![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Inderdaad, dat kan
![]() Citaat:
Je moet hier niet proberen me af te schilderen als de zoveelste rechtse extremist, want dat ben ik niet. Ik had van jou toch ook wel een beter antwoord verwacht dan enkel deze clichés. Het essay van Putman (heb het nog niet volledig gelezen, ben eraan bezig) stelt o.a. dat de input van migranten het sociaal kapitaal doet dalen. Als sociaal kapitaal rekent hij altruïsme, vriendschappen, verenigingsleven ed. Er zijn twee theorieën over hoe mensen van verschillende groepen met mekaar omgaan: de eerste gaat ervan uit dat wanneer verschillende groepen met mekaar in contact komen, de initiële vooroordelen vervangen zullen worden door een beter begrip van mekaar. De andere theorie stelt dat diversiteit eerder een beter begrip van de verschillen tussen de eigen groep en 'de anderen' aanwakkert, en dus leidt tot conflicten. Voor beide theorieën zijn bewijzen te vinden. Het is eerder interessant te kijken in welke situatie één van beide omgangsvormen dominant is. Het is vrij evident dat contacten meer conflictueus zullen zijn wanneer de groepen sterker van mekaar verschillen, wanneer er competitie optreedt over beperkende goederen en diensten en wanneer de numerieke en machtsverhoudingen tussen de groepen instabiel zijn. Putman stelt ook een derde theorie voor: de conflict en contact theorieën gaan er namelijk van uit dat de contacten tussen groepen en binnen de groep invers gerelateerd zijn. Zijn eigen onderzoek toont echter dat dit niet het geval is, maar dat het in contact brengen van groepen ook de contacten binnen de eigen groep doen afnemen. Hieruit kunnen dus enkele problemen met de huidige migratie en omgang met diversiteit samengevat worden: - het aantal migranten stijgt te snel: op één �* twee generaties tijd is het aantal migranten gestegen van quasi nul tot 10 % van onze bevolking, in de grote steden loopt dit bij de jeugd op tot 50 %, in sommige buurten wonen nagenoeg enkel nog migranten. Het is niet meer dan normaal dat de autochtonen verontrust worden wanneer grote hoeveelheden migranten (met bytheway ook een veel hoger geboortecijfer) op enkele decennia tijd de helft van de steden inpalmen. - de onzekere toekomst: het element van de competitie met andere woorden. De industrie die ooit migranten nodig had, is verdwenen. Iedereen die een beetje nadenkt, weet dat ons grote problemen staan te wachten door bv hoge energieprijzen, hoge grondstofprijzen, een te dure sociale zekerheid etc. Daardoor treedt er competitie op (of wordt er op zijn minst competitie gepercipieerd) voor jobs, sociale zekerheid, woningen,... Dit is deels ook de schuld van de autochtonen zelf, zij zijn nog steeds te lui om bepaalde vacatures in te vullen (tekorten aan technici, ingenieurs, verplegend personeel,...) maar kakken ondertussen wel rustig voort op de migranten. - het derde punt is dat van het verschil tussen de groepen: je moet geen genie zijn om te beseffen dat de allochtonen op een aantal cruciale punten sterk van ons verschillen en dat zij niet bereid zijn te assimileren. Integendeel, er is bij hen juist een strijdbaarheid aanwezig om hun eigen cultuur hier onveranderd vaste voet aan grond te geven. Imperialisme dus. Als de huidige migratie wil slagen, moeten dus de demografische verhoudingen gestabiliseerd worden: gedaan met migratie via huwelijken en gezinsherenigingen (goed voor ongeveer 40.000 mensen per jaar!), de allochtonen moeten gedwongen worden onze cultuur te aanvaarden als zijnde de leidende cultuur in dit land. Ik ga je te snel afzijn Adrian, met dwingen bedoel ik dus niet goelags en deportaties. Ik denk eerder aan zonder schroom over onze eigenheid het durven afdwingen van onze cultuur: inburgeringsexamens voor nieuwkomers, geen hoofddoeken in openbare functies, geen apparte refters of LO lessen voor de ramadan-volgende leerlingen, het niet toelaten dat medische zorgen geweigerd worden omdat de dokter een man is etc. etc. Met andere woorden: regels die voor iedere autochtoon en geassimileerde allochtoon gewoon de normaalste zaak van de wereld zijn, maar waar de doorsnee moslimfundi (of bv. getuige van jehova) gek van wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen zich aan de wet houdt, is alles in orde. Al het extra is leuk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat jij verdedigt klinkt wel mooi. Maar is uiteindelijk irrelevant. Iemand die zo'n cursus volgt kan nog steeds extremist zijn. En dat mag 'ie gerust zijn. Zolang 'ie de wet maar niet breekt. Want ik wil gerust een hele hoop autochtonen aanduiden die al die sociale regels - die wij allemaal zo vanzelfsprekend vinden - ook verwerpen. Dat is hun goed recht. Zolang ze zich maar aan de wet houden. Dat is het enige relevante. Al de rest is een leuke extra.