Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 27 september 2007, 06:50   #21
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Door zijn perfecte tweetaligheid was hij groot in heel België.

Justine en Kim zijn toch altijd een beetje in hun landsdeel gebleven. Eddy werd/wordt door iedereen bejubeld.
Tja, de belgitude is al een tijdje dood hé.
Kortaf is offline  
Oud 27 september 2007, 07:00   #22
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
de allergrootste wielrenner die ooit op aarde heeft rondgewandeld
In die tijd werd doping nog gedoogd. Zo kon Merckx "de allergrootste" worden. Als hij nu zou gereden hebben, was hij zoals F. Vandenbroucke roemloos ten onder gegaan. In 2007 mag hij zelfs niet meer binnen op het wereldkampioenschap.

http://www.demorgen.be/dm/nl/sport/w...on=channelArt9

Citaat:
Eddy Merckx niet welkom op WK in Stuttgart

Drievoudig wereldkampioen Eddy Merckx is niet welkom op het WK wielrennen in het Duitse Stuttgart, dat woensdag van start gaat met de tijdritten voor de beloften en de vrouwen en zondag eindigt met de wegrit bij de mannen. Merckx, algemeen erkend als de grootste wielrenner aller tijden, kreeg geen officiële uitnodiging van de organisatoren, meldden verscheidene media woensdag. Dat Merckx niet welkom is, past in de felle dopingstrijd die de organisatoren zijn aangegaan.

"We willen een voorbeeld stellen", noteert onder meer Het Laatste Nieuws de uitleg van WK-woordvoerder Jörg Klopfer. "De mensen die wij niet uitnodigen, komen uit een verleden waarin er een grotere tolerantie bestond tegenover doping. We moeten voortaan het zuivere wielrennen promoten. (...) Het is alleszins niet persoonlijk bedoeld", aldus Klopfer, die niet aangaf waarom precies Merckx geen uitnodiging krijgt.

Ook de Duitsers Dietrich Thurau en Rudi Altig, wereldkampioen in 1966, en de Italiaan Gianni Bugno, wereldkampioen in 1991 en 1992, zijn niet gewenst in Stuttgart.

Merckx, die in zijn carrière drie keer positief testte, laat het alvast niet aan zijn hart komen. "Ze zijn dolgedraaid daar. Nu ja, domme mensen zijn er overal, dus ook in Duitsland. Weet je wat? Als er bij de organisatoren mensen te vinden zijn die minder uitspookten dan ik ooit deed, krijgen ze van mij een prijs. Ik maak er geen probleem van. Ik was toch niet van plan naar Stuttgart af te reizen. Jaren nam ik geen vakantie, daar was ik dringend aan toe. Samen met Claudine vertrek ik straks naar Egypte. Lekker genieten, ver weg van alle gewoel", vertelt Merckx. (belga/dm)
En blijven doen alsof hij niet gelogen en bedrogen heeft... : dit is Belgisch.

Nu alleen nog zeggen dat die nazi's wel nooit zullen veranderen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 september 2007 om 07:01.
Kortaf is offline  
Oud 27 september 2007, 07:25   #23
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Who the f*ck is Eddy Merkcx? Heeft die een stem meer dan ik? Ik denk het niet!

.
Eddy B is offline  
Oud 27 september 2007, 07:51   #24
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, dat is hetzelfde als een loodgieter vragen wat hij denkt over de stabiliteit van de huisfundering.

Merckx heeft grootste prestaties geleverd in het wielrenner, maar dat maakt niet dat de man nu over een of ander magisch gezag zou beschikken dat hem toestaat gezaghebbende uitspraken te doen over politiek. Hij verwoordt zijn mening, inzicht, opvatting. Meer niet.

