Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2007, 13:46   #21
Lord Snooty
Burger

Lord Snooty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Elke keer ik hier lees hoe erg bepaalde mensen tegen het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding tekeer gaan geraak ik nog meer overtuigd van het nut ervan
En dat noopt jou ertoe jezelf "filosoof" te noemen.... HAHAHAHAHAHA !!!
Oud 20 september 2007, 13:54   #22
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Het CGKR maakt zichzelf keer op keer belachelijk.

Herrinert iemand nog de 2 gevallen die zich een tijdje geleden in dezelfde week voordeden:

1. Jean-Marie Pfaff geeft een zwarte medewerker van zijn hotel al lachend een trap in zijn gat.

2. Een Waalse bisschop noemt homosexualiteit 'abnormaal'.

Nu was dat niet echt een mooi gebaar van Jean-Marie, maar ik denk wel niet dat er racistische motieven achter zaten. Had het een arme blanke drommel geweest, dan had die net zo goed een trap in zijn gat gekregen.

Jean-Marie riskeerde op dat moment wel een proces van het verontwaardigde CGKR, de uitspraak van de bisschop daarentegen vonden ze totaal niet erg.

Begrijpen wie begrijpen kan.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 14:06   #23
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Racisme waar moet men de lijn trekken is de vraag. Dat er lijn moet zijn OK maar die van vandaag is te streng. Maar ze mag ook niet te los zijn. Om te beginnen moet het respect van 2 kanten komen. Maarja respect in de maatschappij van vandaag is zeer moeilijk te vinden. De mensen zijn direct op hun tenen getrapt, en dienen voor het minste een klacht in.
Oud 20 september 2007, 14:09   #24
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

ideaal, hoe meer van die CGKR vestigingen er komen hoe sneller een hervorming zich in deze kan opdringen
Oud 20 september 2007, 14:15   #25
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik reeds meerdere keren op dit forum heb geschreven vind ik dat het CGKR absoluut moet in stand worden gehouden.
Laat dat centrum, dat niet meer is dan een extreem links benoemingsmachine, binnenkort maar eens bemand worden door mensen die denken zoals de meerderheid van de (onafhankelijke vlaamse) bevolking.
Ik wil het vuurwerk zien wanneer dit centrum dan, geruggesteund én geïnspireerd door een wettendiarhee van een centrumrechtse vlaamse meerderheid, op pad gaat....let op: in dat geval zal ook de vlaamse RVS niet meer bemand worden door extreem linkse sycofanten...ik lig nu al plat van het lachen...
Oud 20 september 2007, 14:21   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Zoals ik reeds meerdere keren op dit forum heb geschreven vind ik dat het CGKR absoluut moet in stand worden gehouden.
Laat dat centrum, dat niet meer is dan een extreem links benoemingsmachine, binnenkort maar eens bemand worden door mensen die denken zoals de meerderheid van de (onafhankelijke vlaamse) bevolking.
Ik wil het vuurwerk zien wanneer dit centrum dan, geruggesteund én geïnspireerd door een wettendiarhee van een centrumrechtse vlaamse meerderheid, op pad gaat....let op: in dat geval zal ook de vlaamse RVS niet meer bemand worden door extreem linkse sycofanten...ik lig nu al plat van het lachen...
en op die manier linksen beginnen kweken zeker ?! laat het uit hé ... als rechts even onnozel gaat doen als links nu, laat t dan maar ze
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 14:24   #27
1010
Burger

1010's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Jean-Marie riskeerde op dat moment wel een proces van het verontwaardigde CGKR, de uitspraak van de bisschop daarentegen vonden ze totaal niet erg.
waar blijven ze het toch halen...misschien eens even googlen ofzo voor je zo'n tendentieuze uitspraken doet? allee, ik zal het zelf maar doen. He jammer, bij mij werkt de zoekfunctie op hun site niet, maar ergens staat er ook een reactie bij het niemendalletje met pfaff..

"Reactie op het interview met de bisschop van Namen in het magazine Télé Moustique van 04/04/2007

Het Centrum voor Gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding (kort ‘het Centrum’) heeft kennis genomen van het interview met de bisschop van Namen in het magazine Télé Moustique van 4 april 2007.

In dit artikel ontvouwt Monseigneur Léonard zijn standpunten over verschillende actuele onderwerpen van onze samenleving, zoals euthanasie, abortus, aidspreventie en homoseksualiteit.

