![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 25 september 2007 om 19:11. |
|
|
|
|
|
#22 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
Dank u, maar ik ben het niet met u (en uw dokter) eens. Mag ik?
Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 25 september 2007 om 19:23. |
|
|
|
|
#25 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je ageert tegen iets dat er niet staat.
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor de duidelijkheid. Dokter Verhulst - zover ik zijn standpunten ken - beargumenteert helemaal niet een splitsing van de sociale zekerheid, maar een afschaffing van het overheidsmonopolie daarvan.
(Mocht ik het fout hebben, staat het u vrij me te verbeteren.)
|
|
|
|
#27 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 26 september 2007 om 06:02. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
De kern van de dokter zijn betoog is "Echte solidariteit berust op vrijwilligheid". Daar zit het al meteen grondig fout. 'U mag geven wat u wilt' met als direct gevolg dat niemand wat geeft en de halve wereldbol vergaat van honger en dorst. Verhulst valt het principe van de algemene verplichte solidariteit aan. De rijken moeten maar voor de rijken zorgen en de rest zoekt het zelf maar uit en mag van aalmoezen leven.
Voel ik mij 'beroofd' (het woord dat V gebruikt) als een paar centen van mijn belastinggeld of bijdragen aan de pensioenkas naar Waalse medeburgers gaan? Moet ik mij dan niet (of minder) 'beroofd' voelen als mijn centen naar volbloed Vlamingen gaat die al jaren werkonwillig zijn of onvrijwllig in de werkloosheid worden gehouden of gedwongen? Overal wordt er misbruik gemaakt en dat moet bestreden worden en wordt het ook. Zie maar weer de cijfers: 11.000 geschorsten bij de VDAB. Netjes verdeeld over gans België. 10 % Brussel, 30% Wallonnië en 60% Vlamingen. IK hoor ze hier al hardop denken: "dat zullen wel allemaal allochtonen zijn!".... (sic) |
|
|
|
|
#29 |
|
Europees Commissaris
|
U bent de definitie van democratie aan het ontdekken.
|
|
|
|
|
#30 |
|
Europees Commissaris
|
Overal wordt er misbruik gemaakt en dat moet bestreden worden en wordt het ook. Zie maar weer de cijfers: 11.000 geschorsten bij de VDAB. Netjes verdeeld over gans België. 10 % Brussel, 30% Wallonnië en 60% Vlamingen. IK hoor ze hier al hardop denken: "dat zullen wel allemaal allochtonen zijn!".... (sic)[/quote]
Uit de draad over Bart De Wavers zus leren we dat de werklozen in Wallonië Vlamingen zijn en die in Vlaanderen Walen. Immers : de walen krijgen in Wallonië door het systeem van PS cliëntisme vet betaalde jobs (de Vlamingen die er wonen vanzelfsprekend niet), in Vlaanderen gebeurt min of meer hetzelfde met dat verschil dat iedereen wel een nonkel ofgoede familiekennis of Mr Pastoor kent die onder het principe ons kent ons wel voor een jobke zorgt voor de hardwerkende Vlaming. eigenlijk zijn de luie profiteurs werkloos, die om te vermijden dat ze aan het werk gezet worden in een ander gewest gaan wonen. Splits België en er is gewoon geen ruimte meer voor werkloosheid : vlamingen en walen zullen hier dan naar het geprezen Tsjecho-Slovaakse model op staatskosten verhuisd worden (dat vind ik nu de kers op de taart, die Walen die graag een woonst aan de Vlaamse kunst zouden hebben of die Vlamingen die van een huisje in de rustige ardeense natuur dromen kunnen dan eindelijk op staatskosten hun dromen in vervulling zien gaan, het dakloze miserabele medeburgerssyndroom in één klap mee genezen !)
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 26 september 2007 om 10:34. |
|
|
|
|
#31 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een mens is geen solopsist : hij leeft in een maatschappij die hem in principe zijn rijkdom, zijn voedsel geeft.. het is zijn verdomde plicht iets retour te presteren en niet in zelfglorieëring achterover te leunen om te genieten van zijn "rechtmatig bezit". Bezit is een illusie : iets dat men voor de duur van zijn leven geleend heeft (te leen gekregen heeft) - men laat het achter, liefst in goede toestand voor hen die na ons komen. Zonder bezit geen diefstal.