En over het overige, tja, Merckx gebruikte doping net zoals alle andere wielrenners in zijn tijd. Toen werd het niet als problematisch ervaren. Nu wel. Andere tijden, andere zeden.
Hiermee kan ik volledig akkoord gaan. In een tijd dat de anderen ook doping pakten wel Merckx wel degelijk de allergrootste. Als wielerliefhebber heb ik dan ook veel respect voor diens sportieve prestaties en zijn prachtige carriëre. Voor zijn politieke denkbeelden een stuk minder uiteraard, maar ik denk niet dat de man ook een erg groot licht zou zijn in de politiek. Hij laat zich nogal makkelijk gebruiken door het Belgicistische gezelschap waar hij regelmatig mee vertoeft.

Trouwens hetzelfde geldt voor Kim Gevaert, alleen is die nog een pak erger, daar ze de 0110-concerten gesteund heeft. Zou de ralatie met diene neger er voor iets tussenzitten ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 27 september 2007, 07:54   #25
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
In die tijd werd doping nog gedoogd. Zo kon Merckx "de allergrootste" worden. Als hij nu zou gereden hebben, was hij zoals F. Vandenbroucke roemloos ten onder gegaan. In 2007 mag hij zelfs niet meer binnen op het wereldkampioenschap.

http://www.demorgen.be/dm/nl/sport/w...on=channelArt9

En blijven doen alsof hij niet gelogen en bedrogen heeft... : dit is Belgisch.

Nu alleen nog zeggen dat die nazi's wel nooit zullen veranderen.
Komkom, ik vind het als wielerliefhebber schandalig dat Eddy Merckx, de grootste wielrenner ooit niet wordt uitgenodigd op het WK. Hij nam wellicht wel doping, maar de anderen deden dat ook, trouwens dat spul was lang nog niet zo straf en goed als nu. Dus Merckx is en blijft de grootste wielrenner aller tijden.

Dat betekent echter niet dat we een bijzondere waarde moeten hechten aan de politieke mening van hem en andere sportmensen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 27 september 2007, 07:57   #26
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zou de ralatie met diene neger er voor iets tussenzitten ?
Getuigt van weinig respect voor die mens.
straatrue is offline  
Oud 27 september 2007, 08:10   #27
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Getuigt van weinig respect voor die mens.
Ah? Mag men geen VRAAG meer stellen ook niet? Ah nee, want dan moeten er antwoorden komen, die gewoonlijk onfris ruiken!

.
Eddy B is offline  
Oud 27 september 2007, 08:53   #28
Tegendradigaard

Standaard

Dopîng heeft zo zijn gevolgen voor de geestelijke vermogens he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 september 2007, 09:03   #29
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Komkom, ik vind het als wielerliefhebber schandalig dat Eddy Merckx, de grootste wielrenner ooit niet wordt uitgenodigd op het WK. Hij nam wellicht wel doping, maar de anderen deden dat ook, trouwens dat spul was lang nog niet zo straf en goed als nu. Dus Merckx is en blijft de grootste wielrenner aller tijden.

Dat betekent echter niet dat we een bijzondere waarde moeten hechten aan de politieke mening van hem en andere sportmensen.

Volledig akkoord Max: behalve van dat schadelijk. Ik denk dat de doping van vandaag én straffer én minder schadelijk is dan die ten tijde van Merckx.
Trouwens: ik vind het ziekelijk dat de al dan niet schatplichtige mening van sportmensen of mensen die "gefabrikeerd" zijn in het "ons kent ons" milieu enig politiek inzicht toegedicht krijgen...
Oud 27 september 2007, 10:28   #30
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is misschien ook een les voor diegenen die menen overal in belgique hun taal te moeten spreken
Miguelito is offline  
Oud 27 september 2007, 12:14   #31
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gaat gij nu de allergrootste wielrenner die ooit op aarde heeft rondgewandeld afvallen omdat hij tegen uw onnozel republiekske is? ZIELIG!
Het verwondert mij dat je "allergrootste wielrenner" niet in hoofdletters hebt geplaatst. Maar ik heb een paar bedenkingen omtrent onze Eddy.