Monseigneur Léonard heeft het recht om vrij zijn mening te uiten zelfs indien deze een bepaald deel van de bevolking kan kwetsen, choqueren of verontrusten. De uitlatingen die in het interview werden gedaan, stellen de bisschop dan ook niet bloot aan juridische vervolging op basis van "wetsvoorstellen ter bestrijding van homofobie" (sic) waarvan het Centrum overigens geen weet heeft…

Het Centrum heeft als overheidsinstelling de missie "de gelijkheid van kansen, en dus het respect voor iedereen ongeacht zogenaamd ras, huidskleur, afkomst, nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, leeftijd, geloof of levensbeschouwing, gezondheidstoestand, handicap of fysieke eigenschap, te bevorderen".
Daarom betreurt het Centrum dat een hoge verantwoordelijke van een erkende eredienst personen stigmatiseert door hen te beschrijven als "abnormalen" (sic).

Het Centrum vindt dit soort discours gevaarlijk want het kan voeding geven aan het idee dat het legitiem zou zijn om homoseksuele mannen en vrouwen te discrimineren.

Het Centrum herinnert eraan dat wederzijds respect voor verschillen – of het nu gaat om religieuze overtuiging of seksuele geaardheid – van wezenlijk belang is voor een harmonieus samenleven."
bron

zoals iedereen kan lezen blijkt uit deze reactie dat ze het voorval met leonard totaal niet erg vonden...
1010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 14:46   #28
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1010 Bekijk bericht
waar blijven ze het toch halen...misschien eens even googlen ofzo voor je zo'n tendentieuze uitspraken doet? allee, ik zal het zelf maar doen. He jammer, bij mij werkt de zoekfunctie op hun site niet, maar ergens staat er ook een reactie bij het niemendalletje met pfaff..

Daarom betreurt het Centrum dat een hoge verantwoordelijke van een erkende eredienst personen stigmatiseert door hen te beschrijven als "abnormalen" (sic).

Het Centrum vindt dit soort discours gevaarlijk want het kan voeding geven aan het idee dat het legitiem zou zijn om homoseksuele mannen en vrouwen te discrimineren.

Het Centrum herinnert eraan dat wederzijds respect voor verschillen – of het nu gaat om religieuze overtuiging of seksuele geaardheid – van wezenlijk belang is voor een harmonieus samenleven."

zoals iedereen kan lezen blijkt uit deze reactie dat ze het voorval met leonard totaal niet erg vonden...
Wat is je punt??? Ik maakte een vergelijking tussen de 2 reacties, en neen ik ben niet eerst gaan kijken op hun website.
Ik herriner me wel nog hoe de 2 gevallen op TV kwamen, en de reactie van het CGKR op tv.
Een schriftelijk statement op een website kun je gemakkelijk nog vervangen, want die kritiek was er op dat moment ook al.

Ga misschien eerst eens voor een paar camera's gaan vertellen dat je Marokkanen 'abnormalen' vindt, en kijk dan eens naar de reactie van je geliefde centrum.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 14:48   #29
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en op die manier linksen beginnen kweken zeker ?! laat het uit hé ... als rechts even onnozel gaat doen als links nu, laat t dan maar ze
Uw opmerking is het logische en terechte gevolg gewetensvolle en verantwoordelijke analyse...maar stel je eens voor: de wet op de antidiscriminatie wordt dusdanig herschreven dat de sinistere haatpropaganda op dezelfde wijze wordt vervolgd als dat vandaag het geval is met dextristische ontvoogdings- of identiteitsgedachte...mag ik mij dan geen breuk lachen bij het zien vervolgen van al die zelfgenoegzame linkse haatsmurfen?

Meer nog: dan geef ik een vat in "de beest"...
Oud 20 september 2007, 15:17   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw opmerking is het logische en terechte gevolg gewetensvolle en verantwoordelijke analyse...maar stel je eens voor: de wet op de antidiscriminatie wordt dusdanig herschreven dat de sinistere haatpropaganda op dezelfde wijze wordt vervolgd als dat vandaag het geval is met dextristische ontvoogdings- of identiteitsgedachte...mag ik mij dan geen breuk lachen bij het zien vervolgen van al die zelfgenoegzame linkse haatsmurfen?

uw laatste argument geeft voor mij de doorslag ! onklopbaar ... geef mij een seintje hé
Oud 20 september 2007, 15:20   #31
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is dat die kroeg voor vlaamse intellectuelen waar regelmatig het "Horst Wessel-lied" wordt aangeheven ?

