zoals S. Boeve zijn avonturiers die eerder gaan rondtrekken in gebieden waar nog niet veel toeristen geweest zijn. Joker en consoorten zijn vrij vaak de voorlopers van meer massale invasies van toeristen. Ik betwijfel of Iran ooit populair zal worden zolang het land geregeerd wordt door hun religieuze dictatuur, maar dat betekent niet dat toerisme er niet kan of dat er niks te zien zou zijn.
Baghtru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:32   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baghtru Bekijk bericht
Er wordt wel niet bij verteld van waar die toeristen komen, natuurlijk. Het aandeel Westerse toeristen in Iran is vrij klein, de meeste toeristen daar komen uit buurlanden en andere Islamitische staten. Dat merk je ook trouwens, een echte toeristen industrie is er nauwelijks te vinden en buiten Teheran werd ik letterlijk nagestaard als enige westerling op een druk bezochte lokale tourist trap. Maar toch, toerisme is ook in Iran een groeiende sector.

En inderdaad, Iran heeft wel degelijk interessante plekken om te gaan bezoeken zoals bijvoorbeeld Persepolis of Isfahan.

Overigens, mensen zoals S. Boeve zijn avonturiers die eerder gaan rondtrekken in gebieden waar nog niet veel toeristen geweest zijn. Joker en consoorten zijn vrij vaak de voorlopers van meer massale invasies van toeristen. Ik betwijfel of Iran ooit populair zal worden zolang het land geregeerd wordt door hun religieuze dictatuur, maar dat betekent niet dat toerisme er niet kan of dat er niks te zien zou zijn.

Daar heb je wel gelijk in natuurlijk maar ik vond geen statistieken van Belgen alleen. Maar feit is dat het toerisme in Iran in de lift zit. Ik snapte ook niet wat een westerling met verstand enigszins in Iran te zoeken zou hebben, maar naar aanleiding van deze draad heb ik eens wat gesurft en er worden tegenwoordig enorm veel begeleide groepsreizen gedaan en blijkbaar is Iran meer dan dat hoopje zand waarvoor ik het hield.

Alleen zijn er dan altijd mensen zoals die Boeve die het nodig vinden om gebieden te gaan doorkruisen die niet veilig zijn en dan kom je natuurlijk zo een dingen tegen...

Laatst gewijzigd door fox : 18 september 2007 om 15:33.
Oud 18 september 2007, 15:41   #26
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Iran, Irak, Afghanistan, Syrië...noem ze maar op, de landen van belofte.
Wel, volgend jaar trek ik naar Colombia en De Gught zal me wel komen halen als ik in de handen van een drug kartel val. Gat en verbranden ken je dat?
Oud 18 september 2007, 15:46   #27
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn misschien veel Iraniërs onder die toeristen, die gewoon even op familiebezoek gaan?

Enfin, ik weet het ook niet - Maar die nuance moet wel worden gelegd.
10 jaar geleden waren de toeristen van Turkije ook voornamelijk Turken...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 16:07   #28
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Als Bush zegt dat het een schurkenstaat is dan is dat toch zo zeker!
Betrekkelijk; ik blijf wel graag weg uit ieder land waar Hr Bush zich mee bemoeit of zelfs maar iets over zegt.
Oud 18 september 2007, 16:13   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Betrekkelijk; ik blijf wel graag weg uit ieder land waar Hr Bush zich mee bemoeit of zelfs maar iets over zegt.
Als je liever wegblijft uit alle landen waar Bush zich mee bemoeit dan emigreer je beter naar Mars (en dan nog)
Oud 18 september 2007, 16:16   #30
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als je liever wegblijft uit alle landen waar Bush zich mee bemoeit dan emigreer je beter naar Mars (en dan nog)
Ik heb niet zo erg veel ruimte nodig; als het er maar lekker rustig is. Ook wil ik niet in vliegdingen.
Oud 18 september 2007, 16:54   #31
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Iran, Irak, Afghanistan, Syrië...noem ze maar op, de landen van belofte.
Wel, volgend jaar trek ik naar Colombia en De Gught zal me wel komen halen als ik in de handen van een drug kartel val. Gat en verbranden ken je dat?
In Colombia is er dan ook een burgeroorlog aan de gang, wat van Iran en Syrië niet kan gezegd worden.
Nochtans trekken er toch wel wat backpackers naar Colombia, zonder al te veel problemen overigens. Lonely Planet heeft net, na enkele jaren onderbreking, een nieuwe gids voor Afghanistan uitgebracht, en ook in (het relatief veilige) Iraaks Koerdistan begint het toerisme terug op gang te komen.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 17:19   #32
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
In Colombia is er dan ook een burgeroorlog aan de gang, wat van Iran en Syrië niet kan gezegd worden.
Nochtans trekken er toch wel wat backpackers naar Colombia, zonder al te veel problemen overigens. Lonely Planet heeft net, na enkele jaren onderbreking, een nieuwe gids voor Afghanistan uitgebracht, en ook in (het relatief veilige) Iraaks Koerdistan begint het toerisme terug op gang te komen.

