Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2007, 16:25   #21
bk232214
Gouverneur

Standaard ja en nee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U kunt dat als driedubbele gepamperde toch niet begrijpen...

Godzijdank ligt daar niemand wakker van...

Van waar die pampers komen, speelt voor U geen rol...
Als er maar zijn...
solidariteit ja maar op een eerlijke manier niet altijd van de zelfde vlaanderen . red de solidariteit voor wie het is beter dat wij spitsen dan kan vlaanderen zelf beslissen waar het geld naar toe gaat .Red de solidariteit voor het spitsen beroemde mensen staan er achter zoals ,de neus ,den bult, mie spek, de plak, de platte ,de oorring en de geschilderde en ga maar voort
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 16:27   #22
bk232214
Gouverneur

Standaard goed hebben

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Axl Peleman (muzikant en mediafiguur): 'Ik heb die petitie ondertekend omdat ik de beweegredenen die men aanhaalt om België te scheiden helemaal verkeerd vind. Ik hou van ons Belgenland. Niet omdat ik een patriot ben, maar omdat ik vind dat we het hier goed hebben en dat dat niet veranderd moet worden. België behoort tot de tien meest welvarende landen ter wereld, hé. Waarom moet je die goed draaiende machine dan in twee stukken delen? We hebben hier de beste ziekenzorg, de beste scholen en universiteiten, de prachtigste steden, unieke landschappen en natuur en de mensen zijn hier zo ongelofelijk vriendelijk. We hebben het hier heel goed, en weet je waarom? Omdat we zo kritisch zijn tegenover onze politici. Daarom zeg ik: never change a winning team.'
'Nu willen sommigen het land scheiden, zonder daarbij na te denken welk effect het zou hebben op onze welvaart. Het idee van een scheiding schept volgens mij een vijandig klimaat dat niet aantrekkelijk is voor de multinationals die hier werk verschaffen. Het is zelfs gevaarlijk, het schrikt internationale bedrijven af.'
'Ach, Wallonië en Vlaanderen zijn toch eigenlijk een getrouwd koppel. En hun huwelijksproblemen kunnen ze op twee manieren aanpakken: ofwel lossen ze de wrijvingen op, ofwel gaan ze uiteen. Wel, ik kies voor het eerste.'
(Bron: DS 27/9/07)
Dat is iemand, die niet perse solidair wil zijn, maar op de eerste plaats zijn goed verwarmd plaatsje in de wereld wil behouden... Dus een oerconservatief die trouwens nog niet eens weet waarover de onderhandelingen gaan..
"Niet omdat ik een patriot ben, maar omdat ik vind dat we het hier goed hebben en dat dat niet veranderd moet worden."
Van egoïsme gesproken...
Ik heb het goed ik stempel en werk een beetje bij
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 21:01   #23
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
natuurlijk, werkgevers houden van kleine staatjes die onder elkaar moeten concurreren voor een zo gunstig mogelijk fiscaal regime.
dat is bekend.
wat dat met 'solidariteit' te maken heeft begrijp ik wel niet goed.
solidariteit van de rijken onder elkaar of zoiets?
VSA, China en Indië zijn de kleine staatjes waar grote bedrijven de wereldeconomie in handen hebben.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 21:06   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
de meeste landen met een sterke sociale zekerheid en een herverdelend mechanisme om de rijkdom ietwat te spreiden hebben het goed.
het onze wordt niet meer betaalbaar !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 21:12   #25
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Ik heb het goed ik stempel en werk een beetje bij
een dubbel inkomen, doppen en nog een beetje "�* la belge"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 21:20   #26
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
neen.
veeleer met een goede sociale zekerheid.
maar indien alle landen tegen mekaar uitgespeeld worden om een fiscaal zo gunstig mogelijk regime te hebben om bedrijven aan te trekken, gaat wellicht in de meeste landen de welvaart omlaag (de SZ wordt afgebouwd).
om die redenen zijn grote werkgevers gebaat bij een lappendeken van ministaatjes.
die kunnen ze tegen elkaar uitspelen zodat ze moeten afbieden op sociale rechten.

En in kleine staatjes kunnen ook geen grote betogingen georganiseerd worden.

Alle verpleegsters van heel België die betogen tijdens de Witte Woede of enkel de Vlaamse of Franstaligen. Het is een wereld van verschil.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 21:25   #27
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
En in kleine staatjes kunnen ook geen grote betogingen georganiseerd worden.

Alle verpleegsters van heel België die betogen tijdens de Witte Woede of enkel de Vlaamse of Franstaligen. Het is een wereld van verschil.
Mag ik een stoute opmerking maken?

WAAR gaan de Waalse witten betogen zo zonder Brussel?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be