Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2007, 00:44   #21
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Weg met de gesloten centra !!!! Vrijheid voor iedereen.

En die gast was op methadon...misschien is er iets verkeerd gelopen met de dosering. Ik praat hem niet goed omdat hij een drugsverslaafde zal zijn, maar ik kan de woede en frustratie wel begrijpen van een grote groep mensen die opgesloten zitten met als enige reden dat ze niet de juiste papieren hebben.
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 04:19   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Harteloze onmenselijke reactie
bah
Niets harteloos en onmenselijks! Begin je verstand te gebruiken en die linkse prietpraat achterwege te laten: we kotsen er meer en meer van!
"Racisme" noemen jullie idioten dat...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 04:27   #23
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
fuck off bende racisten!

EDIT: ik ben moe en klote geïrriteerd, maar het punt blijft, effe de moralist gaan uithangen vanuit je luie computerzetel terwijl er mensen elke dag in de miserie leven, als ze dan proberen die miserie te ontvluchten worden ze gevangengenomen, afbranden die gesloten centra!
En buiten de grenzen houden die hordes profiteurs en gevaarlijke relschoppers die volgens uw prietpraat zomaar het recht hebben hier op onze kosten te komen leven en onze maatschappij naar de bliksem te helpen! We moeten nog veel meer dergelijke dagelijkse feiten in het openbaar gooien en jullie soort voor schut zetten! Ga op een ander last veroorzaken, en liefst buiten Europa, want die toestanden doen zich meer en meer en overal voor!
Wij zijn geen "racisten" maar mensen die zien wat er in onze maatschappij gebeurt, en die maatschappij niet willen overlaten aan gespuis en profiteurs uit alle werelddelen.
Voor de klassieke komedianten onder jullie: het gaat hier niet over alle vreemdelingen maar over het soort dat we hier met recht en reden weer buiten willen!
Oud 1 oktober 2007, 04:29   #24
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht

En die gast was op methadon...misschien is er iets verkeerd gelopen met de dosering. Ik praat hem niet goed omdat hij een drugsverslaafde zal zijn, maar ik kan de woede en frustratie wel begrijpen van een grote groep mensen die opgesloten zitten met als enige reden dat ze niet de juiste papieren hebben.
Als ik je goed begrijp is het inpalmen van andersmans maatschappij een kwestie van juiste papieren hebben? Meer is er niet aan, en gans de wereld heeft uiteraard recht op die papieren?
Oud 1 oktober 2007, 04:33   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Toch even nuanceren;
De doodsoorzaak van die jongen staat nog niet vast.
Daarom zijn die rellen uitgebroken.
Vernielingen zijn te veroordelen, absoluut.
Maar toch liefst volledige informatie verstrekken om zodoende reeds bestaande vooroordelen niet te bevestigen/versterken. Die reactie valt af te keuren, maar in het licht van de onduidelijke omstandigheden (in tegenstelling tot wat de OP beschouwde als een uitgemaakte zaak: "overdosis") misschien toch te begrijpen?

'De situatie is op een heel kalme manier beëindigd', zegt Ernould. 'De politie heeft niet hard moeten optreden en is in alle rust kunnen vertrekken.'
Ernould is van Dienst Vreemdelingenzaken.
Bron: de standaard.
Blijft het feit dat die Marokkaanse man door de politie werd opgepakt terwijl hij met drugs bezig was. Nog illegaal, staat nog nergens, tenzij op Belgisch grondgebied en al met drugs bezig?
En om dan in het centrum meteen alles kort en klein te slaan: daarvoor moet ge krapuul en schorremorrie zijn, geen "arme sukkelaars die toch zo dringend moeten geholpen worden", want die reageren zo niet!
Oud 1 oktober 2007, 04:35   #26
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Die flikken die daar binnen 'orde gingen handhaven' mogen ze van mij part tegen de muur zetten
Grappige onnozelaar... Waar moet ik de klemtoon op leggen?
Oud 1 oktober 2007, 07:01   #27
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En buiten de grenzen houden die hordes profiteurs en gevaarlijke relschoppers die volgens uw prietpraat zomaar het recht hebben hier op onze kosten te komen leven en onze maatschappij naar de bliksem te helpen! We moeten nog veel meer dergelijke dagelijkse feiten in het openbaar gooien en jullie soort voor schut zetten! Ga op een ander last veroorzaken, en liefst buiten Europa, want die toestanden doen zich meer en meer en overal voor!
Wij zijn geen "racisten" maar mensen die zien wat er in onze maatschappij gebeurt, en die maatschappij niet willen overlaten aan gespuis en profiteurs uit alle werelddelen.
Voor de klassieke komedianten onder jullie: het gaat hier niet over alle vreemdelingen maar over het soort dat we hier met recht en reden weer buiten willen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

Ja wie durft uw elitair clubje aanvallen waar gij oo zo hard voor gewerkt hebt!
Ga met uw meningen toch naar HLN.com dan kunde aan de brave burgers gaan laten zien hoe ge domme meningen best wel slim kunt doen lijken, ge zou een goed voorbeeld zijn. Misschien word u en soortgenoten wel ooit eens serieus genomen!

Laatst gewijzigd door Bhairav : 1 oktober 2007 om 07:05.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 08:21   #28
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Die flikken die daar binnen 'orde gingen handhaven' mogen ze van mij part tegen de muur zetten

Zouden de flikken nu even hard zijn opgetreden als toen ze de VB kopstukken aanpakten met de samenkomst tegen de islamisering?
Het kot zou te klein zijn geweest.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 08:36   #29
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb zo het gevoel dat in een thuissituatie zitten waar je op elk moment weg kan net iets anders is als in een gevangenis zitten. Maar ja, ik ben de naieve poco he.
Hoe kom dat het daar op een gevangenis lijkt? Bij een gevangenis stel ik mij vooral een gebouw voor dat redelijk 'kaal' is doordat men alles moet verwijderen dat kan afgebroken worden en eventuaal als wapen kan worden gebruikt worden.