Een maat van mij is een paar jaar geleden met de fiets van Istanbul naar Peking gereden.

Dus door Turkije, Syrie, Iran, Pakistan, India en China.
Dat ging allemaal zonder problemen en naar hij zegt is Iran een bijzonder mooi en interessant land.

Ik zou veel en veel liever in Teheran of Isfahan wonen dan in een of ander gat in Kansas of de amerikaanse bible belt.
No kidding.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Fars.jpg‎
Bekeken: 71
Grootte:  158,1 KB
ID: 25569  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Dasht-e-Kavir.jpg‎
Bekeken: 70
Grootte:  210,4 KB
ID: 25570  

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 september 2007 om 17:19.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 17:25   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is idd veel. Had ik nooit verwacht. Vreemd dat er maar zo weinig ontvoert worden. Misschien dat na dit voorval het meer gaat voorkomen. Mij maak je nm niet wijs dat men geen geld betaald heeft.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 17:28   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je uit die link geen conclusie trekken? Je wil gewoonweg niet!
Ik heb nergens beweerd het exacte aantal te kennen (niemand kent dat overigens), maar jij blijft blijkbaar kinderachtig volhouden zodat je mensen die graag naar landen als Iran (en ook Syrië bv.) reizen kan blijven marginaliseren.
?????????????????
Wat krijgen we nu?
Waar ben ik mensen die naar Iran reizen aan het marginalizeren?
Ik had gewoonweg geen idee over welk aantal we het hadden. Jij blijkbaar ook niet, ben jij dus ook mensen die naar iran reizen aan het marginalizeren?
Kinderachtig blijven doen en ik wil niet? Nigga, ik vraag het jou gewoon en je bleef de vraag ontwijken, je gokte zelfs niet en je had dus gewoonweg geen idee, ipv dat dan in het begin te zeggen indien ik je de vraag stel. Je begint anderen te verwijten dat ze het niet weten en als men het jou tot 4x toe moet vragen zijn we aan het marginalizeren en kinderachtig aan het doen? Goe bezig kerel.
Oud 18 september 2007, 17:29   #35
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is idd veel. Had ik nooit verwacht. Vreemd dat er maar zo weinig ontvoert worden. Misschien dat na dit voorval het meer gaat voorkomen. Mij maak je nm niet wijs dat men geen geld betaald heeft.
Het zou dom zijn moesten ze dit gedaan hebben maar het behoort idd tot de mogelijkheden. Dat dit meer zal gebeuren, daar heb ik mijn twijfels over. Boeve was het echt zelf aan het zoeken door alleen en in gevaarlijk gebied te gaan. Reisorganisaties blijven in de veilige gebieden waar er mooie dingen te zien zijn. Die indruk heb ik toch als ik de reisbrochures bekijk op internet en eerlijk gezegd geloof ik hen. Een Belgische reisorganisatie zoals Joker gaat volgens mij geen onverantwoorde risicos nemen.
Oud 18 september 2007, 17:31   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een maat van mij is een paar jaar geleden met de fiets van Istanbul naar Peking gereden.

Dus door Turkije, Syrie, Iran, Pakistan, India en China.
Dat ging allemaal zonder problemen en naar hij zegt is Iran een bijzonder mooi en interessant land.

Ik zou veel en veel liever in Teheran of Isfahan wonen dan in een of ander gat in Kansas of de amerikaanse bible belt.
No kidding.

dat is een brug te ver. Dat je niet in de bible belt wil wonen kan ik begrijpen, daar heb ik ook niet direct de behoefte aan, maar liever in Iran??? Ok het ziet er mooi uit om eens te bezoeken, maar dat is de bible belt ook hoor. Ik kan je direct zo een foto's tonen uit dat deel van Amerika.
Oud 18 september 2007, 17:50   #37
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een brug te ver. Dat je niet in de bible belt wil wonen kan ik begrijpen, daar heb ik ook niet direct de behoefte aan, maar liever in Iran??? Ok het ziet er mooi uit om eens te bezoeken, maar dat is de bible belt ook hoor. Ik kan je direct zo een foto's tonen uit dat deel van Amerika.
Ik weet wat ik zeg, ik lees al een aantal jaar de weblog van Thomas Erdbrink die in Teheran woont en het is ginder heus niet slecht als velen hier denken.

