![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Aan Knuppel: Wat een stomme leeuw, zeg.
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 september 2007 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Absoluut! Zie die oorbellen toch eens! En die kledij! Zij hebben zeker en vast de hele Lonsdale collectie in hun kleerkast. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() ... en zelfs nog rondloopt als zijn hoofd afgehakt is.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 19 september 2007 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Die kleuterklas was vroeg uit vandaag...
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() Mogen we ook nog eens lachen? Ja
Is dat nog toegestaan?
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe denk je dat die "arrogantie" en die "vernederingen" gaan stoppen door een "onafhankelijk Vlaanderen" ? Als ik de posts hierover lees, stel ik vast dat men in ieder geval zeker een franstalige minderheid in Vlaanderen zal behouden ; ik geloof nooit dat als om middenacht "Vlaanderen" onafhankelijk wordt die mensen onmiddelijk Nederlands gaan leren ; engels misschien ? Het is ongelofelijk hoeveel Nedrlandstaligen in Vlaanderen en Elders hun taal met plezier de vuilbak in kieperen om engelstaligen onder de engelstaligen te worden... wat is het verschil tussen arrogante vernederingen door engelstaligen en arrogante vernederingen door franstalingen.. vraag ik me dan af.
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Moest iedereen als tweede taal het Engels gebruiken en het ook perfect kunnen spreken waren de problemen al ten dele opgelost.
Iedereen, overal ter wereld zou elkander begrijpen. Maar denk je nu echt dat een waal engels kan praten? ![]() ![]() ![]() Dit is een echte dooddoener. Vlaanderen moet echt niet om middernacht veranderen. Maar blijven wachten tot de walen weer eens voor ons beslissen... Dat kan niet meer!
Vive la Belgique separé Laatst gewijzigd door dirupo : 19 september 2007 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar ging mijn opmerking helemaal niet over, of Vlaanderen van zijn Walen af wil en wat er daarna zou gebeuren.
![]() |
![]() |
#32 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En dan zouden de franstaligen ook wat moeite moeten doen. En bewijzen dat ze geen nederlands willen praten omdat het een onbelanrijke taal is. Of zoals Leterne al zij, dat ze gewoon te dom zijn. Laat ze zichzelf bewijzen in het engels.
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken genoeg walen die vloeiend engels kunnen inderdaad beter dan hun nederlands maar het nederlands begrijpen ze meestal wel erg goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En een franstalige die goed Engels praat? Moet ik nog tegenkomen ![]() Zelfs op radio en tv lukt het niet. Niet zeveren zenne...
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Met een accent spreken is niet fout hé, je kan best correct een taal spreken maar gewoon met een accent. Onze vriend Leterme spreekt goed frans maar heeft een vlaams accent. Verhofstad spreekt Engels maar met een Vlaams accent daar is niets mis mee.
Maar als je zelfs niet de taalgrens passeert is het al moeilijk om zo iemand tegen te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Of we dat nu willen of niet... De taal van Moliere en franco-engels hoor je hier meer dan goed voor je is. Werk trouwens in onze hoofdstad, en deze is al een hele tijd bezet gebied. ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ken veel franstaligen (belgen, zwitsers, canadezen en fransen )die uitstekend Esperanto spreken met engeslen, japanners, kroaten, litauers, indiërs enz.. Taal hoeft echt geen probleem te zijn, niemand moet gekomplexeerd zijn omdat het moeite kost om vreemdelingen van de eigen of een verre nationaliteit te begrijpen. De moeilijkheden komen gewoon voort uit het feit dat de ene taalgroep zich superieur voelt t.o.v. de andere en dit moet geuit worden in het feit dat men "de andere" ertoe kan verplichten jouw taal te gebruiken. Het is een strijd die men onmiddelijk zou kunnen staken,
maar een stap die men menselijkerwijze niet wenst te zetten.. vroeg of laat komt het er toch van & leert iedereen netjes een neutrale artefarita lingvo als 2de taal. & wie weet misschien krijgt men op die manier de smaak te pakken : en leert men nog meer "vreemde culturen" au profondeur...
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 19 september 2007 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Canada is op Québec na bijna volledig Engelstalig, net zoals de USA (ook al herbergt het meer dan twintig miljoen Spaanstaligen.) |
|
![]() |
![]() |