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je draait wel rustig rond wat ik in mijn eerste post zei: namelijk dat de migratie zoals ze zich nu voltrekt, de sociale cohesie in onze maatschappij onderuit haalt. Daar heb je nog steeds met geen woord over gerept. De mens is naast een wezen met vrije wil (enfin, dat denken we toch) ook een wezen dat in groepen leeft. Wat jij doet, is één van die twee factoren gewoon totaal negeren. Nogal eenzijdig en simplistisch.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien kan je op zijn minst eens de volledige zin citeren: .... onze cultuur te aanvaarden als zijnde de leidende cultuur in dit land. Opnieuw: wat is er fundamenteel mis met het principe dat migranten zich aanpassen aan de conventies van het land waar zij zich vestigen ? Antwoord liever op deze vraag dan me geheel onterecht uit te schelden voor racist. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() idd, mr ze moeten wel gematigd blijven en als de imams en co haat prediken, ja, dan ......
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
gedwongen multicultureel te zijn, terwijl de realiteit al meerder malen heeft aangetoond dat een multiculturele samenleving niet werkt.
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ook niet weten waarom migratie de sociale cohesie onderuit haalt? Zijn immigranten dan niet sociaal met elkaar? Ik denk eerder dat de overheidsmaatregelen in zake 'sociaal' beleid, de sociale cohesie onderuit trekt. Maar goed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En in antwoord op uw vraag. Daar is fundamenteel niets mis mee. Natuurlijk niet. Ik ben daar voorstander van. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
WIlders heeft gelijk, maar ongelijk met de manier waarop hij het brengt. Europa zal alle uiterlijk vertoon van religie moeten bannen, wil het ontsnappen aan de islamisering!!
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ja Wilders overdrijft. Maar niet voor 100%. We moeten bepaalde aspecten van de islam in de gaten houden. Wanneer ik zie hoe vrouwen hier ingepakt rondlopen, het spijt me, maar ik kan dat niet goedkeuren. Als ik zie dat moslim-meisjes geen turnles willen volgen omdat het turnen gemengd is, dan kan dat niet. Dit zijn maar symbool-voorbeelden. Neen, Wilders heeft niet helemaal ongelijk. Er zijn passages in de Koran die niet door de beugel kunnen. Dat is gewoon zo. Neen, nogmaals, Wilders heeft niet helemaal ongelijk. Soms heeft ie overschot van gelijk.
Laatst gewijzigd door system : 29 september 2007 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moeten we bepaalde aspecten van moslims in de gaten houden. Maar het voorbeeld van Selim toont nogmaals aan dat niet alle moslims over één kam kunnen worden geschoren. Dat doet Wilders wel. Hij wil de Koran verbieden. Natuurlijk staan er afschuwelijke passages in de Koran, maar die staan er in de Bijbel ook. Moeten we dan ook gelijk maar de Bijbel verbieden? Het gaat erom hoe die passages in hun historische context worden geïnterpreteerd. En er is een groep radicale fundamentalistische moslims die beter vandaag dan morgen achter slot en grendel zouden zitten. Maar vanwege die groep mag je niet alle moslims veroordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 oktober 2007 om 17:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *Noteert*
Den Ardennees is tegen de vrije meningsuiting.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Het staat hen vrij van thuis te doen wat ze willen, maar buitenshuis passen ze zich aan aan de hier geldende normen en waarden. Ik zie niet hoe u tot geciteerde conclusie komt.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens.
Probeer het beleid 'aanpassen' maar eens in formele wetten te gieten. Probeer daar maar eens objectieve criteria voor vast te leggen, die overeenkomen met het formele wet principe. Dat kan niet. Daarom is het zo idioot dat het VB daar altijd mee afkomt. Probeer het eens in een wetsvoorstel te gieten. Dan praten we verder.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() En wat ben jij dan? Volksstormer, verwijst dat naar de Deutsche Volkssturm? (1944-45)
![]() |
![]() |