Het is een oud land met fantastische mensen die moderner en opener zijn dan je denkt.

Een aanrader :
http://www.onzemaninteheran.com/
http://www.onzemaninteheran.com/photos_1/index.html
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 18:49   #38
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
?????????????????
Wat krijgen we nu?
Waar ben ik mensen die naar Iran reizen aan het marginalizeren?
Ik had gewoonweg geen idee over welk aantal we het hadden. Jij blijkbaar ook niet, ben jij dus ook mensen die naar iran reizen aan het marginalizeren?
Kinderachtig blijven doen en ik wil niet? Nigga, ik vraag het jou gewoon en je bleef de vraag ontwijken, je gokte zelfs niet en je had dus gewoonweg geen idee, ipv dat dan in het begin te zeggen indien ik je de vraag stel. Je begint anderen te verwijten dat ze het niet weten en als men het jou tot 4x toe moet vragen zijn we aan het marginalizeren en kinderachtig aan het doen? Goe bezig kerel.
Niet lullen, kerel. Ik heb van in het begin gezegd dat ik het juiste aantal niet wist, maar dat het cijfer zeker niet te verwaarlozen is, waarvoor ik je bepaalde argumenten (groepsreizen en reisgidsen) en een hoop links heb gegeven. Ik ben niet het type dat wat ga gokken wanneer ik iets niet weet. Ik heb het duidelijk gezegd en jij bleef doordrammen. Je hebt je getal nu dankzij het zoekwerk van fox (merci fox!). Einde discussie wat mij betreft.

Laatst gewijzigd door Djiezes : 18 september 2007 om 18:52.
Oud 19 september 2007, 07:29   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet lullen, kerel. Ik heb van in het begin gezegd dat ik het juiste aantal niet wist, maar dat het cijfer zeker niet te verwaarlozen is, waarvoor ik je bepaalde argumenten (groepsreizen en reisgidsen) en een hoop links heb gegeven. Ik ben niet het type dat wat ga gokken wanneer ik iets niet weet. Ik heb het duidelijk gezegd en jij bleef doordrammen. Je hebt je getal nu dankzij het zoekwerk van fox (merci fox!). Einde discussie wat mij betreft.
Jij moet niet lullen. Je hebt van in het begin rond de pot gedraait. Je bent begonnen met "je moest eens weten", dan heb je gezegt "meer dan een handje vol", dan "genoeg om een reisgids uit te brengen" en vanaf dan had je eigenlijk geen idee. En nu doe je het weer "niet te verwaarlozen"...wat heb je daar nu aan.
Je doet nu niet anders dan gokken door dergelijke antwoorden te geven
Als je geen cijfer hebt om je op te baseren kun je moeilijk weten of het verwaarloosbaar is, meer dan een handje vol,....

Idd, Fox is met iets afgekomen. jij wist het niet en hebt wat rond de pot gedraait.
Oud 19 september 2007, 08:08   #40
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij moet niet lullen. Je hebt van in het begin rond de pot gedraait.
Luister nu eens, ik heb van in het begin gezegd dat ik het juiste cijfer NIET kende.

Citaat:
Je bent begonnen met "je moest eens weten", ...
Dat jij die "je moest eens weten" anders interpreteert, is jouw probleem.

Citaat:
dan heb je gezegt "meer dan een handje vol", dan "genoeg om een reisgids uit te brengen" en vanaf dan had je eigenlijk geen idee. En nu doe je het weer "niet te verwaarlozen"...wat heb je daar nu aan.
Je vergeet de links nog. Ik kon geen juist cijfer geven en ik weiger daar over te gokken, wat mijn goed recht is. Wat kan ik dan anders doen dan je te zeggen wat ik wél weet, ook al is dat misschien voor jou niet genoeg?

Citaat:
Je doet nu niet anders dan gokken door dergelijke antwoorden te geven
Zoals ik al zei: ik heb geen getal genoemd en dus niet gegokt.

Citaat:
Als je geen cijfer hebt om je op te baseren kun je moeilijk weten of het verwaarloosbaar is, meer dan een handje vol,....
Honderden recente reisverslagen en fotogallerijen op het internet, dáár baseer ik mij op. Je hebt niet of amper de moeite genomen om naar die links te kijken. Je wou persé een getal horen dat je van mij niet kon krijgen...

Citaat:
Idd, Fox is met iets afgekomen. jij wist het niet en hebt wat rond de pot gedraait.
Fox heeft gedaan wat jij ook gemakkelijk had kunnen doen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be