Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Het reizend circus maakt de EU ongeloofwaardig.
ja 2 40,00%
nee 3 60,00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 18:23   #21
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het grote probleem van de EU is het te veel ,te veel locaties ,te veel regelgeving ,te veel bureauctatie ,te veel subsidies, te veel uitbereiding te veel parlement enz
Dan heb ik duidelijk een andere mening, maar daar was je al achter. Te veel locaties, hooguit voor één instantie het parlement. Maar an sich hoeft het niet slecht te zijn als er meerdere landen kunnen profiteren van de vestiging van een bepaalde instantie. En nogmaals de regelgeving valt reuze mee, het is niet meer dan dat alle lidstaten vroeger afzonderlijk deden, kortom zoals het nu geregeld is, is het praktischer. Je kan wel opnieuw bekijken wat je Europees doet, alleen wat je weghaalt bij Europa moet juist niet weer afzonderlijk 27 keer apart worden gedaan. Dan ben ik alleen voor als de gehele overheid kleiner wordt, nationaal en supranationaal. Bureaucratie gezien de correlatie, zie regelgeving. De meeste subsidies zijn en hoeven niet slecht te zijn, regelt evalueren is altijd nuttig. Maar stimuleren als overheid kan op twee manieren, door middel van beloningen zoals subsidies of bestraffen met belastingen. Uitbreiding is naar mijn mening niet te veel, maar je kan twisten of het niet te snel was. Te veel parlement??? Dat hangt alles samen met wat je Europa wil laten doen, nogmaals het Europees Parlement is gewoon democratisch verkozen, dus wat we het beste gezamelijk kunnen en moeten doen, lijkt me logisch dat het EP daar een rol inspeelt. Het is nuttig voor de balans; Europees Parlement, Commisie, Europese Raad, Raad van Ministers, nationale parlementen. Het Europees parlement is juist democratisch omdat er daar vanuit het geheel wordt gekeken. Ik zou zelfs kunnen beweren, dat er eerder te weinig parlement is.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 3 oktober 2007 om 18:34.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be