Laatst gewijzigd door Pietje : 20 september 2007 om 15:21.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 15:21   #32
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Als er één minister is die bewijst dat de (Vlaamse) ministers te weinig werk hebben, is het wel Van Brempt

ter illustratie een paar reportages uit het nieuws:

- minister Van Brempt volgde een cursus met de tram rijden, om hoogstpersoonlijk de nieuwe tramlijn in Antwerpen in te rijden

- minister Van Brempt heeft persoonlijk de opleidingssimulator getest voor de leerling-vrachtwagenchauffeurs

- minister Van Brempt heeft persoonlijk verschillende bustrajecten afgelegd om de kwaliteit te meten

-...

Heeft dat mens écht niets beters te doen?
Nee, die KAN niks anders... hoe meer dat die van haren buro wegblijft, hoe beter dat dat daar werkt!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 15:31   #33
1010
Burger

1010's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...neen ik ben niet eerst gaan kijken op hun website.
en waarom niet? als je toch zo'n uitspraken doet, kan het toch geen kwaad om het even te checken?
Citaat:
Ik herriner me wel nog hoe de 2 gevallen op TV kwamen, en de reactie van het CGKR op tv..
ik niet wegens geen tv, maar herinner me nog perfect hoe het voorval met pfaff op de radio (toen voor de dag nog voor de dag was en niet [scheldwoord] kwam...en dat was een interview met een verraste de witte die de desbetreffende aflevering niet had gezien maar zich erover zou informeren. Bij het volgende nieuwsbericht was het grote hoofdpunt dat het centrum voor gelijke kansen een klacht ging indienen tegen pfaff...
Citaat:
Een schriftelijk statement op een website kun je gemakkelijk nog vervangen, want die kritiek was er op dat moment ook al.
dat is ongetwijfeld zo, maar dit persbericht (dat dus direct en in deze versie naar de pers is gestuurd) kan je ook op andere sites terugvinden waaronder sites die het voorval met leonard niet zo leuk vonden (bv mikpunt)[/quote]
Citaat:
Ga misschien eerst eens voor een paar camera's gaan vertellen dat je Marokkanen 'abnormalen' vindt, en kijk dan eens naar de reactie van je geliefde centrum.
(helaas) is dat strafbaar en homofoob zijn niet...
waar haalt u het overigens dat het mijn geliefde centrum is? ik vraag gewoon om wat informatie te checken...
Oud 20 september 2007, 15:31   #34
1010
Burger

1010's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Nee, die KAN niks anders... hoe meer dat die van haren buro wegblijft, hoe beter dat dat daar werkt!
dat lijkt me nu eens een waarheid die "meuhhhh" zegt
Oud 20 september 2007, 15:32   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Is dat die kroeg voor vlaamse intellectuelen waar regelmatig het "Horst Wessel-lied" wordt aangeheven ?
niks van ! jij zou daar ook binnen mogen.
Oud 20 september 2007, 15:33   #36
1010
Burger

1010's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je punt??? Ik maakte een vergelijking tussen de 2 reacties,
oh ja, mijn punt (voor het geval het niet duidelijk was) was: je maakte een vergelijking tussen de twee reacties maar je doet niet de moeite om even te kijken wat die reacties nu precies waren
Oud 20 september 2007, 15:33   #37
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik weet pertinent zeker dat daar vele Vlaamse intellectuelen komen...maar welk muziekgenre ze daar dorgaans bezigen zou ik bij God niet weten..
Oud 20 september 2007, 15:38   #38
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Wat is je punt??? Ik maakte een vergelijking tussen de 2 reacties, en neen ik ben niet eerst gaan kijken op hun website.
Ik herriner me wel nog hoe de 2 gevallen op TV kwamen, en de reactie van het CGKR op tv.

Daar kunnen ze niks tegen doen he!

Het zit hem in het woord : als je van de norm afwijkt, voldoe je niet aan de norm, en ben je ABnormaal. Het klinkt lelijker naarmate waarvoor het gebruikt wordt, maar het is wat het is he.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 15:41   #39
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet pertinent zeker dat daar vele Vlaamse intellectuelen komen...maar welk muziekgenre ze daar dorgaans bezigen zou ik bij God niet weten..
Ja jong, als ik niet beter wist zou ik "de beest" als cultureel centrum catalogeren.
Oud 20 september 2007, 15:44   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niks van ! jij zou daar ook binnen mogen.
Ik heb daar ooit eens voor de deur gestaan. Het clienteel die mij daar stond aan te gapen zag er niet meteen uit als het meest gastvrije.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be