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als Vlaanderen 130% verdient, en Wallonië verteert er 150 gaan we verarmen zonder Wallonië? Ik raad u dringend aan het boek "the sice of nations" te lezen van Professor Alberto Alesina en Enrico Spolaore. De omvang van een land is niet bepalend voor de welvarendheid. Anders zou België nu al 1 van de armste landen zijn in de wereld. De bepalende factor is: - Een stabiel sociale en politieke sfeer. - De efficiëntie van het overheidsapparaat. - De economische zekerheid en rechtszekerheid van bedrijven - Het innovatiebeleid van bedrijven, en het creëren van ruimte en middelen hiervoor. - Een betaalbare loonkost. Gezien Vlaanderen jaarlijks vele miljoenen spaart, is het duidelijk dat we hier in Vlaanderen goed doen op alle vlak. Door het feit dat we in een Europese context leven, zal het verdwijnen van het tussenniveau België geen enkele invloed hebben. (GH Luxemburg zo anders nogal wat klappen gekregen hebben) |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#34 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Er zijn franstalige vlamingen , werkgevers die van de werklust van de vlamingen profiteren en zo behalve hun eigen portemonnee ook hun nederlandstalige medemensen van een inkomen voorzien. Men beweert zelfs dat er meer Vlamingen in Brussel werken dan franstaligen.. Er wonen meer werklozen in Wallonië dan in Vlaanderen .. maar daarondr bevinden zich ook Vlamingen.. Ik beweer dit niet, maar iemand van Uw "politieke stal" beweert zelfs dat er in Wallonië waaarschijnlijk geen franstalige werklozen zijn omdat die door het PScliëntelisme stee"vast aan een vetbetaalde job kunnen komen, waarvan Vlamingen die in Wallonië "par la nature des choses" uitgesloten blijven. Het bezwaar tegen "transferts" blijkt dus een on-argument te zijn : wij financieren slechts werkloze Vlamingen .. die in Wallonië leven. Ongetwijfelt keek U ook naar het programma over de Tslecho-slovaakse splitsing : daar heeft men op staatskosten diegenen die in het "andere landsdeel" wilden wonen gratis op staatskosqten verhuisd. Dat is nog eens een aangenaam vooruitzicht voor een "Belgische splitsing" - franstaligen die plots ontdekken dat ze feitelijk Vlamingen zijn die en masse naar de Vlaamse kust trekken & hordes miserabele Vlamingen die hun Waalse bloedlijn ontdekken gaan in knusse optrekjhes in de Waalse Ardennen hun levensdafgen slijten ! Ik ben absoluut geen tegenstander van het principe van een "Belgische Splitsing" - ik zie alleen "praktische bezwaren" en vraag me werkelijk af of dat aan "de toestand" van de individuele burger in zijn strijd voor het bestaan iets essentieels kan bijdragen.
|
|
|
#35 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Alleen, bovenstaande punten staan los van politieke structuren. Theoretisch kan bovenstaande allemaal gerealiseerd worden binnen de huidige structuren. De tekortkoming wordt teweeggebracht door de politici die deze structuur invullen. Een onafhankelijk Vlaanderen is bv. geen garantie dat de loonkosten zullen dalen. Ook de sociale en politieke stabiliteit is niet verzekerd in een onafhankelijk Vlaanderen. Stel nu dat Vlaanderen onafhankelijk is en er komt zo 4,5 miljard € per jaar vrij. De SPA beslist om de werkloosheidsuitkeringen en leeflonen met 1% op te trekken, de CD&V krijgt om die reden geld om de wachtlijsten weg te werken en OVLD krijgt het voor elkaar om elke startende ondernemer een overheidswaarborg te verlenen, denk je dat er dan nog veel geld overblijft om de loonkosten te drukken Stel nu dat Vlaanderen onafhankelijk is en er komen verkiezingen VB en CD&V halen elk 40%, LDD,GROEN!,SPA,OVLD halen elk 5% denk jij dan dat er binnen de twee weken een regering zal komen? Daar gaat de politieke en sociale stabiliteit wel onder leiden.
Laatst gewijzigd door BCD : 26 september 2007 om 12:52. |
||
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wallonië zal na een splitsing een harde noot te kraken hebben, maar dit is de volledige verantwoordelijkheid van het Waalse beleid die geen sancties" kent voor een wanbeleid. "Heb je tekort, vraag gewoon meer". Maar ik ben ervan overtuigd dat dit de enige manier is om Wallonië erbovenop te helpen. Geef hen verantwoordelijkheid, waar ze niet rond kunnen. In uiterste nood kun je nog altijd wat bijsturen. (op onze voorwaarde) Laatst gewijzigd door giserke : 26 september 2007 om 13:01. |
|
|
|
|
|
#37 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
"Daar zit het al meteen grondig fout. 'U mag geven wat u wilt' met als direct gevolg dat niemand wat geeft en de halve wereldbol vergaat van honger en dorst."
AH: "Waarom denkt u dat?" Omdat de halve wereldbol vergaat van honger en dorst. Anderzijds is Bill Gates' fortuin dan ongeveer zo groot als het BNP van de 45 armste landen samen. Het enige waar de rijken dan investeren is een ruimtetocht naar Mars om te kijken of daar nog leven is. Vanop een berg aardse lijken speuren ze met hun sterkste telescopen het heelal in. Voor de stank van rottende lijken zetten ze dan wel eerst een neusknijper op. |
|
|
|
|
#39 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar, waaraan ligt dat, volgens u? Citaat:
Hoeveel miljard geeft Gates jaarlijks aan liefdadigheid? Hoeveel mensen heeft microsoft al werk kunnen geven? Hoe is Gates zo rijk kunnen worden? Citaat:
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De verplichte solidariteit opgeven tav de Walen, is de aanzet tot het opgeven van de solidariteit jegens eigen volk. De cirteria daarvoor werden al lang vastgelegd bij extreemrechts. Voor het VB zijn er geen sukkelaars alleen maar profiteurs. Zoiets als de president van Iran die in zijn antwoord waarom er nog steeds homo's worden afgeschoten, prompt antwoordde: homoseksualiteit bestaat niet in Iran. Idem dito voor het VB in eigen land: gehandicapten, ouderen, zieken, ongeschoolden enz... bestaan niet, dat is allemaal profitariaat, afvoeren, Ausrotten! |
|
|
|