Als men zijn eigen centrum afbreekt, maakt men dus van zijn eigen omgeving een gevangenis. Wat kunnen verantwoordelijken nu doen? Enkel voorzorgen nemen, die de centra er meer zullen laten uitzien als zijnde gevangenissen.

Dat die mensen vastzitten, is spijtig, maar een noodzakelijk kwaad. Hoeveel van die mensen zou je nog terugvinden als je ze direct vrijlaat in de maatschappij, denk je? Hoe lang zou dat duren, en hoeveel zou het kosten? Of wil u er geheel een spelletje van maken :' direct vrij, en de race is on, lang genoeg uit de handen blijven totdat de staat je niet meer kan uitwijzen'... Dat scenario is dan veel beter, volgens u? Hoe gaat men aan geld komen? een woonst? etc...

Of gaan we geheel 'opendeur-dag' houden, de centra afschaffen, en iedereen die wil of wenst laten mee profiteren van onze solciale zekerheid, zonder voorwaarden of eisen?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 09:34   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja wie durft uw elitair clubje aanvallen waar gij oo zo hard voor gewerkt hebt!
Ga met uw meningen toch naar HLN.com dan kunde aan de brave burgers gaan laten zien hoe ge domme meningen best wel slim kunt doen lijken, ge zou een goed voorbeeld zijn. Misschien word u en soortgenoten wel ooit eens serieus genomen!
Geen antwoord dus wat prietpraat...
Elitair clubje? Waar heb je het over?

Laatst gewijzigd door andev : 1 oktober 2007 om 09:35.
Oud 1 oktober 2007, 09:57   #31
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Nu denk ik zo... Wie betaald die tv terug? Krijgen ze nu tv terug? Ik mag hopen van niet...

Nuja ik vind die gesloten centra maar niks eigenlijk... Naturaliseren of terugsturen is toch veel gemakkelijker? Van de centra maken we een centerparcs...Met tv.

Eigenlijk belachelijk die centra je creëert gewoon zulken zaken...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 10:05   #32
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Nu denk ik zo... Wie betaald die tv terug? Krijgen ze nu tv terug? Ik mag hopen van niet...
(...)
het zou het meest logisch zijn dat ze direct een reisticket-terug krijgen. Als ik ergens te gast ben, en ik breek de boel af, zal men me daar ook buitengooien.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 10:16   #33
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
het zou het meest logisch zijn dat ze direct een reisticket-terug krijgen. Als ik ergens te gast ben, en ik breek de boel af, zal men me daar ook buitengooien.
Ja maar de vraag blijft dan "wie betaald die tv terug?" .

Neen serieus ik ben het wel met je eens we moeten niet gaan overdrijven...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 10:19   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Even het grappige.

Als die jongen aan een overdosis is gestorven, hoe komt hij daaraan?

Danku, Belgisch beleid!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 10:27   #35
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ongevraagd te gast... nuance. Ze zullen u buiten gooien met een rekening in uw hand.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 11:34   #36
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fuck off bende racisten!

EDIT: ik ben moe en klote geïrriteerd, maar het punt blijft, effe de moralist gaan uithangen vanuit je luie computerzetel terwijl er mensen elke dag in de miserie leven, als ze dan proberen die miserie te ontvluchten worden ze gevangengenomen, afbranden die gesloten centra!
Voor of na evacuatie?
Anyways, ik heb bitter weinig medeleven voor azielzoekers, men kan niet de hele wereld redden, als dat van me een koude laffe smeerlap en racist maakt, then so be it, ik ben voor het behoud van gesloten centra, maar hun dossier zou ik maximaal 1 maand moeten afgehandeld worden, het maandenlang laten aanslepen van die dossiers brengt stress en miseré mee.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 11:44   #37
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Voor of na evacuatie?
Anyways, ik heb bitter weinig medeleven voor azielzoekers, men kan niet de hele wereld redden, als dat van me een koude laffe smeerlap en racist maakt, then so be it, ik ben voor het behoud van gesloten centra, maar hun dossier zou ik maximaal 1 maand moeten afgehandeld worden, het maandenlang laten aanslepen van die dossiers brengt stress en miseré mee.
Hoe zou men met het juridisch doolhof, en beroep op beroep op beroep, zulke zaken onder de 1 maand kunnen houden? Ik heb nogal vaak de indruk dat de asielzoekers hier door advocaten worden 'opgejaagd'. Asielzoekers worden blijkbaar nogal van de ene rechtbank, naar het andere beroep getrokken...

Met als enige winnaar : De advocaat.... tjing tjing...

Wat als uitzonderingsmogenlijkheid word aangeboden (beroep) is nu een standaard methode....

Laatst gewijzigd door Zyp : 1 oktober 2007 om 11:45.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 12:07   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht

België zou idd beter systematisch asielzoekers weigeren dan ze onderdak te verlenen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 12:15   #39
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
België zou idd beter systematisch asielzoekers weigeren dan ze onderdak te verlenen.
Ook als hun asielaanvraag gegrond is?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 12:20   #40
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Voor of na evacuatie?
precies! Ik heb het hier al eerder aangebracht, eerst weet men het zolang te trekken, en nadien zegt men: "jamaar, ze zijn hier nu al zolang en geïntegreerd, we kunnen ze niet meer buitenzetten"
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be