![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 oktober 2007 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En met 'groot' bedoel ik 'klein' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschamend, en een voorteken van wat ons de komende weken te wachten staat: de Walen krijgen weer hun zin, de Vlamingen mogen alles in een "commissie met Wijzen (?)" stoppen die alles laten liggen tot na de verkiezingen en het daarna verder naar de eeuwigheid doorsluizen, zoals ze al tientallen jaren bezig zijn. Hopelijk vergis ik me... Er blijft maar één oplossing: splitsen die rotboel, zelfs al "verliezen we Brussel" erbij, we kunnen er achteraf enkel beter van worden. Laat Wallonnië maar aan Frankrijk vragen of zij hen verder willen onderhouden! Laatst gewijzigd door andev : 1 oktober 2007 om 04:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan inderdaad. Nergens beweert men immers dat een staatsvorm met meerdere volkeren onmogelijk zou zijn. Alleen moet dan wel goed over de staatsvorm nagedacht worden. De huidige volstaat in ieder geval niet. Dus moet er naar andere vormen gezocht worden. Alleen stellen we vast dat er aan de overkant van de taalgrens geen wil bestaat hierover nog maar na te denken. Het is voortdurend "non".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het kan dus niet meer dan een Franstalige minister van cultuur een verdag met Nederland moet ondertekenen i.v.m. de spelling. Al de rest blijft samen: niet gemakkelijk; maar moeilijk gaat ook. Verschillen kun je bijv. niet altijd terugbrengen tot VL vs WL Transferts in de gezondheidszorg zijn bijv. groter tussen bep. Vlaamse provincies dan tussen VL en WL. Flitspalen zijn er nu ook in Brussel en volgen in Wallonië: uw bejubelde woud, komt er dus in heel België |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Via BVN IS de BRT in heel Europa even 'gratis' te bekijken als de rest. BVN gunt de BRT nameijk, zij het beperkte, zendtijd. Iets dat ik de RTBF niet direct zie doen.
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mocht er echt politieke wil zijn, dan zouden RTBF en VRT kunnen samenwerke; zeker met de baas vd RTBF de Gerlache = germanist, ex-woordvoerder Verhofstadt. Heeft grote bewondering voor de doetreffrendheid vd Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien gaat het hem niet om dat flistpalenwoud maar om de nieuwe transfer van Vlaanderen naar Wallonië die ermee gepaard gaat.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden VRT en RTBF moeten samenwerken? In Zwitserland zijn er ook geen dergelijke samenwerkingsverbonden tussen de Romandische en Alemannische omroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ontbrak het ook jouw lievelingen aan politieke wil?
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik goed ben ingelicht, kun je nu Nederlands en Frans combineren aan de unief. Kan alleen maar verrijkend zijn?. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zo kan ik als satellietkijker mijn eigen pakket samenstellen. Daartoe kan ik afstemmen op Nederlandse, Vlaamse, Frans-Belgische, Franse, Duitse, Britse, Amerikaanse... zenders. Aan mij als kijker de keuze. Aan de student ook de keuze. De vakken blijven evenwel dezelfde, net als de zenders dezelfde blijven in mijn pakket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn de proffen bijgedraaid en wellicht is er nu meer contact tussen beide afdelingen. Weg met de verstarring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zo moeilijk overigens als ik lees wat voor onzin jij allemaal uitkraamt.
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |