Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2007, 18:53   #21
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Toch wel een tikkeltje ongeloofwaardig na alles wat ik van jouw hand al gelezen heb.
Als ik geprovoceerd word reageer ik nogal heftig maar anders ben ik wel in voor een "volwassen" gesprek hoor. De occasionele "steek onder water" moeten we er maar kunnen bijnemen, niet? Daar ben ik, als Belgicist, soms de gever van maar vooral de ontvanger.
Oud 27 september 2007, 18:54   #22
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Toch wel een tikkeltje ongeloofwaardig na alles wat ik van jouw hand al gelezen heb.
Mensen kunnen veranderen. Hij krijgt zijn kans. Waarom niet? Liever een sereen debat dan bashen, nietwaar?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 18:55   #23
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
U verwart me met Tomm(2m), ik ben Tommm(3m) zonder communistische sympathiën.
Hilarisch!!
Goed gevonden!

.
Oud 27 september 2007, 19:05   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Inderdaad, het is niet goed te praten. Maar er zijn er die mij, een 21-jarige, "zwarte" noemen. Toch belachelijk niet? Mijn Grootmoeder was 10 jaar toen de oorlog uitbrak, wat heb ik dan in Godsnaam te maken met die Nazi's?

Soit, niet dat ik mij dat aantrek hoor. Het feit dat ze zoiets zeggen, zegt veel over de intellectuele capaciteit van dergelijke mensen.
Ik heb het hier niet over kinderen. Ik heb het over volwassen mensen. 'Zwarten' zijn mensen die in de oorlog doelbewust gecollaboreerd hebben zonder dat dit echt nodig was. Er zijn ook Vlaams-nationalisten geweest die niet gecollaboreerd hebben. D�*t zijn de echte Vlaams-nationalisten geweest in die tijd. De anderen hebben de belangen van Vlaanderen niet gediend, maar ernstig geschaad.

Laatst gewijzigd door system : 27 september 2007 om 19:07.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 19:12   #25
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb het hier niet over kinderen. Ik heb het over volwassen mensen. 'Zwarten' zijn mensen die in de oorlog doelbewust gecollaboreerd hebben zonder dat dit echt nodig was. Er zijn ook Vlaams-nationalisten geweest die niet gecollaboreerd hebben. D�*t zijn de echte Vlaams-nationalisten geweest in die tijd. De anderen hebben de belangen van Vlaanderen niet gediend, maar ernstig geschaad.
Je maakt zwaar onderscheid, zonder in die tijdsgeest te kunnen spreken. Vergeet je niet dat de mensen lichtjes onnozeler waren toen? Waarom kan dit hoofdstuk niet afgesloten worden? WIE van toen leeft er nog?

.
Oud 27 september 2007, 19:19   #26
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Je maakt zwaar onderscheid, zonder in die tijdsgeest te kunnen spreken. Vergeet je niet dat de mensen lichtjes onnozeler waren toen? Waarom kan dit hoofdstuk niet afgesloten worden? WIE van toen leeft er nog?[/quote]
Er zijn bepaalde Vlaams-Nationalisten die het verleden mordicus niet willen afsluiten tot over kort (Karel Dillen) of dit verleden nooit afgezworen hebben (Jef François, eregenodigde bij het VB).

Maar goed, ik ben deze discussie niet begonnen.

Laatst gewijzigd door system : 27 september 2007 om 19:20.
Oud 27 september 2007, 19:25   #27
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=system;2961017]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Maar als men als voorzitter, een SS-er zoals Jef François uitnodigt als eregast op een congres van zijn partij, dan moet er toch een lichtje gaan branden zeker. Niet bij u blijkbaar.

eregast ? ... ik weet t niet ... je zal er wel niet om liegen zeker ?

1988 ? toen haalde het VB zo'n 0,7 1,8 of na de grote doorbraak 2,3 % maar dat was geloof ik al '89 ... ik haal die percentages even uit mijn memorie, dus sla mij niet dood als ik er een jaar en/of een half procent naast zit ... me dunkt niet echt een positie om kieskeurig te zijn
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 19:37   #28
system
Banneling

Standaard

[quote=Anna List;2961114]
Citaat:

eregast ? ... ik weet t niet ... je zal er wel niet om liegen zeker ?

1988 ? toen haalde het VB zo'n 0,7 1,8 of na de grote doorbraak 2,3 % maar dat was geloof ik al '89 ... ik haal die percentages even uit mijn memorie, dus sla mij niet dood als ik er een jaar en/of een half procent naast zit ... me dunkt niet echt een positie om kieskeurig te zijn
Het was niet meer zo maar een congres, het was een verkiezingscongres van het Vlaams Blok dat doorging op 11 september 1988. Het Vlaams Blok steunt niet alleen deze nazicollaborateur. Ook Jan Brans, notoire antisemiet, de ter dood veroordeelde hoofdredacteur van "Volk en Staat", werd later hoofdredacteur van het partijorgaan van het Vlaams Blok.

Laatst gewijzigd door system : 27 september 2007 om 19:39.
Oud 27 september 2007, 19:39   #29
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=system;2961158]
Citaat:

Het was niet meer zo maar een congres, het was een verkiezingscongres van het Vlaams Blok dat doorging op 11 september 1988. Het Vlaams Blok steunt niet alleen deze nazicollaborateur. Ook Jan Brans, notoire antisemiet, de ter dood veroordeelde hoofdredacteur van "Volk en Staat", werd later hoofdredacteur van het partijorgaan van het Vlaams Blok.
soit, ik wou gewoon hier en daar een kleine nuance aanbrengen ... je gaat mij geen nazi's horen verdedigen hoor ... als je dat kan geruststellen

ps je bent wel op de sukkel met dat quoten hé

hehe fuck, t ligt niet aan u t ligt aan t forum ... ik heb t ook zitten

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 september 2007 om 19:40.
Oud 27 september 2007, 19:42   #30
system
Banneling

Standaard

[quote=Anna List;2961165]
Citaat:

soit, ik wou gewoon hier en daar een kleine nuance aanbrengen ... je gaat mij geen nazi's horen verdedigen hoor ... als je dat kan geruststellen

ps je bent wel op de sukkel met dat quoten hé

hehe fuck, t ligt niet aan u t ligt aan t forum ... ik heb t ook zitten
Rare nuance. Volgens mij wilt u helemaal geen nuance.
Oud 27 september 2007, 19:44   #31
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Eddy B, ik denk dat je mijn post opnieuw dient te lezen. Ik probeer zo genuanceerd mogelijk te zijn. Ik vergelijk de Vlaamsnationalisten van vandaag zeker niet met de collaborateurs. Ik heb het echt enkel maar over de collaborateurs van de 2de wereldoorlog. Het stoort mij dat zij goedgepraat worden.
Ik doe niet mee aan de demonisering van Vlaamsnationalisten, ik wil er net mee in debat gaan. Als gelijken.
Wees nu toch eens een beetje ernstig.De tweede wereldoorlog is 60 jaar voorbij.
Alle collaborateurs uit die tijd zijn dood en begraven. Zij zijn ook nauwelijks een onderwerp van gesprek. Met recht en reden, want onze samenleving vandaag staat voor zeer ernstige problemen die alle aandacht verdienen.
verlies dus je tijd niet en doe nuttig werk.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 19:47   #32
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=system;2961178]
Citaat:

Rare nuance. Volgens mij wilt u helemaal geen nuance.
straf dat u weet wat ik denk te willen
ik bedoelde de achtergrond die ik aanbracht van de oorlogsburgemeester Moortgat ...

ik kan van zo'n burgemeester die dat al 20 jaar is en dat blijft tijdens de oorlog (ik herhaal net als vader Decroo) ... echt geen zware nazi maken hoor (tenzij jij mij bijkomende info verstrekt) ...

een Belgisch Koning Leopold III die op Berchtesgaden in 40 reeds verneemt dat Hitler de Joden massaal wil deporteren (ik dacht dat het idee toen was ze naar Madagascar te verschepen) ... dat is natuurlijk andere koek ... maar die mens heeft nooit terechtgestaan hé ... tiens hoe zou dat nu komen
Oud 27 september 2007, 20:05   #33
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Wat is de bedoeling hiervan, Antoine? Er zijn zoveel mensen uit verschillende landen en van verschillende (soms niet Germaanse!) volkeren die hebben samengewerkt met Nazi-Duitsland. Er zijn misschien nog enkele oudere Vlamingen die daar trots op zijn maar u kunt ook zulke mensen vinden in pakweg Kroatië en Wallonië. Dus ik zie niet in waarom u hiervoor Vlaanderen moet zwart maken. Dit is de zoveelste Belgische leugen waarin u trapt!
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 20:50   #34
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Wat is de bedoeling hiervan, Antoine? Er zijn zoveel mensen uit verschillende landen en van verschillende (soms niet Germaanse!) volkeren die hebben samengewerkt met Nazi-Duitsland. Er zijn misschien nog enkele oudere Vlamingen die daar trots op zijn maar u kunt ook zulke mensen vinden in pakweg Kroatië en Wallonië. Dus ik zie niet in waarom u hiervoor Vlaanderen moet zwart maken. Dit is de zoveelste Belgische leugen waarin u trapt!
Worden berichten hier alleen diagonaal gelezen of zo? Ik stel duidelijk dat ik niet de link wil leggen tussen hedendaagse Vlaamsnationalisten en collaborateurs. Ook zeg ik duidelijk dat de goedkeuring van de collaborateurs door sommigen, omdat ze voor de Vlaamse zaak vochten, onaanvaardbaar is en niets over vandaag.
Ik heb het dus niet over het hedendaags Vlaamsnationalisme maar wel over het feit dat collaboratie, met wat voor reden dan ook, niet goed te keuren is.
p.s. Essevee_Vl: pas op je tellen, man. Je bent nog maar net hersteld van onze laatste verbale vechtpartij.
Oud 27 september 2007, 21:21   #35
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Worden berichten hier alleen diagonaal gelezen of zo? Ik stel duidelijk dat ik niet de link wil leggen tussen hedendaagse Vlaamsnationalisten en collaborateurs. Ook zeg ik duidelijk dat de goedkeuring van de collaborateurs door sommigen, omdat ze voor de Vlaamse zaak vochten, onaanvaardbaar is en niets over vandaag.
Ik heb het dus niet over het hedendaags Vlaamsnationalisme maar wel over het feit dat collaboratie, met wat voor reden dan ook, niet goed te keuren is.
p.s. Essevee_Vl: pas op je tellen, man. Je bent nog maar net hersteld van onze laatste verbale vechtpartij.
Er waren ook Vlamingen die hebben samengewerkt met nazi-Duitsland om de "goddelozen in Rusland" te bestrijden...

Kijk Antoine ik zie niet in waarom u moet vastklampen aan een zwart blad van de geschiedenis. Er zijn meer slechteriken dan Hitler en Dutroux maar ik heb de indruk dat er op dat vlak een grote bloedarmoede heerst in België m.a.w. men kiest steeds dezelfde zondebokken. Zoals u weet is het zoeken van een zondebok gelijk aan wraakzucht. U kiest zoals alle Belgicisten ten onrechte de Vlamingen als zondebok voor alle dingen die slecht gaan België en alle slechte zaken voor België waaronder de samenwerking met nazi-Duitsland.

Voor ik het vergeet u moet niet bij mij afkomen met zo'n taal, onozele snotneus. U kan mij niet treffen! Er is nog niets geweest van een, om het met uw woorden te zeggen, "combat verbale".
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 21:25   #36
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er waren ook Vlamingen die hebben samengewerkt met nazi-Duitsland om de "goddelozen in Rusland" te bestrijden...

Kijk Antoine ik zie niet in waarom u moet vastklampen aan een zwart blad van de geschiedenis. Er zijn meer slechteriken dan Hitler en Dutroux maar ik heb de indruk dat er op dat vlak een grote bloedarmoede heerst in België m.a.w. men kiest steeds dezelfde zondebokken. Zoals u weet is het zoeken van een zondebok gelijk aan wraakzucht. U kiest zoals alle Belgicisten ten onrechte de Vlamingen als zondebok voor alle dingen die slecht gaan België en alle slechte zaken voor België waaronder de samenwerking met nazi-Duitsland.

Voor ik het vergeet u moet niet bij mij afkomen met zo'n taal, onozele snotneus. U kan mij niet treffen! Er is nog niets geweest van een, om het met uw woorden te zeggen, "combat verbale".

Over taal gesproken. U gebruikt wel geen erge prozaïsche taal moet ik zeggen. Eerder een directe taal waarover geen twijfel kan bestaan. En toch heb ik gevoelen dat ik bij het lezen van uw bericht ergens twijfel.

Laatst gewijzigd door system : 27 september 2007 om 21:27.
Oud 27 september 2007, 23:19   #37
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allé dan.
Oud 27 september 2007, 23:33   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wees nu toch eens een beetje ernstig.De tweede wereldoorlog is 60 jaar voorbij.
Ja, en ??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Alle collaborateurs uit die tijd zijn dood en begraven. Zij zijn ook nauwelijks een onderwerp van gesprek.
Is dat zo ?? Slechts een paar jaar geleden werden ze nog gehuldigd op jullie ijzerwake. Is dat jullie manier om dat "verleden" te laten rusten, het ten gepaste tijden weer in herinnering brengen ???? En dan maar zeuren dat jullie nog steeds aan die periode herinnerd worden.
Van hypocrisie en huichelarij gesproken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 23:38   #39
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Afkeuren anders ook niet. Je hebt nog altijd niet duidelijk geantwoord, wat je ervan vond dat Dillen een gewezen (vlaamse) SS-officier als Jef François uitnodigde op dat bewuste VB-congres.

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=10

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 september 2007 om 23:40.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 23:48   #40
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Inderdaad, het is niet goed te praten. Maar er zijn er die mij, een 21-jarige, "zwarte" noemen. Toch belachelijk niet? Mijn Grootmoeder was 10 jaar toen de oorlog uitbrak, wat heb ik dan in Godsnaam te maken met die Nazi's?

Soit, niet dat ik mij dat aantrek hoor. Het feit dat ze zoiets zeggen, zegt veel over de intellectuele capaciteit van dergelijke mensen.
Niet alleen dat, maar ik vind het gewoon verschrikkelijk hoe mensen 60 jaar NA datum, met al de wetenschap ERNA zonder blikken of blozen mensen durven te (ver)oordelen, die toentertijd omzeggens GEEN MEDIA hadden, behalve de radio en meneer pastoor op de preekstoel, waarvan er een heel deel na de feiten zich plots niet meer herinnerden dat ze mensen naar het front hebben of hadden gestuurd.

En de smeerlapperijen nadat de duitsers waren verdwenen, begaan door welk krapuul dan ook (vooral communistisch georienteerd) en oogluikend toegestaan door de belziekse staat mogen en moeten al evenzeer in de kijker worden gebracht.

Zelfs die belziekse staat dient veroordeeld te worden -door Pallieterke zo dikwijls de bananenrepubliek genoemd- omdat zij mensen veroordeelden op basis van wetten met terugkerende kracht... hellllooooooo
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be