![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() En dat noopt jou ertoe jezelf "filosoof" te noemen.... HAHAHAHAHAHA !!!
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het CGKR maakt zichzelf keer op keer belachelijk.
Herrinert iemand nog de 2 gevallen die zich een tijdje geleden in dezelfde week voordeden: 1. Jean-Marie Pfaff geeft een zwarte medewerker van zijn hotel al lachend een trap in zijn gat. 2. Een Waalse bisschop noemt homosexualiteit 'abnormaal'. Nu was dat niet echt een mooi gebaar van Jean-Marie, maar ik denk wel niet dat er racistische motieven achter zaten. Had het een arme blanke drommel geweest, dan had die net zo goed een trap in zijn gat gekregen. Jean-Marie riskeerde op dat moment wel een proces van het verontwaardigde CGKR, de uitspraak van de bisschop daarentegen vonden ze totaal niet erg. Begrijpen wie begrijpen kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Racisme waar moet men de lijn trekken is de vraag. Dat er lijn moet zijn OK maar die van vandaag is te streng. Maar ze mag ook niet te los zijn. Om te beginnen moet het respect van 2 kanten komen. Maarja respect in de maatschappij van vandaag is zeer moeilijk te vinden. De mensen zijn direct op hun tenen getrapt, en dienen voor het minste een klacht in.
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() ideaal, hoe meer van die CGKR vestigingen er komen hoe sneller een hervorming zich in deze kan opdringen
![]()
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals ik reeds meerdere keren op dit forum heb geschreven vind ik dat het CGKR absoluut moet in stand worden gehouden.
Laat dat centrum, dat niet meer is dan een extreem links benoemingsmachine, binnenkort maar eens bemand worden door mensen die denken zoals de meerderheid van de (onafhankelijke vlaamse) bevolking. Ik wil het vuurwerk zien wanneer dit centrum dan, geruggesteund én geïnspireerd door een wettendiarhee van een centrumrechtse vlaamse meerderheid, op pad gaat....let op: in dat geval zal ook de vlaamse RVS niet meer bemand worden door extreem linkse sycofanten...ik lig nu al plat van het lachen...
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"Reactie op het interview met de bisschop van Namen in het magazine Télé Moustique van 04/04/2007 Het Centrum voor Gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding (kort ‘het Centrum’) heeft kennis genomen van het interview met de bisschop van Namen in het magazine Télé Moustique van 4 april 2007. In dit artikel ontvouwt Monseigneur Léonard zijn standpunten over verschillende actuele onderwerpen van onze samenleving, zoals euthanasie, abortus, aidspreventie en homoseksualiteit. Monseigneur Léonard heeft het recht om vrij zijn mening te uiten zelfs indien deze een bepaald deel van de bevolking kan kwetsen, choqueren of verontrusten. De uitlatingen die in het interview werden gedaan, stellen de bisschop dan ook niet bloot aan juridische vervolging op basis van "wetsvoorstellen ter bestrijding van homofobie" (sic) waarvan het Centrum overigens geen weet heeft… Het Centrum heeft als overheidsinstelling de missie "de gelijkheid van kansen, en dus het respect voor iedereen ongeacht zogenaamd ras, huidskleur, afkomst, nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, leeftijd, geloof of levensbeschouwing, gezondheidstoestand, handicap of fysieke eigenschap, te bevorderen". Daarom betreurt het Centrum dat een hoge verantwoordelijke van een erkende eredienst personen stigmatiseert door hen te beschrijven als "abnormalen" (sic). Het Centrum vindt dit soort discours gevaarlijk want het kan voeding geven aan het idee dat het legitiem zou zijn om homoseksuele mannen en vrouwen te discrimineren. Het Centrum herinnert eraan dat wederzijds respect voor verschillen – of het nu gaat om religieuze overtuiging of seksuele geaardheid – van wezenlijk belang is voor een harmonieus samenleven." bron zoals iedereen kan lezen blijkt uit deze reactie dat ze het voorval met leonard totaal niet erg vonden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik herriner me wel nog hoe de 2 gevallen op TV kwamen, en de reactie van het CGKR op tv. Een schriftelijk statement op een website kun je gemakkelijk nog vervangen, want die kritiek was er op dat moment ook al. Ga misschien eerst eens voor een paar camera's gaan vertellen dat je Marokkanen 'abnormalen' vindt, en kijk dan eens naar de reactie van je geliefde centrum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Meer nog: dan geef ik een vat in "de beest"...
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 20 september 2007 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |||
Burger
|
![]() en waarom niet? als je toch zo'n uitspraken doet, kan het toch geen kwaad om het even te checken?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
waar haalt u het overigens dat het mijn geliefde centrum is? ik vraag gewoon om wat informatie te checken... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() oh ja, mijn punt (voor het geval het niet duidelijk was) was: je maakte een vergelijking tussen de twee reacties maar je doet niet de moeite om even te kijken wat die reacties nu precies waren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zit hem in het woord : als je van de norm afwijkt, voldoe je niet aan de norm, en ben je ABnormaal. Het klinkt lelijker naarmate waarvoor het gebruikt wordt, maar het is wat het is he.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja jong, als ik niet beter wist zou ik "de beest" als cultureel centrum catalogeren.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar ooit eens voor de deur gestaan. Het clienteel die mij daar stond aan te gapen zag er niet meteen uit als het meest gastvrije.