Zijn ouders zijn na de oorlog verhuisd naar het Brusselse, wegens vader ietwat bruin tijdens de oorlog. Eddy kan daar niks aan doen, maar heeft er wel alles voor overgehad zijn Vlaamse afkomst zo vlug als mogelijk te verdoezelen, onder meer zijn huwelijk dat in het Frans voltrokken werd.

Voor de rest was hij een opportunische Belgische wielrenner. Je kan beter populair zijn in gans België dan alleen in Vlaanderen. En je kan beter zeer dure fietsen verkopen, die de gewone mens zich niet kan permitteren, in gans België.

Ik zou voorstellen dat Eddy nu een promotietocht onderneemt voor de Belgische éénheid, geflankeerd door alle Belgicistische bv's.

Ik zie het al voor me : Eddy op zijn duur veloke, met zijn Belgisch drapeauke...
robert t is offline  
Oud 27 september 2007, 12:25   #32
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Justine en Kim zijn toch altijd een beetje in hun landsdeel gebleven. Eddy werd/wordt door iedereen bejubeld.
Kim Clijsters kan wel degelijk Frans. Van Justine Henin weet ik niet of ze Nederlands kan.
Montalcino is offline  
Oud 27 september 2007, 12:28   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaat gij nu de allergrootste wielrenner die ooit op aarde heeft rondgewandeld afvallen omdat hij tegen uw onnozel republiekske is? ZIELIG!
gaat gij het licht van de zon ontkennen omdat meneer pro belgica is ?!

hij is drie keer betrapt op doping.
(is daardoor trouwens niet gewenste gast op het wk dit jaar, alle gekende dopingsjoemelaars worden daar immers geweerd)
Anna List is offline  
Oud 27 september 2007, 12:35   #34
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Merckx is dan ook een kannibaal, misschien zijn Kim en Justine wat vriendelijker?
the_dude is offline  
Oud 27 september 2007, 12:39   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Van Justine Henin weet ik niet of ze Nederlands kan.
Ik dacht het niet.

Ik zag haar immers ooit eens geïnterviewd worden door de Nederlandse TV. In het Engels.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 27 september 2007 om 12:39.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 september 2007, 12:43   #36
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Who the f*ck is Eddy Merkcx? Heeft die een stem meer dan ik? Ik denk het niet!
Belgisch kampioen driebanden. Zo van: ik stuur Joëlle de hoek door langs Bart zodat ze Yves vol kan raken en carambole kan maken met Bart.
De Garde is offline  
Oud 27 september 2007, 12:57   #37
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
De familie Merckx heeft natuurlijk ook wel één van de minder strategische zetten gedaan door tijdens de bezetting half Meensel-Kiezegem te laten deporteren na de moordaanslag op Gaston Merckx...
Ach komaan zeg, dat waren neven van Jules Merckx, de vader van Eddy. Daarvoor kan je Jules Merckx en zijn gezin toch niet verantwoordelijk stellen, trouwens, Eddy zélf werd pas in 1945 geboren.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 27 september 2007 om 13:07.
Den Ardennees is nu online  
Oud 27 september 2007, 12:57   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hij is drie keer betrapt op doping.
Eén maal, tijdens de Giro van 1969. Die twee andere mag je hier met staalharde bewijzen uit de doeken doen.
Pietje is offline  
Oud 27 september 2007, 12:59   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Handig gespeeld van de aanhangers van Laeken om sommige mensen die populair zijn bij het volk, te ontvangen, hen een lintje te geven - of zelfs een baron-titel - ... en hen zo te binden aan het regime.

Slechts sterke karakters kunnen aan de sirene-roep van het lintje weerstaan.

Slechts mensen met een scherp zicht, kunnen inzien hoe het mekanisme marsjeert.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 september 2007, 13:10   #40
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

trouwens, het gezin van Jules Merckx is pas in 1946 verhuisd uit Kiezegem, en dus helemaal niet omwille van de repressie. Jules Merckx zelf moest onderduiken tijdens de oorlog en zijn twee schoonbroers hebben in de Duitse kampen gezeten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be